Seksiongelma (pitkä vuodatus)

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Apua kaivataan!
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

Apua kaivataan!

Vieras
Apua, osaiskohan joku auttaa tähän seksipulmaan, joka syö meidän parisuhdetta ja paljon!

Olen siis kärsinyt haluttomuudesta kolmisen vuotta, välillä enemmän ja välillä vähemmän, mutta suurimmaksi osaksi siis ollut aivan totaalista haluttomuutta, mikään ei kiihota, eikä seksi itsestään tunnu yhtään miltään jne.

No, mies taas on todella himokas, harrastaisi seksiä monta kertaa päivässä jos vaan olisin yhtään enempää antamassa.

Oman haluttomuuteni olen pistänyt raskauksien, hormoonien, masennuksen jne. syyksi, mutta voiko noista huolimatta asialle tehdä jotain? Imettänyt en ole reiluun vuoteen, joten eikö hormoonit pitäisi jo olla tasaantuneet?

Mies saa "sääliseksiä" 1-3 kertaa viikossa ja suuttuu ja loukkaantuu jos tulee torjutuksi. Meillä lapset heräilee edelleen öisin ja minä hoidan yöherätykset (kerran viikossa mies hoitaa ja saan nukkua aamulla pitkään)

Tämä masennus ja yöheräilyt tekee minut ihan käsittämättömän väsyneiksi, mies on tehnyt uudessa töpaikassaan pitkiä päiviä ja käytännössä hoidan viikola lapset koko päivän yksin. Siihen päälle kotityöt sen mitä jaksan tehdä, mies joskus järjestelee ja vähän auttelee, mutta minä siis päävastuussa kaikesta. Jos mies tekee tavallista enemmän kotitöitä, pitäisi minulla olla heti jalat levällään antamassa miehelle "palkinto" uurastuksestaan

Oon niin turhautunut tähän tilanteeseen; minun näkökulmasta tuo 1-3kertaa/vko on minun puolelta äärimmäisen iso myönnytys ottaen huomioon väsymykseni ja sen, etten tällä hetkellä saa seksistä itse yhtään mitään ja minusta tuntuu että voisin elää ilman seksiä kokonaan. Ja mies on turhautunut, kun ei saa mielestään tarpeeksi seksiä. Ja itsetyydytys kuulemma purkaa paineet vain hetkeksi eikä oikeasti korvaa sitä läheisyyttä ja seksin tarvetta.

Nyt tänä viikonloppuna tämä tilanne taas kärjistyi; torstaina mies sai taas seksiä ja perjantaina anoppi tuli meille hoitamaan lasten yöheräilyt. Minun yöunet on olleet 4-6h ja nekin siis katkonaisia, eli univelkaa on ja paljon! Ja selvennykseksi vielä se, että olen nukkunut lasten kanssa yläkerrassa että mies saa viikolla rauhassa nukuttua alakerrassa että jaksaa käydä töissä ja että minä pääsen nopeammin lasten luo kuin jos nukkuisin miehen kanssa. No, nyt siis nukuttiin pitkästä aikaa yhdessä samassa sängyssä ja samantien kun peiton alle päästiin, olisi pitänyt alkaa sekstaamaan! Minä suurinpiirtein sammuin sänkyyn ja mies vaan tökkii kylkeen ja huokailee ja kuulen kyllä pettymyksen miehen äänessä kun en vain yksinkertaisesti jaksa tehdä mitään muuta kuin nukahtaa.

Eilen sitten kävin todella pitkästä aikaa ulkona kaverin kanssa ja tulin kuitenkin ajoissa kotiin ja taas puolikuolleena nukahdan miehen viereen ja mies lähtee kiukkuisena pois kun ei taaskaan saanut.

Minä koen, että minun unitarve on tässä tilanteessa tärkeämpi hoitaa kuin toisen seksivaje vai mitä mieltä olette? Minun päivät lasten kanssa menee ihan sumussa ja kahvin ja energiajuoman voimalla selviän päivistä silmät silti puoliummessa.

Olen aiemmin ollut tosi seksuaalinen ja itsekin kärsin siitä etten saa seksistä mitään ja tulen aina surulliseksi seksin jälkeen kun mietin miksi minä en pysty nauttimaan kun näkee miten paljon mies nauttii... Ja ahdistaa kun näkee miten paljon mies kärsii seksin puutteesta, mutta yksinkertaisesti en tällä hetkellä kykene enempään!

Olenko mielestänne liian itsekäs jos haluan nukkua aina kun mahdollista? Pitäisikö minun joustaa vielä enemmän tuon seksin kanssa? Vai vaatiiko mies minulta liikoja?

Ja selvennykseksi, tämä siis minun näkemykseni meidän tilanteesta, mies todennäköisesti kertoisi asian ihan eri tavalla, huoh.

Miehes haluu kokoajan ku ei saa. Etkä varmana halua jos mies vonkaa jatkuvasti.

Helpottaisko jos nukkuisitte eri huoneissa?

Siis yleensä nukummekin eri huoneissa, nyt oli tilanne varmaan moneen kuukauteen että nukahdimme samaan sänkyyn.. Eli ei auta. Minusta ois ihanaa edes joskus nukahtaa miehen kainaloon ilman, että tarvis stressata seksistä..

Eikö miehesi todellakaan ymmärrä väsymyksesi määrää? voimia. Sinun on oltava itsekäs, jotta jaksat! Onko masennuksesi hoidettu? Esim. jotkut lääkkeet voivat entisestään lisätä haluttomuutta.

[QUOTE="vieras";23131568]Eikö miehesi todellakaan ymmärrä väsymyksesi määrää? voimia. Sinun on oltava itsekäs, jotta jaksat! Onko masennuksesi hoidettu? Esim. jotkut lääkkeet voivat entisestään lisätä haluttomuutta.[/QUOTE]

Ilmeisesti ei ymmärrä, vaikka itsekin on jo yhden yövalvomisen jälkeen niin väsynyt, että menee samantien päikkäreille kun minä herään :(
Masennusta hoidetaan, mutta odottelen juuri lääkäriaikaa lääkityksen tarkistamiseen kun ei mielestäni muutenkaan tehoa tarpeeksi ja aion kyllä ottaa tuon haluttomuus-pointinkin esille jos vois kokeilla jotain semoosta lääkettä missä tuota ongelmaa ei olis. Mutta en siis ole ollenkaan varma onko lääkkeen syy, kun ennen sen aloitustakin olin ihan yhtä haluton..

Oon ihan rikki tästä tilanteesta ja ilmeisesti mieskin. Jaksaa perustella sillä, että hän on jo suhteemme alussa kertonut tarvitsevansa paljon seksiä ja tottakai se oli mulle silloin ok, kun itsekkin olin aktiivinen enkä todellakaan tiennyt masentuvani.. Huoh.

No kyllä mies on mielestäni se joka nyt ei ymmärrä tilannetta. Meillä ollaan vällyjen välissä hyvä jos kerta per viikko, mies kyllä haluaisi enemmän, mutta ymmärtää kun minua ei vain huvita enkä jaksa.

Tuo on sinulta jo aivan tarpeeksi ja liikaakin että suostut harrastamaan seksiä vaikket saa siitä mitään irti. Mies saisi kyllä nyt ottaa järjen käteen!

Ja ollaan kyllä keskusteltu miehen kanssa asiasta ja paljon. Olisi kuulemma helpompi hyväsyä, jos olisi joku fyysinen vamma joka näkyy päällepäin, jonka vuoksi olisi mahdotonta seksiä harrastaa. Mutta hitto, en minä tätä tahallaan tee!

Ois kyllä kiva kuulla miehienkin näkökulmaa asiaan.. Miten ottaisin asian esille, että mieheni ihan oikeasti ymmärtäisi kuinka väsynyt olen!

Ei edes huvita yrittää järjestää mitään kahdenkeskeisiä hetkiä, mennä syömään tai juhlimaan kun niidenkin päätavoite on se, että ilta huipentuu seksiin..

[QUOTE="Aloittaja";23131692]Ja ollaan kyllä keskusteltu miehen kanssa asiasta ja paljon. Olisi kuulemma helpompi hyväsyä, jos olisi joku fyysinen vamma joka näkyy päällepäin, jonka vuoksi olisi mahdotonta seksiä harrastaa. Mutta hitto, en minä tätä tahallaan tee!

Ois kyllä kiva kuulla miehienkin näkökulmaa asiaan.. Miten ottaisin asian esille, että mieheni ihan oikeasti ymmärtäisi kuinka väsynyt olen!

Ei edes huvita yrittää järjestää mitään kahdenkeskeisiä hetkiä, mennä syömään tai juhlimaan kun niidenkin päätavoite on se, että ilta huipentuu seksiin..[/QUOTE]

Laita se äijä valvomaan pari yötä lasten kanssa niin katsokaa onko se seksi sen jälkeen ensimmäisenä mielessä

Minä nostan sinulle hattua, jos annat 1-3x viikossa, vaikkei huvitakaan. Saisi miehesikin olla oikeasti tuosta kiitollinen.
Meillä on ollut kuukausien seksittömiä kausia ja parhaimmillaankin 1-2x viikossa..
Mutta kun ei huvita eikä jaksa. Kun lapset nukahtaa, haluaa aikaa itselleen eikä "itsekkäästi" halua antaa sitä miehelle. Sanon itsekkäästi, kun jos itse ei saa seksistä suurimmaksi osaksi mitään, niin silloin se on antamista, ei saamista.
Minä tarvitsen aikaa orgasmin saamiseen, ja kun lapset heräilee öisin, niin koskaan ei voi rentoutua täysin, odottaa vain, että kohat joku herää ja homma keskeytyy. Ei auta, vaikka ovi olisi lukossa. Jos lapsi huutaa yöllä, kutsuun vastataan heti eikä hetken päästä, enkä minä ainakaan pysty orgasmia odottelmaan, jos joku huutaa toisessa huoneessa.

Mun mies kuulemma ymmärtäää sua :D Kysyin kun tossa istuu. Teillä kuitenki aika kiva määrä seksiä viikossa! Meillä on se 1-2 kertaa koska ollaan molemmat tosi kiireisiä ja väsyneitä, olisi enemmän jos ei nukkuminen menisi seksin edelle. Mutta ei se rakkautta vähennä vaikka onkin vähemmän seksiä, sitten pirteänä aikana ja lomilla enemmänkin

Hyvä, että joku mieskin jopa ymmärtää minua. :) vaan miten saisin omani ymmärtämään?

Tuosta jotelli-jutusta, olen aika varma, että siinä kävisi niin, että kun tulen kotiin, mies painuu samantien nukkumaan ja sitten illalla virkeempänä heti vonkaa, olenhan minäkin sitten rentoutunut ja levännyt ja sehän olisi vähintäänkin kohtuullista, että tuon jälkeen taas jaksaa antaa :/

Mun ongelma on kuitenkin krooninen väsymys ja masennus niin ei sitä haluttomuutta parilla hyvillä yöunilla kuitata. Mutta silti tämäkin on listalla toteutettavaksi, kunhan saan energiaa moisen järjestämiseen.

[QUOTE="Aloittaja";23132032]Hyvä, että joku mieskin jopa ymmärtää minua. :) vaan miten saisin omani ymmärtämään?

Tuosta jotelli-jutusta, olen aika varma, että siinä kävisi niin, että kun tulen kotiin, mies painuu samantien nukkumaan ja sitten illalla virkeempänä heti vonkaa, olenhan minäkin sitten rentoutunut ja levännyt ja sehän olisi vähintäänkin kohtuullista, että tuon jälkeen taas jaksaa antaa :/

Mun ongelma on kuitenkin krooninen väsymys ja masennus niin ei sitä haluttomuutta parilla hyvillä yöunilla kuitata. Mutta silti tämäkin on listalla toteutettavaksi, kunhan saan energiaa moisen järjestämiseen.[/QUOTE]

Ei varmasti kuitatakaan , mutta ehkä miehesi ymmärtäisi sinun väsymystäsi paremmin. Tuota haluttomuutta kannattaa kyllä hoitaa eli jos masennuslääkitys käy sulle muuten hyvin, niin käy gynellä. Mittautat hormonitasosi ja saat tarvittaessa lääkityksen. Se matala estrogeeni voi yksinkin aiheuttaa tuota masennusta. Kovasti voimia!

Täytyyki käydä mittauttamassa nuo hormoonitasot ja toivoa että sieltä löytyis jotain joka voudaan hoitaa. Ja pistää nies muutanan yön valvonta-putkeen.

Kiitos kaikille vastanneille! Ja lisääkin kommentteja saa tulla :)

Minä olen samoilla linjoilla kuin muutkin, väsymyksesi, masennuksesi ja kaikki velvollisuutesi huomioon ottaen miehen pitäisi todellakin olla tyytyväinen tuohom määrään, 1-3 kertaa viikossa!! Miehen pitäisi todellakin vähän nyt ajatella järjellään alapäänsä sijaan.

[QUOTE="yxkax";23132193]Ethän vaan käytä pillerejä ehkäisynä?[/QUOTE]

Minulla on ehköisykapseli ollut nyt pari kuukautta, sitä ennen puolisen vuotta minipillerit. Mutta haluuttomuutta on ollut jo kauan ennen hormonaalista ehkäisyä, että en nyt oikeasti osaa sanoa mistä haluttomuus johtuu vai onko niin monen asian ja yhteensattuman summa.

[QUOTE="Aloittaja";23135019]1,5- ja 3-vuotiaat[/QUOTE]

siis heräilevät yöllä monta kertaa?Olisiko jostain unikoulusta apua?Kun kyllä tuon ikäisten pitäisi nukkua jo yönsä heräilemättä.Saako nuorin vielä yöllä maitoa herätessään?

olen kyllä sitä mieltä,että muutama yö ei kyllä tässä tilanteessa helpota juuri kuin vain tilapäisesti.Ongelma taitaa olla juuri tuossa,että lapset heräilevät yöllä.Googlaamalla unikoulun löytyy paljon linkkejä.

Yhteistyössä