Seksikielto, ARGH! (rv 31)

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja (\/(°_°)\/)
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
°

(\/(°_°)\/)

Vieras
Lääkäri kielsi hässimisen kolmisen viikkoa sitten, koska lapsella saattaa olla riski syntyä ennenaikaisena. Kaksi muuta lääkäriä ei sanonut parilla edellisellä kontrollikäynnillä mitään. Eli vaihtelevatko lääkäreiden mielipiteet näistä seksijutuista? Onko se joku myytti, että seksi käynnistää synnytyksen? Mikä siinä seksissä on pahinta? Se liike, orkut, sperma...? Onko vibra paha? Voiko tehdä yhtään mitään?

Voiko mies antaa suuseksiä tai "panna kakkoseen"? Tota kun en kehannu sitten lääkäriltä kysäistä, ni kysytään asiantuntevilta Elleiltä.

Asiat pitää tietysti laittaa tärkeysjärjestykseen, mutta on tää niin raastavaa, kun kerrankin tekis mieli ja seksi tuntuu hyvältä... Ja synnytyksen jälkeen taitaa aika monelta himot hävitä tikkien ja repeämisten myötä'?

Ne jotka elävät selibaatissa raskauden ajan, niin säästäkää saarnanne jollekulle muulle.

heipä hei!

meilläkin on ollut yhdyntäkielto alkaen rv20. Meillä syynä että mulla kohdunkaula paljon lyhyempi kuin pitäisi ja olenkin siis ollut tuosta asti myös "kotiarestissa" ja suurimmaksi osaksi sohvapotilas, enkä saa tehdä kotitöitäkään jne. Joten voit uskoa, yhdyntäkielto ei tod.ole ainoa joka raastaa mieltä..vaikka ei sekään helppoa ole. Ei tod!
Mullekaan ei itseasiassa oikein tahdottu kertoa miksi yhdyntäkielto on voimassa, mutta kaikeksi onneksi meillä on ulkoinen käsipeli sallittua. Kakkosesta en edes kysynyt..
Luulen että yhdyntä ja näin lyhyen kohdunkaulan joutuminen "rasitukseen" kun siihen äijän elin tulee hengailemaan ees taas on jotenkin riskinä lyhentämään kohdunkaulaa entisestään.
Myöskin joillakin on kielletty yhdyntä ilman ehkäisyä,koska sperma voi jotenkin aiheuttaa supistuksia tai pehmentää kohdunkaulaa tai jotakin vastaavaa..(joku asiantuntevampi varmasti korjannee tämän tiedon).

Olen myös irvistellyt, kun jotkut valittelevat että meni hitsi kuukausia synnytyksen jälkeen ennen kuin kokeiltiin yhdyntää..Mitä hemmettiä sitten, jos itsellä tulee esim pahoja repeämiä joiden vuoksi seksiä ei kykene tai halua harrastaa pitkiin aikoihin synnytyksen jälkeen, kun jo ennestään ollut yhdyntäkiellossa melkein 5kk..
Voi sahara sentään, sanon siinä vaiheessa..

No mutta, eihän tää ole ihan mieletön juttu sen hinnalla että lapsi ei synny ennenaikaisena, mutta usko pois, kyllä se silti ehtii sullakin moneen kertaan mieltä raastamaan...

Onnea raskauteen ja jaksamista!

Melli rv29+4

Sperma kypsyttää ja pehmentää kohdunkaulaa. Orgasmi vapauttaa oksitosiini hormonia , joka saa kohdun supistelemaan. Eli jos on ennenaikaisen synnytyksen riski niin tästä syystä seksi on pannassa.

täällä on halut kaikonnu tyystin puolin ja toisin, vko 36 menossa. Maha on tiellä ja muutenkin eroottisuus kaukana... Mies kaiken lisäksi pelkää satuttavansa vauvaa vaikka kuinka olen sanonut että seksi tekee hyvää äidille. Ei vaan tee yhtään mieli.

Mahtavaa kuulla, että asia pännii muitakin.. Täällä "seksikielto" on lähinnä siinä, ettei miestä oikein kiinnosta, enkä jaksa olla vonkumassa. Menin sitten ostamaan sin citystä kunnon luksus-lelun, ettei tarvi hermojaan menettää enempää :D
Onhan se ikävää, että itellä tosi hehkeä ja halukas olo ja toinen yrittää parhaansa mukaan vältellä koko aihetta tai sitten yrittää räveltää jotain väkinäistä suoritusta. No ainakin siltä se tuntuu.
Varsinkin siks harmittaa, kun tosiaan pelottaa, että mitä se sitten synnytyksen jälkeen on. Ei haluis luopua siitä ilosta vielä, ennenkuin on myöhäistä.. :/ Mistäs sen tietää, vaikka menee sitten halut kokonaan tai vaikka saa jotain pysyviä vikoja, joiden vuoksi ei enää nauti samalla tavalla.

Karamelli83, ihan loistava kommentti, hihitän itseni kipeäksi.

Mä olen ollut puoli raskautta yhdyntäkiellossa, kun on istukka kohdunsuulla ja aina tulee sen jälkeen tiputteluvuotoa. Mulla on siis kyse fyysisestä kontaktista, eli ei saa panna mitään mihinkään aukkoon... Ulkoleikit on sallittu. Mutta siis ei ole kyse ennenaikaisen synnytyksen riskistä vaan istukan irtoamisen/vaurioitumisen riskistä. Eli mä en taida päästä hommiin edes viikolla 37, ellei se istukka sitten nouse, mikä siis on vielä ihan mahdollista.

Kärvistellään yhdessä, ehkä me vielä joskus saadaan ;-)

Tätä tokaa odottaessani raskauden viimeisellä kolmanneksella ilmaantui hieman vuotoa ja kipua emättimen pohjukkaan. Lekurin mukaan oli parempi pidättäytyä yhdynnöistä.
Orgasmien tekemistä muulla keinoin hän ei rajoittanut. Kokeiltiin sitten peppuseksiä ja se olikin tyydyttävää molemmille, ja opin silloin saamaan orkkuja sillä tavoin. Sitä harrastettiin ihan synnytykseen asti ja ahkeraan tahtiin.

Yhteistyössä