seksiä =) vuodon loputtua...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja pearl
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
P

pearl

Vieras
takana 8 vkoa vuotoa, kipuja, tutkimuksia yms. kohdunulkoinen raskaus todettiin vkolla 6 sen jälkeen onneksi "kuivui" itsestään, mutta vuotoa todella kesti nuo rankat 2 kk. nyt on sitten hcg lähellä nollaa ja vuoto loppu. koska erilaisia mielipiteitä seuraavan yrityksen suhteen (palstalla+lääkäreillä naistenklinikalla), olisiko kokemuksia/tietoa voiko pupuilla =) ilman ehkäisyä vuodon loputtua,vaikka kuukautiset eivät alkaneetkaan??? kohdun ulkoisessahan itse kohtu on ns. säästynyt keskenmenon aiheuttamasta rasituksesta, ja minulle ei tehty mitään toimenpiteitä tai lääkitystä. tulin raskaaksi 3 pvää kuparikierukan poiston jälkeen ja olisikohan sillä syytä kohdunulkoiseen raskauteen.(lääkäritkin vaitonaisia koko asiasta). todella raskas syksy takana, mutta onneksi vointini on hyvä vaikka ensi viikot menikin itkien ja ihmetellen tilannetta... olen reilut 30v. ja toivon, ettei tällaista tarvitsisi kenenkään itseni lisäksi kokea! Voimia kaikille kohtalosisarille =)

Minun mielipiteeni olisi, että odottaisit vielä ne ensimmäiset menkat. Minulle lääkäri sanoi, että on niin stressaavaa aikaa monellatavallla. Vaikka raskaus olisikin kohdunulkopuolinen, kehossa on tapahtunut todella paljon, hormonit ym.....Näin elimistö voisi palautua rauhassa "normaaliin" ja olisi paremmin valmis uuteen raskauteen. Tällöin vähentyy myös mahdollisuus saada uutta keskenmenoa. Sanon tämän myös ihan näin "alanihmisenäkin".
Onnea uuteen yritykseen :flower:

kiitos neuvoista. olen vain ihmetellyt niin erilaisia mielipiteitä asiasta.
bruno cacciatore totesi minulle tuulimunaraskauden jälkeen (useampi vuosi sitten) että kyllä elimistö on valmis heti uuteen raskauteen, kun raskaaksi ei edes tulla jos elimistö ei siihen kykene...eli ota näistä nyt sitten selvää =) mutta suurkiitos jokatapauksessa! ja nyt sitten ei muuta kun odotellaan kuukautisia alkavaksi

heippa! minä täällä puolestani sanoisin että menoksi vaan! itselläni oli heinäkuun puolivälissä keskenmeno ja vuotoa kesti tuon kahdeksan viikkoa...menkatkin kyllä alkoi parin viikon sisällä...mutta en todellakaan ajatellut, että seksiä ei harrastettais tahi jotain ehkäisyä mietittäisiin siihen paikkaan, lasta kuitenkin yritetty se kaks vuotta tehdä ja jos olisi silloin heti tärpännyt niin se olis ollu enemmän kuin hienoa. Neuvoivat kyllä tosiaan niitä menkkoja odottamaan..mutta olen kuullut siitäkin monta eri versiota.Tsemppiä syksyyn ja toivottavasti tärppää pian!

Yhteistyössä