Seksi synnytyksen jälkeen

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja taustalla
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

taustalla

Aktiivinen jäsen
19.05.2004
63 720
9
36
Eli asiallista kommenttia/tietoa teiltä haluaisin asiasta. Synnytyksestä on aikaa viikko ja nyt mies käy jo ihan kuumana seksin suhteen ja pari kertaa olen hänet jo suulla tyydyttänytkin muttei se ole kuitenkaan sama kuin ihan kunnollinen yhdyntä niin mites teidän mielestä, voisko peppuseksiä harrastaa kuitenkin(mulla ei repeytynyt eikä tikattu paikkoja,eikä siis välilihaa leikattu)?? Ja mites se normaali yhdyntä sitten kun on tuota jälkivuotoa vielä, millainen se tulehdusriski sitten on ja voisko sitten kuitenkin kortsun kanssa jo yrittää? Onko se jälkivuoto sitten eri asia kuin kuukautiset noin niinkuin tulehdusmielessä? Yritin saada minipillerit käyttöön heti kuin mahdollista muttei mulle suostuttu ainakaan vielä reseptiä antamaan. Kiitos etukäteen.

Tulehdusriski on niin kauan, kun jälkivuotoa tulee. Tosin pienenee varmasti ensimmäisten viikkojen jälkeen.

Itse aloitin yhdynnät 3vk synnytyksestä ja minusta se on aika varhain. Sinuna odottelisin vielä ainakin muutaman viikon.

Peppuseksin kanssa olisin vielä kauemmin varovainen, koska kaikki alapään liitokset, limakalvot jne. ovat vielä mullistustilassa.

Kyllä kaikkeen ehtii aikanaan ja miehenkin olisi hyvä ymmärtää, että emätin on kokenut kovia ja limakalvot eivät ole ennallaan viikkoihin.

Liian varhain aloitetut yhdynnät lisäävät jälkivuodon jatkuvuutta, nimimerkillä kokemusta on. :ashamed:

Hienosti olet jaksanut kyllä minusta huomioida myös miestäsi vauvan lisäksi, jos eka viikon aikana synnytksen jälkeen olet antanut 2 kertaa suuseksiä. Nostan hattua. :flower:

Me miehet ollaan kyllä melko kuumana, kun saadaan ihana uhkea vaimo kotiin synnytyksen jälkeen. :)

Viimeksi kun tätä samaa asiaa kysyttiin, rohkeimmat olivat aloittaneet ja viikon jälkeen, mutta 2-3 viikkoa synnytyksestä taisi olla melko yleistä.

Tietysti riippuu paljon siitä, kuinka synnytys on mennyt ja onko tullut repeytymiä.

Aloitittepa yhdynnät sitten milloin vain, mutta miehenä pidän hyvin tärkeänä, että huomoit miestäsi joka tapauksessa parhaasi mukaan, vaikka vauva tietty päähuomion saakin.

Sama koskee tietysti meitä miehikäkin. Vaimo kaipaa huomiota ja hellyyttä ja sitä ei ole syytä unohtaa.

Itse valitettavasti ole monesti epäonnistunut tuossa vaimon tarpeiden huomioimisessa synnytyksen jälkeen, mutta oppia ikä kaikki. Jospa seuraavan synnytyksen jälkeen osaisi.

Yhteistyössä