seksi synnytyksen jälkeen

hei. Kaun teillä on kulunut synnytyksestä kun olette taas ruvenneet petihommiin? Ja miten olette muuten toipuneet synnytyksestä? itsellä aikaa kuukausi, eppari leikattiin, 2asteen repeämät...vielä haavaa hieman kirvelee...mutta petihommat kiinnostaisi jo. Miten liukuvoiteen kanssako sitä alkuun pitäisi kokeilla? käykö tavallinen perusvoide, vai täytyykö sen juuri olla tuota liukuvoidetta?
 
-Huvitutti-
Mä synnytin hätäsektiolla joten epparihaavan paranemisesta en tiedä mitään. Me odotettiin siihen asti kun jälkivuoto loppui. Sitä vaan tuli valitettavan kauan, kuusi viikkoa. \|O
Limakalvot on synnytyksen jälkeen tosi kuivat ja ohuet, etenkin jos imettää. Voidetta kehiin siis vaan. Perusvoidekin käy mutta jos on taipumusta hiivatulehduksiin niin kannattaa ostaa ihan liukuvoidetta. Mulla ei tulehdustaipumusta ole mutta jotenkin se perusvoiteiden haju on aika epäeroottinen.. :D
Hellästi ja varovasti vaan aloittelette niin kyllä se siitä taas sujuu!
 
Meillä meni vähän alle 2 viikkoa. Mua jännitti, lähinnä leikkausarpi, mutta hyvin sujui. Hellästi ja varovaisesti sujuivat ensimmäiset kerrat. Kuukauden päästä oli jo täysi vauhti käynnissä. Luulenpa, että tässä on varsinkin kyseessä asia, jossa kannattaa omia tuntemuksiaan kuunnella.
 
dr Feelgood
Ekan lapsen kohdalla meni kaksi kuukautta, ennen kuin uskalsin. Toisen kohdalla meni puoli vuotta :ashamed: Onneksi on ymmärtäväinen mies. Suosittelen Ovestin-emätinpuikkoja, jos limakalvot ovat kovin arat.
 
Moi,kannattaa käyttää natusan vauva öljyä se on todella hyvä liukaste!!
Kannattaa kuunnella juuri miltä itsestä tuntuu ja arastaako alapää,ettei tule repeämiä tai tulehdusta ja varovasti aluksi.
Mulla teki mieli jo heti synnytyksen jälkeen laitoksella mutta en ihan niin kuitenkaan tietenkään alkanut mitään yritteleen.
Olipas vaikeesti sanottu:)
Mulla ei kummankaan synnytyksen jälkeen leikattu,ekan jälkeen tuli kaksi tikkiä häpyhuuliin toisella ei mitään joten parannuin todella nopeasti,molemmista oli tasan kolme viikkoa kun alettiin petitouhut:)
Joita kyllä tulee useammin sohvalla harrastetuksi kuin sängyssä kun tuhisee pikkuiset vieressä:)
Kaikella on oma aikansa.
 
Mielestäni kannattaa malttaa odottaa siihen asti, ettei alapää enää kirvele ja satu. Liukuvoide on kova sana alkuun, mutta muista jos käytätte kondomia, niin mikä tahansa rasva ei sovellu siihen tarkoitukseen. Kondomin kanssa voi käyttää vain vesipohjaisia voiteita, ei öljypohjaisia käsi-tai vartalovoiteita jne. (en kyllä tiedä miksi). Kannattaa siis lukea rasvapurkin kyljestä mitä se sisältää, tai sitten ostaa suosiolla sitä liukastusvoidetta.
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 09.10.2004 klo 11:02 nami kirjoitti:
Kondomin kanssa voi käyttää vain vesipohjaisia voiteita, ei öljypohjaisia käsi-tai vartalovoiteita jne. (en kyllä tiedä miksi). Kannattaa siis lukea rasvapurkin kyljestä mitä se sisältää, tai sitten ostaa suosiolla sitä liukastusvoidetta.
Öljypohjaisia käsi- tai vartalovoiteita ei pidä käyttää kortsun kanssa siksi, että ne haurastuttavat kumia. Liukuvoiteissa on myös eroja, on vesipohjaisia, silikonipohjaisia ja erikseen eroottisia hierontaöljyjä, joita aika useat käyttävät myös liukasteena, mutta siis hierontaöljyjäkään ei tulisi käyttää kortsujen kanssa...
 

Yhteistyössä