Seksi ja supistelut

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja apua...
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

apua...

Vieras
Tästä aiheesta on varmasti ollut jo aiemminkin viestejä, mutta otanpa taas esille. Mulla on kasassa raskauviikkoja 29 ja tänään tuli ensimmäistä kertaa seksin jälkeen oikein kunnon supisteluja (aiemmin on ollut eri tilanteissa kivuttomia harjoitussuppareita). Nyt oli parin tunnin ajan sellanen olo, että menkat alkais, ristiselkää jomotti ja alavatsakipu säteili reisiin asti. Meni sitten muutaman tunnin levolla onneksi ohi. Onko muilla ollut vastaavaa? Viimeksi neuvolakäynnillä mulla oli paikat ainakin vielä ihan kunnolla kiinni, eikä mitään ongelmia ollut. Uskaltaakohan sitä harrastaa seksiä enää ollenkaan? Toisaalta loppuaika ilman seksiä tuntuu aika piiiiiiiiitkältä. Kertokaa kokemuksistanne!

Kokeilkaa eri asentoja ja ottakaa vähän rauhallisemmin. Eiköhän sitä seksiä voi harrastaa, jos tuntuu hyvälle, ja ei tule noin ""rankkoja"" suppareita noilla viikoilla.

Mulla viikkoja 27 ja ainakin kuukauden verran tullut joka kerta orgasmista kunnon supistus. Tosin ihan sellainen kivuton malli, mutta kumminkin. Olen järkeillyt, että eikös orgasmi olekin nimenomaan lihasten supistelua.

Mutta en siis osaa tuohon kysymykseen vastata, lähinnä siksi kommentoin, että saisin tätä nostettua, josko joku tietäväisempi vastaisi.

Mulla itselläni orgasmit eivät aiheuta supistuksia. Yhdynnän jälkeen niitä on kuitenkin ollut, oletan että sperma aiheuttaa niitä. Spermassahan on sellaisia aineita, jotka voivat aiheuttaa supistuksia. Kokeilkaa yhdyntää niin, että mies laskee ""lastin"" jonnekin muualle kun sisällesi. Voi olla apua, tai sitten pitää vaan pitää taukoa jos pahalta tuntuu.

Mulla viime raskaudessa kiellettiin mm. seksi suppareiden takia. Kyllä se 4kk ilman seksiä meni raskaana, mutta vuodelepo se vasta tylsää oli:b no juu, just juttelin lääkärin kanssa ja seksiä on yleensä hyvä välttää, jos kärsii suppareista...

Kiitti vastauksista!

Ens viikolla on taas neuvola, täytyy ottaa siellä puheeksi. Tuntuu vaan neuvoloissakin olevan ihan eri ohjeita/käytäntöjä. Tietysti jos paikat alkaa ""aukeilemaan"" seksi kiellettyä, mutta jos paikat ihan ennallaan varmaan vaikeempi juttu ohjeistaa. En mä kyllä uskalla toistaiseksi edes miettiä seksiä...ja hassu juttu, mies huomattavasti enempi kauhuissaan tästä. Sanoi, että ei varmasti enää edes yritetä ""perinteisesti"" seksiä ennen kun vauva maailmassa...

Meillekin annettiin seksikielto rv 22 supistelujen takia, kohdunkaulan pehmenemisestä ei ainakaan lääkäri puhunut, mutta jos supistukset ovat kipeitä, on se vaarana.

Sitten rv 36 alettiin taas harrastella kun lapsi sai ""luvan kanssa"" syntyä, syntyi kumminkin sitten vasta rv 41+5:)

Meilläkin seksi sai aikaan supistuksia ja todella kipeitä sellaisia.Esikoista odottaessa ei ollut ongelmia mutta nyt tässä toisessa raskaudessa kyllä:(Itse asiassa jouduin juuri viikolla 28 ambulanssilla sairaalaan kun seksin jälkeen tuli pitkään tosi kipeitä suppareita jotka eivät loppuneet ja jotka tulivat tosi tiheästi.Istua en voinut ja sairaalasta käskettiin tilata ambulanssi.Menin sitten päivystykseen jossa sain lääkettä ja supistukset loppuivat.Ehtivät kuitenkin hieman pehmittää ja lyhentää paikkoja joten seksiä pitää nyt välttää ainakin muutama viikko vielä.Kuulemma rv 34 lähtien saa taas hommailla;)No eipä sillä, ei sen ambulanssikeikan jälkeen edes haluta...

Olen ymmärtänyt niin ettei supistuksista ole haittaa jos ne eivät ole tosi kipeitä ja loppuvat levolla.Meillä siis näin ei ollut ja siitä kielto.Nyt rv 31+ menossa

Minulla ei vastaavia suppareita ollut koskaan aiemmin koko raskauden aikana ollut, eli synnytys käynnistyi meillä seksillä. Pari tuntia toiminnan jälkeen heräsin kuvailemiisi tuntemuksiin, jolloin supparit muutuivat 5 min välein säännöllisiksi ja lähdettiin laitokselle. Tyttö syntyi 12 tunnin kuluttua. TIlanne toki hieman toinen, silllä laskettuaika oli juuri edellisenä päivänä täyttynyt :)

Yhteistyössä