Sekoileeko Kela teidän kohdalla usein? Vai mulleko ne aina sattuu..?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja itku
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
I

itku

Vieras
Siis just sattui tässä viime kuussa, kun kyselin äitiyspäivärahojen perään, että oli laitettu mappi ööhön koko hakemus. Käsittelijä oli käsitellyt äitiysavustuksen ja samalla merkannut kaikki käsitellyksi, vaikka siis noita äitiyspäivärahoja ei ollut katsottukaan.

No nyt haettiin asumistukea. Laitoin kaikki paperit mitä pitääkin, erikseen kysyin vielä, että tarviiko verotustiedoista kopiota. Ei tarvitse, vastattiin.

Nyt tuli kysely, että teillä on ollut 07 verotustiedoissa henkilöstörahoitus-osuuksia, onko näitä vielä?

Siis hä? Mulla ei ole ollut tuollaisia ikinä, ei nyt, ei ennen ja tuskin tulee olemaankaan.
Kenen verotietoja ne ovat lukeneet?!

Ja toinen kysymys; maistraatin mukaan miedän ruokakuntaamme kuuluu sinne kuulumattomia henkilöitä?
Ihan ollaan sama perhe oltu koko ajan, maistraatin muuttoilmoitksessakin näkyy vain meidän nimet.

Kiva, kun kelan töppäilyn takia hakemus viivästyy ja mä saan lähetellä kaiken maailman kopioita muuttoilmoituksesta ja verotodistuksista!

Ja sitten kun kelalle soitta jostain asiasta, vastaus on yleensä, en tiedä.

SEKOILEE KYLLÄ. Kaikesta pitää ottaa valmiiks itselle kopio ja mielellään vielä kuittaus kenelle jätetty ja milloin. Tää tosin pätee myös monissa muissa byrokraattisissa toimistoissa. Onneks on olemassa myös niitä helmiä, jotka hoitaa kaiken kerralla kuntoon.

ikävä kyllä!
Juuri saatiin tieto että perivät 800e asumistukia takaisin koska ovat maksaneet "liikaa" vaikka ovat itte laskelmansa tehneet...kaikki liput ja laput ollaan sinne toimitettu ja ilmotettu tulojen muutoksista!
Ottaa niin päähän kun me joudutaan maksumiehek kun ovat ite mokanneet :(

No todellakin sekoilee! Tuoreena opiskelevan yksinhuoltajana odotin kaksi kuukautta päätöstä opintotuesta ja asumistuesta. Kolme kertaa ne hävitti mun tuomia tositteita. Nostin lopulta sellasen metakan KELAn toimistossa, että oksat pois. Annoin aikaa päätösten tekemiseen ja rahojen tilille ilmaantumiseen seuraavaan päivään ja sieltähän ne sitten tulla tupsahti.

Moneen otteesseen olen huomannut, että yksi sanoo toista kuin toinen ja sitten mikään ei pidäkään paikkaansa. Nykyään otan aina ylös nimen jos esim. puhun puhelimessa virkailijan kanssa. Karmea laitos, onneksi ei tarvitse enää asioida siellä.

Alkuperäinen kirjoittaja :(:
ikävä kyllä!
Juuri saatiin tieto että perivät 800e asumistukia takaisin koska ovat maksaneet "liikaa" vaikka ovat itte laskelmansa tehneet...kaikki liput ja laput ollaan sinne toimitettu ja ilmotettu tulojen muutoksista!

Toi on niin törkeetä! Kaveri joutui maksamaan parin vuoden kaikki opintotuen asumislisät takasin, kun ei ollutkaan perusteita maksuille. Asui vuokralla jonkun sukulaisen omistamassa asunnossa ja oli laittanut siitä tiedon ja vielä kysynyt siitä. Olivat tehneet myöntävän päätöksen jonka sitten peruivat. Siinä sai muutaman tuhatlappusen kerätä, että sai maksettua takaisin...

Alkuperäinen kirjoittaja :(:
ikävä kyllä!

näin kväi meilekin, mutta saimme osan anteeksi kun laitoin " valituksen ". laitoin vain että miksi tästä pitäisi luopua tai pienentää, syyt pätkätyätäm, kela itse laskenut nämä , sairaudet ym. Melkein 300e saatiin vähemmäksi täät maksua. Nyt maksetaan vielä jonkuna ikaa sitä 50e/kk-lapsillisistä.
Onneksi sen voi maksaa osissa, eikä kasva korkoa

Yhteistyössä