Sekä ovis- että raskaustesti (herkkä) plussaa, kuukautisetkin oli - mitä tarkoittaa??

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Ihmetystä
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
I

Ihmetystä

Vieras
Heippa!

Eli eilen tuli limaista valkovuotoa, jossa ihan vähän verta mukana, niin tuli mieleen tehdä nuo testit, ja ihmetys oli suuri, kun molemmat näytti plussaa, siis sekä ovulaatio- että raskaustesti. Mammaksin testejä molemmat.

Ovulaatio saatu tikulla 14.4., ja petipuuhia oli 11.4, 14.4. ja 15.4.

26.4. (eli pari päivää ennen kuukautisten oletettua alkupäivää) ja 27.4. aivan pientä tuhruvuotoa, jota ei yleensä ennen kuukautisia ole, ja sitten n.2-3pv "tavallista vuotoa". Raskaustesti näytti negaa tuolloin 26.4.

Ihan tavan kuukautisiksi sitten luulin, enkä miettinyt sen enempiä.

Eilen sitten tuo verinen lima ihmetytti, kun ovulaatioon ajattelin olevan vielä n.viikko, kun kierto on mulla yleensä n.35-37pv..

Mitäs tää nyt oikein on??

No en oikeastaan luule mitään, ihmettelen.. Kuitenkin kuukautiset tulivat periaatteessa ajallaan, ja suht normaalina, eikä mitään raskausoireita ole ollut. (On siis yksi lapsi ennestään, ja silloin iski samantien aivan karmea väsymys, eikä todellakaan tullut menkkoja raskauden aikana) Ja tosiaan kun tuo ovulaatiotestikin näyttää plussaa.. Eikai raskaana sentään ovuloi? ;)

Olen ymmärtänyt, että raskaustesti, varsinkin tuollainen herkkä voi näyttää plussaa esim. keskenmenon jälkeenkin vielä jonkun aikaa. Plussa ei ole mikään haamu, mutta ei kyllä erityisen vahvakaan. Eikös tässä vaiheessa pitäisi tulla, varsinkin herkällä testillä, jo tosi vahva plussa, jos oikeasti olisi normaalisti raskaana?? Ja mitä tämä tämänhetkinen limaverivuoto sitten on? Ihmetyttää ja huolestuttaakin hiukan :(

Alkuperäinen kirjoittaja Tapiontytär;26236954:
Ovulaatiotesti reagoi myös raskaushormoniin. Raskaustestin tulos se kuitenkin olennainen on :) Onnittelut!

juurikin tätä tarkoitin.. raskaustesti kun ei YLEENSÄ näytä positiivista muutakun silloin, kun sen pitäisikin..

Strawberry, sulla tuli siis kuukautiset? Ja sait sekä ovis- että r-testiin plussan? Oliko ihan selvä plussa vai pysyikö haaleana? Kävitkö itse ultrassa jo aikaisessa vaiheessa?

Jos plussa oli selkeä, olet raskaana. On toki mahdollista, että raskaus on mennyt varhaisilla viikoilla kesken, ja silti näkyisi vielä. Ei noilla viikoilla mitenkään välttämättä näy kovin räjäyttävää plussaa, mutta se nyt on niin ja näin.

Sinuna tekisin kohta uuden testin. Toivotaan parasta!

jos sulla ei ole kipuja, se tuskin on kohdunulkopuolinen.. kannattaa ny ihan rauhallisesti odotella vaikka 3pv ja testata sitten uudestaan vaikka apteekin raskaustestillä, tai jollain muulla. kun eihän noi yleensä edes ultraa ellei sulla ole joku akuuttihätä minkä takia tarttis ultrata.. ellei sitten yksityisellä käy, mutta siellä ultrassakaan ei välttämättä näy vielä yhtään mitään, ja siitä saa sitten ylimäärästä ja turhaa stressiä. jos se testi näyttää jokusen päivän päästä negatiivista niin raskaus on todennäkösesti menny kesken. mutta tietysti jos kipuja ilmenee, ni kannattaa mennä siellä lääkärissä käymään.

[QUOTE="vielä";26237009]Strawberry, sulla tuli siis kuukautiset? Ja sait sekä ovis- että r-testiin plussan? Oliko ihan selvä plussa vai pysyikö haaleana? Kävitkö itse ultrassa jo aikaisessa vaiheessa?[/QUOTE]

joo oli menkat normaaliin aikaan ja testejä tein vaikka kuinka monta ja aina vaan selkeetä plussaa. pari päivää sen jälkeen kävin ultrassa. nyt on 4 viikkoa siitä mennyt ja edelleen tuo kohdunulkoinen vaivaa, ei olla alkiota löydetty et sitä olis voinut poistaa ni oon saanut vaan metotreksan piikkejä

[QUOTE="...";26237063]jos sulla ei ole kipuja, se tuskin on kohdunulkopuolinen.. kannattaa ny ihan rauhallisesti odotella vaikka 3pv ja testata sitten uudestaan vaikka apteekin raskaustestillä, tai jollain muulla. kun eihän noi yleensä edes ultraa ellei sulla ole joku akuuttihätä minkä takia tarttis ultrata.. ellei sitten yksityisellä käy, mutta siellä ultrassakaan ei välttämättä näy vielä yhtään mitään, ja siitä saa sitten ylimäärästä ja turhaa stressiä. jos se testi näyttää jokusen päivän päästä negatiivista niin raskaus on todennäkösesti menny kesken. mutta tietysti jos kipuja ilmenee, ni kannattaa mennä siellä lääkärissä käymään.[/QUOTE]

noi kivut ei oo aina merkki kohdunulkoisesta. ei mullakaan ollut mitään kipuja

[QUOTE="...";26237063]jos sulla ei ole kipuja, se tuskin on kohdunulkopuolinen.. kannattaa ny ihan rauhallisesti odotella vaikka 3pv ja testata sitten uudestaan vaikka apteekin raskaustestillä, tai jollain muulla. kun eihän noi yleensä edes ultraa ellei sulla ole joku akuuttihätä minkä takia tarttis ultrata.. ellei sitten yksityisellä käy, mutta siellä ultrassakaan ei välttämättä näy vielä yhtään mitään, ja siitä saa sitten ylimäärästä ja turhaa stressiä. jos se testi näyttää jokusen päivän päästä negatiivista niin raskaus on todennäkösesti menny kesken. mutta tietysti jos kipuja ilmenee, ni kannattaa mennä siellä lääkärissä käymään.[/QUOTE]

On yllättävän yleistä et on ku eikä ole kipuja, itsekin moisen kokenut..

Ja mulla oli kans niin et oli muka menkat ja kaikki näytti piiiiitkän aikaa plussaa ja sitä sit tutkittiin 2 eri lääkärin voimin ja ku:han se oli..

[QUOTE="...";26237111]joo, mut yleensähän kohdunulkopuolisessa ilmenee kipuja.. ei joo välttämättä aina, mut yleensä näin on.

ei kannata hötkyillä asian kans.. kattele rauhassa vahvistuuko vai hiipuuko viiva testissä parin päivän välein..[/QUOTE]

Ku:ssa ilmenee kipuja silloin kuin alkio on tyyliin munanjohtimessa tms. ja alkaa olemaan tilanne se et sieltä menee jotain kohta rikki..Muuten ku voi olla täysin kivuton,

Siis tietysti kaikki on mahdollista,mutta eihän tuossa ap:lla nyt noista merkeistä voi mitenkään päätellä onko kyseessä kohdun ulkoinen raskaus vai ei. Verenvuodot raskaana ollessa ovat hyvin tavallisia. Monelle voi alkuraskauden aikana tulla kuukautisetkin ihan oikeaan aikaan ilman että raskaudessa olisi mitään vialla. Nimimerkillä kokemusta on peräti neljältä kerralta ja lopputulos oli toivottu.

Ku:ssa ilmenee kipuja silloin kuin alkio on tyyliin munanjohtimessa tms. ja alkaa olemaan tilanne se et sieltä menee jotain kohta rikki..Muuten ku voi olla täysin kivuton,

juu, mutta eihän sinne lääkäriin mikään kiire ole lähtee tuossa ap:n tilanteessa, kun ei oo kipuja.. nehän joutuis ultraan miljoona äitiä kuussa jos kaikki kävis tarkastelemassa kohdunulkosta..

[QUOTE="vierailee";26237135]Siis tietysti kaikki on mahdollista,mutta eihän tuossa ap:lla nyt noista merkeistä voi mitenkään päätellä onko kyseessä kohdun ulkoinen raskaus vai ei. Verenvuodot raskaana ollessa ovat hyvin tavallisia. Monelle voi alkuraskauden aikana tulla kuukautisetkin ihan oikeaan aikaan ilman että raskaudessa olisi mitään vialla. Nimimerkillä kokemusta on peräti neljältä kerralta ja lopputulos oli toivottu.[/QUOTE]

tätä mä yritin tässä sanoa..

[QUOTE="...";26237142]juu, mutta eihän sinne lääkäriin mikään kiire ole lähtee tuossa ap:n tilanteessa, kun ei oo kipuja.. nehän joutuis ultraan miljoona äitiä kuussa jos kaikki kävis tarkastelemassa kohdunulkosta..[/QUOTE]

joo ei oo kiire vielä ja kohta voi olla jo myöhäistä. itse en ainakaan enää jää yhtään kotiin odottelemaan jos on vuotoa vaikka testit näyttää plussaa. sen verran kamala kokemus tää on ollut

No koska vuotoa on ollut, itse kyllä menisin lääkäriin, yksityiselle jos ei muuta ja tarkistuttaisin tilanteen, r.testi kun ei tossa kohtaa kerro totuutta.

Mutta se onkin vain minun mielipiteeni ja koska asiasta kokemusta on niin oon ehkä hieman herkempi tuon suhteen..

Ja kyllä, on normaalia että alkuraskaudessa tulee vuotoja.

Heippa vielä! Kiitoksia kaikille tähän mennessä kommentoineille.. En nyt sitten tiedä odotellako, vai lähteäkö lääkäriin.. Ehkä mä soitan huomenna neuvolaan, ja kysyn, mitä ne on mieltä. Ja jollei asia selkene muutaman päivän sisällä, niin varaan ajan yksityiselle.. Mutta ehkä käyn tänään eka hakemassa jonkun vähemmän herkän raskaustestin apteekista tai kaupasta..
*Huokaus*

Kävin ostamassa apteekista kaksi erimerkkistä testiä, ja koitan nyt kärvistellä huomisaamuun ja testata sitten jommalla kummalla. Noilla testeillä, joita mulla on ollu kotona (mammaksin herkät liuskat), olen saanut plussan eilen päivällä, illalla ja tänään aamulla.. Melko saman vahvuisen joka kerta..

Tuota lääkäriin menon ajankohtaa mietin, kun jossain sanotaan, ettei ihan kauhean aikaisin pystytä näkemään kohdunulkoista? Toisaalta taas jos onkin mennyt kesken, mutta vaikka vajaasti, niin olisi kai hyvä mahdollisimman aikaisin saada hoidettua keskenmeno "loppuun".. Plääh, onpa tällanen epäselvyys kurjaa!

Yhteistyössä