Seitsemäs lapsi haaveissa :)

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Mamma
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Mä oikeastaan kadehdin teitä joilla on suuri perhe.Itselläni on kolme lasta ja vielä lapsia kaipaisin mutta ympäristön suhtautuminen mietityttää ja jarruttaa lapsi haaveiden toteutumista.

Tuo on totta, että ympäristön paineet on välillä melko kovat... Meillä on se onni tällä seudulla, että täällä on muutama perhe, jossa on enemmän lapsia ja sellaisia perheitä on paljonkin, jossa on 4-5 lasta. Ei asuta kuitenkaan sellaisella seudulla, jossa uskonnolla on osuutta asiaan :)

Alkuperäinen kirjoittaja HyacinthBucket:
Voin kertoa, että se vauva- tai lapsikuume miksi sitä sitten haluaakin kutsua ei välttämättä parane edes vaikka saisi sen seitsemännen lapsenkin :D

HyacinthBucket :)!!! Kiva, että kommentoit ketjuun, kun sinua juuri tässä eilenkin ajattelin... Luen palstaa silloin tällöin ja nimimerkkisi ja lapsilukusi on jäänyt mieleen :D!

Se on kyllä totta, että ei tämä tilanne kaiketi helpottuisi vielä sen seitsemännenkään jälkeen ;) Mutta sitten alkaa minullakin tuo ikä jo olla sellainen, että ehkä ymmärtäisin vain haaveilla niistä lapsenlapsista sitten :)

Alkuperäinen kirjoittaja Mamma:
Mä oikeastaan kadehdin teitä joilla on suuri perhe.Itselläni on kolme lasta ja vielä lapsia kaipaisin mutta ympäristön suhtautuminen mietityttää ja jarruttaa lapsi haaveiden toteutumista.

Tuo on totta, että ympäristön paineet on välillä melko kovat... Meillä on se onni tällä seudulla, että täällä on muutama perhe, jossa on enemmän lapsia ja sellaisia perheitä on paljonkin, jossa on 4-5 lasta. Ei asuta kuitenkaan sellaisella seudulla, jossa uskonnolla on osuutta asiaan :)

Nykyäänhän on normaalia että lapset tehdään ns kahdessa erässä.Pari ekaa nuorena ja sitten pari vanhemmalla iällä mutta minä haluaisin lapset kuitenkin suht nuorena.On jouduttu selittelemään jo noita kolmea ja varmaan suurin osa luulee jonkun olevan vahinko vaikkei näin edes ole.

minusta jotenkin vain kuulostaa siltä että ap haluaa enemmän breikkiä kuin sitä lasta itseään B) meillä on töissä (vaativaa hommaa tehdään juu :D ) yksi mun ikäinen nainen jolla on jo 6 lasta, tässä odotellaan koskapa ilmoittaa seitsemännen tulosta...ei selvästikään oikein ole oikealla alalla ja on itse myöntänyt hakeneensa muita paikkoja mutta ei ole saanut.

Nykyäänhän on normaalia että lapset tehdään ns kahdessa erässä.Pari ekaa nuorena ja sitten pari vanhemmalla iällä mutta minä haluaisin lapset kuitenkin suht nuorena.On jouduttu selittelemään jo noita kolmea ja varmaan suurin osa luulee jonkun olevan vahinko vaikkei näin edes ole.

Minä ajattelin aina kanssa aiemmin noin, että haluan lapset nuorena ja neljä on hyvä määrä :) Nyt on lapsia kuusi ja ovat kyllä ikäänkuin kahdessa sarjassa :D! Vaikka en kait minä nyt niin ikäloppu ole vielä nytkään, vielä on vuosia 40v-synttäreihin matkaa :D

Minä olen kuullut, että joku meidänkin lapsista olisi vahinko, mutta sellaiset puheet kannattaa jättää omaan arvoon... Minusta on jotenkin hullu ajatus, että tämän päivän Suomessa voisi joku ihan vahingossa saada lapsen... Kaikki meidänkin lapset on kyllä suunniteltu ja kovasti toivottu :)

Alkuperäinen kirjoittaja HyacinthBucket:
Voin kertoa, että se vauva- tai lapsikuume miksi sitä sitten haluaakin kutsua ei välttämättä parane edes vaikka saisi sen seitsemännen lapsenkin :D

HyacinthBucket :)!!! Kiva, että kommentoit ketjuun, kun sinua juuri tässä eilenkin ajattelin... Luen palstaa silloin tällöin ja nimimerkkisi ja lapsilukusi on jäänyt mieleen :D!

Se on kyllä totta, että ei tämä tilanne kaiketi helpottuisi vielä sen seitsemännenkään jälkeen ;) Mutta sitten alkaa minullakin tuo ikä jo olla sellainen, että ehkä ymmärtäisin vain haaveilla niistä lapsenlapsista sitten :)

Me ihan vaan päätettiin että seitsemän on meidän lapsiluku, seitsemän on kuulema lisäksi täydellisyyden luku ja loton jättipotti on seitsemän oikein. Mulla on taipumusta tälläseen symboliikkaan elämässäni vähän kaikissa käänteissä.

Kyllä vieläkin aina välillä tulee sellainen vauvakaipuu, mutta johonkin se oli kuitenkin pakko vetää raja... meillä se oli sitten seitsemän... nuorina miehen kanssa haaveiltiin joskus myös 13 lapsesta... mutta tämä on ihan hyvä näin kyllä.

Höh, jos joku haluais ekaa tai tokaa niin kaikki olis ihan JeeJee :D

Mikäs siinä jos haluaa paljon lapsia! Jos siihen on varaa, niin rahallisesti ku henkisestikin, niin miksipä ei? =) Ja tosiaan, jos on jo kuusi saanut, niin kyllä sen varmaan tietää, ettei vauva pysy vauvana kovinkaan pitkään? :whistle:

Mäkin halusin aina nimenomaan lapsia, en vaa pientä hoivattavaa kääröä. Ja vaikka tää vauva-aika on ihanaaihanaaihanaa, niin innolla odottelen sitä, että tyttö rupeaa puhumaan ja kävelemään ja kasvaa ja kehittyy =)

Meillä on kymmenes haaveissa. Mies on kyllä työtön ja rahat vähissä, mutta rakkaushan se tärkeintä on, eikös niin. Vauvakuume on ihanaa! Ja se tuhiseva käärö on vielä ihanampi.

Niin,kaikki onnittelee kun kertoo saavansa ekan tai tokan lapsen mutta sen jälkeen ei niitä onnitteluja oikein tulekkaan paitsi jos vaihtaa miestä välissä ja saa kolmannen eri miehen kanssa.

Alkuperäinen kirjoittaja kiiuska:
minusta jotenkin vain kuulostaa siltä että ap haluaa enemmän breikkiä kuin sitä lasta itseään B) meillä on töissä (vaativaa hommaa tehdään juu :D ) yksi mun ikäinen nainen jolla on jo 6 lasta, tässä odotellaan koskapa ilmoittaa seitsemännen tulosta...ei selvästikään oikein ole oikealla alalla ja on itse myöntänyt hakeneensa muita paikkoja mutta ei ole saanut.

Saatatpa olla kyllä oikeassa... Lapsen kautta pystyisin olemaan kotona pidemmän aikaa (en ole koskaan ollut muuta kuin äitiyslomat kotona, sitten jo taas takaisin töissä) ja pääsisin vaihtamaan alaa. En ole itsekään oikealla alalla, tai ala on mukava, mutta tuo työmuoto siitä on minulle epäsopiva. Saman työnantajan palveluksessa on mahdollisuus tehdä jos vaikka kuinka ja monta eri hommaa, joten toivoisin tietysti pystyväni vain vaihtamaan toimenkuvaa. Se tosin vaatisi muuttoa muualle tai sitten pitäisi käydä kauempana töissä.

En näe ajatuksessa kuitenkaan kauheasti mitään pahaa...pitäisiköhän? Jos pystymme tarjoamaan lapsillemme lämpimän kodin, huomiota ja hellyyttä jokaiselle yksilönä, parisuhteemme on kunnossa ja taloudellinen tilanteemme hyvä, ja toivomme lapsia kuitenkin lisää. Ei se minusta olisi ihan hullua, jos siitä seuraisi muutakin positiivista elämään :)

Alkuperäinen kirjoittaja kiiuska:
Heippa Mamma, oon vaan utelias että miten oot järjestänyt lasten päivähoidon kun sen kanssa juuri itse pähkäilen? :wave: Katraalle hoitaja kotiin?

No niin, vastailen vielä tähän vanhaan ketjuun, kun olin tuossa pidemmän aikaa menossa :) Eli päivähoidosta... Meillä on kohta enää kaksi päivähoidossa, kun muut on jo koulussa :)

Ihan normi päiväkodissa ovat olleet, hetken perhepäivähoitajallakin :)

Meille seitsemäs tulossa :) ja kuudennen jälkeen vannotin ettei enää ;) raskaudet vaikeita.
Lapset 17v-2v.Olin ensin aika järkyttynyt,mutta neuvola tätikin suhtautui hyvin raskauteeni ja tuumasi että siinähän se seitsemäskin menee kuin kuudeskin :) Tutuille en ole kertonut vielä....järkytttyvät varmaankin ;)