seitsemän syntiä: Suomalainen Kateus

hmm.

toimeentulotukea maksetaan se määrä, jolla asiakkaan tukeen oikeuttavat menot ylittävät hänen tulonsa ja varansa.

eli rikastumaan sillä ei pääse.

niukalla ja säästäväisellä elämäntyylilläkin kuun loputtua tili on plus-miinus-nolla.

yleensä kuitenkin miinus, mikäli tulee yhtään ylimääräisiä menoja.

toimeentulotuki on HYVIN hyvin HYVIN pieni osa valtion kustannuksista. toimeentulotuki kuuluu johonkin minimaaliseen prosentiin. olisiko ollut 0,1% vai pienempi?? (korjatkaa kun en tarkasti muista)

SUURIN OSA valtion rahoista menee mm. lapsilisiin JOTA JOKAINEN SAA.

niin ja toimeentulosta vielä: jos joku huijaa siitä seuraa tietenkin kiinnijäämisen jälkeen rangaistus.

toinen asia.

lahjasetelit, ruoka-avustukset, paketit näin joulun alla. kyse on esim. 70 euron setelistä.

siitäkin nousee suuri älämölö jos joku kertoo sellaisen saaneensa.

miettikää, saattehan itsekin koko ajan valtiolta "ilmaisia" lahjuksia. terveydenhuolto, äitiysraha, lasten erityisopetus jne.

onko se 70e lahjaseteli liikaa? jos yksi ihminen saa sen kaikkien noiden lisäksi kerran vuodessa? (max.!)

suomalaiset saavat varmasti käyttää verorahoilla rahoitettuja palveluita monta kertaa tuon rahan edestä vuoden aikana.


itse olen sitä mieltä että ko. avustukset kertovat vain meidän hyvin vointiyhteiskunnastaamme ja meidän tulisi olla ylpeitä siitä että pystymme siihen.

kuitenkin aihe on tulenarka tälläkin palstalla.




kateus?
 
Joo en mie vaan ymmärrä, että mitä sitä kadehtimaan. En koe kyllä tarvetta mennä arvostelemaan ketään, joka apua saa tai hakee. Olen tyytyväinen siihen, ettei mun oo toistaiseksi tarvinnu hakea tukia paljoakaan.
 
Lammas
Nuo avustuksetkin on vain sen hetkinen apu siihen tilanteeseen eikä niistä riitä esim. seuraavalle kuulle enää mitään joten ei niillä tosiaankaan kukaan pääse rikastumaan. Itse ollaan sossun kanssa toimiessa jo sen verran viisastuttu, että on sanottu vanhemmille etteivät laita mitään rahoja meidän tileille vaan antavat kaiken käteen jos haluavat antaa. Valtionhallinnossa missä nuo avustuksien määrät päätetään on ikävä kyllä sellasta porukkaa töissä, jotka eivät ole joutuneet elämään noilla sossun tuilla ja systeemeillä päivääkään eikä heillä siis ole realistista näkemystä määrittää noita perusosia. Sossun perusosalla tulee just ja just toimeen sen puoleen, että saat joka päivä syötyä, mutta vaatteisiin tai mihinkään muuhun se ei laskujen ja vuokran lisäksi riitä. Ja tästä asemasta jotkut sitten on kateellisia. Aika harva perheellinen ihan vapaaehtoisesti moisessa asemassa on.
 

Yhteistyössä