Seisotaanko teillä nenä tv:ssä kiinni?

Mikähän ihme siinä on että ei yhtäkään tv-ohjelmaa tms voi katsoa vaikka sohvalla istuen, aina jossain vaiheessa toinen hilautuu tv:seen kiinni ja sitten toinen perässä kun ei muuten näe toisen ohi..

Mietin että olisikohan tuolla 4v:llä näössä vikaa..? Vai onko tuo vaan joku juttu mitä muutkin tekee..??
 
=)
Meillä lapset istuu lattialla, jonkin matkassa päässä tv:stä, mutta hiljolleen hiissautuvat lähemmäs, lähemmäs... lopussa käsken siirtyä kauemmas, kun eihän siitä enää edes kunnolla näe. Ja tahtoo olla niin, että kun yks liikahtaa eteenpäin, niin loput perässä... :D
Minusta tuntuu, että aika yleistä. Ainakin mitä tuttujen lapsia olen seurannut =)
 
*
Mä mietin samaa meillä aikaisemmin.. aina sinnikkäästi meni telkkarin viereen. Sit todettiin karsastus (siis ihan näkyvästi alkoi) ja nyt istuu sohvalla kun on silmälasit. E
 
IhanaValo
Sama homma meillä, esikoinen on tuossa "pahempi" vielä..eikä ees lasien hankinta auttanut :)
Aina saa olla sanomassa että nyt kauemmas, mut ei pysy sohvalla peppu, ei sitten millään.
 
"vieras"
Minä istuin kuulemma aina nenä telkussa kiinni. Jo 3-vuotistarkastuksessa olin juossut kohti sitä taulua, jolla oli tsekattu näkeekö niitä e-kirjaimia. Huumorintajuisena oli vaan pidetty :D 8-vuotiaana sain ekat lasini ja ihmettelin, että näkeekö kaikki oikeasti niin hyvin! Mä olin aina nähnyt kaiken sellaisen sumun läpi.
 
Niin ja kun meillä 4vn neuvolassa yritettiin testata näköä, ei suostunut pitämään niitä laseja. Tai hetken piti ja kun kysyttiin kuvioita niin kallisti päätään ja lopulta nykäs lasit pois.
Näköä pitäis testata uudelleen kun on seuraava vauvan neuvola-aika.
Mutta jos ny näkö epäilyttää niin mennäänkö lapsen kanssa ihan yksityiselle silmälääkärille vai miten?
 
Meillä sama juttu noilla lapsilla 10v ja 6v. Mä en ees pystyis kattomaan tollasta 42 tuumasta telkkaria parinkymmenen sentin päästä... Ja näkö on molemmilla hyvä, nuoremmaltakin just eilen neuvolassa se tsekattiin.
 
"Hannah"
Meillä seistään melkein nenä kiinni telkkarissa, vaikka kuinka komennetaan kauemmas. Omiin silmiin suorastaan sattuu katsoa niin läheltä isoa telkkaa ja oon kyllä huolissani siitä, mitä se tekee ton pojan silmille.
 
Joo, meillä on kaksi tuollaista.

Vanhemmalla varmaan onkin näössä vikaa kun on sellaset "crazy eyesit", mutta nuoremmalla ei mitään näkyvää vikaa ainakaan. Vanhemman kanssa on vasta tutkimusvaiheessa tuo näkö..
 
"vieras"
Alkuperäinen kirjoittaja näin on;23433278:
Meillä tuo ukon 8v pentu tekee sitä samaa eikä sil näössä vikaa vaan on vaan niin pirun tyhmä, liekö äitiinä tullu.
Sinähän se tyhmä olet, kun huolit tyhmän naisen ukon. Se nyksäsi eksä on viisastunut, kun heivasi mokoman mulkeron sulle.
 

Yhteistyössä