Seisomaan oppimisesta.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja papan mamma
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

papan mamma

Aktiivinen jäsen
06.05.2006
5 194
0
36
Siis tää on ihan tajutonta.
Meidän pian 8 kk oppi viikonlopun aikana nousemaan tukea vasten seisomaan. Eihän siis sinänsä mitään, mutta kun taidot, tasapainoeikä järki ole vielä siihen valmiit. Eli nurin ollaan ihan koko ajan. Ja sattuu. :(

Miten muut ootte "selvinneet" tästä ajasta? Oisko ihan hullua ottaa vähäksi aikaa se konttauskypärä käyttöön?
Esikoisen aikaan ei tätä ongelmaa ollut, kun hää oli hidas liikkeelle lähtijä. Tässä iässä alkoi vasta ryömimään. ;)

Ja tiedän, 8 kk ei ole edes aikaista nousta seisomaan. =)

meillä kanssa nää pojat alkaneet seisoskelemaan 8kk iässä. mitään konttauskypärää ei oo käytetty, eikä käytetä. muutama mustelma ja kyllä oppii ihan hyvin. toki, olen vähän hollilla ton pienen takana, jotta ei pahemmin kaadu. istuu erittäin tukevasti, ei mitään horjuntaa.

Mä tälle pienimmälle kokeilin sitä kypärää, mutta ei se kyllä meillä päässä pysynyt hetkeäkään. Sain sen onneksi lainaan, niin ei omat rahat mennyt hukkaan. Mutta eipä noita kolhuja kovin paljoa ole tullut.

Täällä kans, tosin tuo oli päivää vajaa 7kk kun alkoi nousta ylös, nyt ikää 8kk ja kävelee tukea vasten, on jo oppinut itse laskeutumaan. Tykkää heittää esim tutin lattialle ja nostaa takas pöydälle ja taas viskata ja kävellä nostamaan (tukea vasten siis). Mut vaikka kuinka vahtii ja on vieressä pääsee niitä kaatumisia tapahtumaan. Sitä kypärää harkinnut myös. Onko monilla kokemusta siitä?

Alkuperäinen kirjoittaja paivi76:
Siis tää on ihan tajutonta.
Meidän pian 8 kk oppi viikonlopun aikana nousemaan tukea vasten seisomaan. Eihän siis sinänsä mitään, mutta kun taidot, tasapainoeikä järki ole vielä siihen valmiit. Eli nurin ollaan ihan koko ajan. Ja sattuu. :(

Miten muut ootte "selvinneet" tästä ajasta? Oisko ihan hullua ottaa vähäksi aikaa se konttauskypärä käyttöön?
Esikoisen aikaan ei tätä ongelmaa ollut, kun hää oli hidas liikkeelle lähtijä. Tässä iässä alkoi vasta ryömimään. ;)

Ja tiedän, 8 kk ei ole edes aikaista nousta seisomaan. =)

Meillä nousi tuon ikäisenä. Minusta tuo oli ehdottomasti rankinta aikaa koko vauva-aikana. Kesti n. kk ja olin käytännössä koko lapsen valveillaoloajan pitämässä kiinni. Tyttö kiipeili ihan koko ajan. Konttauskypärää ei käytetty, mutta jos sellaisen saat käsiisi, niin suosittelen!

Kiitos kokemuksista.
Kokeilen kypärää, jos sellainen vastaan tulee, en taida ostamaan alkaa.
Täytyy vaan jaksaa tämäkin vaihe ja olla lähes koko ajan perässä. :|
Tämän kuopuksen kanssa tää hankala vaihe onkin kestänyt vasta sen 8 kuukautta... :ashamed: ;)

Yhteistyössä