Sectiosta ja synnytyksestä

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja tällasta
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

tällasta

Vieras
Tajuaakohan nämä jotka pelkää repeämiä ja alapään puolesta, synnytyksen jälkeen seksi tuntuu monin verroin paremmalta eikä vaikuta tiukkuuteen tms.

Lisäksi :
-synnytys on luonnollista sectio ei.
-Alatie synnytyksestä toipuu jusei nopeampaa ja se on turvallisempaa.
-Synnytys on lapsen etu.
- Synnyttäminen on mieletön kokemus

Alkuperäinen kirjoittaja tällasta:
Tajuaakohan nämä jotka pelkää repeämiä ja alapään puolesta, synnytyksen jälkeen seksi tuntuu monin verroin paremmalta eikä vaikuta tiukkuuteen tms.

Lisäksi :
-synnytys on luonnollista sectio ei.
-Alatie synnytyksestä toipuu jusei nopeampaa ja se on turvallisempaa.
-Synnytys on lapsen etu.
- Synnyttäminen on mieletön kokemus

:D Onhan se synnytys tosiaan (alatiesynnytys tai sektio) lapsen etu sikäli kun ei kukaan voi sinne kohtuunkaan jäädä :D

mutta sektioon kuitenkin on muitakin syitä kuin se että pelkää repeämiä jne..
joten ei voi sanoa että alakautta synnytys on lapsen etu, jos se on lapselle vaarallista?!
Vai tarkoititko nimenomaan niitä kenellä ei "syytä" oikeasti sektioon??

-tuleva sektioitava lapsen turvallisuuden vuoksi

Minulla ainakin helpotti yhdyntäkivut synnytyksen jälkeen eikä olla tiukkuudessa huomattu mitään merkittävää eroa. Mutta jokainen toki synnyttäköön niinkuin haluaa, ymmärrän kyllä synnytyspelkoiset ja oikeat lääketieteelliset syyt, vähän katson kieroon niitä ihmisiä, jotka haluavat sektion ettei alapää veny tai rumene :whistle: . Jotenkin tuntuu kamalalta, että niin pinnalliset ihmiset edes hankkivat lapsia :/ .

Alkuperäinen kirjoittaja Millenia:
Minulla ainakin helpotti yhdyntäkivut synnytyksen jälkeen eikä olla tiukkuudessa huomattu mitään merkittävää eroa. Mutta jokainen toki synnyttäköön niinkuin haluaa, ymmärrän kyllä synnytyspelkoiset ja oikeat lääketieteelliset syyt, vähän katson kieroon niitä ihmisiä, jotka haluavat sektion ettei alapää veny tai rumene :whistle: . Jotenkin tuntuu kamalalta, että niin pinnalliset ihmiset edes hankkivat lapsia :/ .

Ymmärrän minäkin lääketieteelliset syyt ja senkin jos oikeesti pelottaa tms. mutta et pitäs saaha sectio vaan sen takia ettei mee paikat pilalle ja nehän on oikeesti entistä ehommat sit..

Aika harvalla sektiopäätökseen vaikuttaa repeämien ja alapään muodon pelko. Itsellä päädyttiin sektioon koska kaksosista se ensinnä tulossa oleva oli perätilassa, ja ensisynnyttäjää harvoin laitetaan perätilassa synnyttämään edes yhtä vauvaa. Eikä olis edes perätilassa mahtunut, otettiin lantiopelvimetriakin sen takia että mahtuisko.

Nää on kyllä hassuja kun lopulta aika pieni prosentti sektioista on edes pelkosektioita, vaan useimmiten sektioon päädytään jonkin lapsen terveyteen vaikuttavan seikan takia. Esim niin ennenaikainen vauva, tai sydänäänet heikkenevät kesken synnytyksen tms. Hyvin harva "valitsee" sektiota synnytystavaksi vaan siihen pikemminkin joudutaan.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja q:
Ja tasan vaikuttaa tiukkuuteen. Erityisesti kahden ensimmäisen vuoden aikana synnytyksen jälkeen...

No jos viitsii lihaksia jumpata niin voi tulla jopa tiukemmaksi kun ennen

Niin niin parivuotta menee ennenkuin ennallaa (eikä kyllä ihan siltikään, muta riittävän tiukat)
Eli synnytys vaikuttaa, mutta asialle voi kyllä tehdä jotain ;)

Alkuperäinen kirjoittaja Etsiväkaksoset:
Aika harvalla sektiopäätökseen vaikuttaa repeämien ja alapään muodon pelko. Itsellä päädyttiin sektioon koska kaksosista se ensinnä tulossa oleva oli perätilassa, ja ensisynnyttäjää harvoin laitetaan perätilassa synnyttämään edes yhtä vauvaa. Eikä olis edes perätilassa mahtunut, otettiin lantiopelvimetriakin sen takia että mahtuisko.

Nää on kyllä hassuja kun lopulta aika pieni prosentti sektioista on edes pelkosektioita, vaan useimmiten sektioon päädytään jonkin lapsen terveyteen vaikuttavan seikan takia. Esim niin ennenaikainen vauva, tai sydänäänet heikkenevät kesken synnytyksen tms. Hyvin harva "valitsee" sektiota synnytystavaksi vaan siihen pikemminkin joudutaan.

No onhan täälläkin harva se päivä niitä että en haluu synnyttää ku römpsä repee mut liekkö sit porvoolais juttuja :D

Ja tasan vaikuttaa tiukkuuteen. Erityisesti kahden ensimmäisen vuoden aikana synnytyksen jälkeen...

Niin niin parivuotta menee ennenkuin ennallaa (eikä kyllä ihan siltikään, muta riittävän tiukat)

Mulla on kaks ja ei montaa kuukautta oo menny et tiukkuus on palannut. Voi olla yksilöllistä tietenkin, mut repeämät on enemmän kiusannut ku tuo tiukkuus mut nekin paranee

No ei kyllä mulla ole vaikuttanut mihinkään tiukkuuteen, ihan yhtä hyvä toosa se on kuin ennenkin jollei parempi
:D Ainakin seksi tuntuu synnytyksen jälkeen ihan mielettömän ihanalta :heart: :heart: Treenannut olen jonkin verran myös.

Vaikka tällä palstalla oiskin niitä "en halua synnyttää kun römpsä venyy", niin ne ei tosiaankaan sen takia saa sektiota, joten siitä on ihan turha vaahdota.
Lisäks: vuonna 2006 joka viidennes synnytys oli sektio, joten melko arkipäivästä touhua se on, niin mitä te sitä vielä ihmettelette täällä??

No repeämiäkin on niin monenlaista, esim peräaukon sulkijalihas voi revetä kirjaimellisesti ihan paskaksi. Kiva sitten jonotella korjausleikkaukseen vuosikausia vaipoissa.
Mutta iloitse sinä ap kivasta synnytyksestä ja yritä ymmärtää niitä jolla kaikki ei mene oppikirjojen mukaan.

Alkuperäinen kirjoittaja :
Vaikka tällä palstalla oiskin niitä "en halua synnyttää kun römpsä venyy", niin ne ei tosiaankaan sen takia saa sektiota, joten siitä on ihan turha vaahdota.
Lisäks: vuonna 2006 joka viidennes synnytys oli sektio, joten melko arkipäivästä touhua se on, niin mitä te sitä vielä ihmettelette täällä??

Eihän sitä saakkaan, mut täälä kysytään et mitä pitää sanoo ja tehä et sais ja et mistä saa helpoiten... Ei se kovin vaikeaa taida olla synnytys pekosta esittää...

Alkuperäinen kirjoittaja Peppari:
No repeämiäkin on niin monenlaista, esim peräaukon sulkijalihas voi revetä kirjaimellisesti ihan paskaksi. Kiva sitten jonotella korjausleikkaukseen vuosikausia vaipoissa.
Mutta iloitse sinä ap kivasta synnytyksestä ja yritä ymmärtää niitä jolla kaikki ei mene oppikirjojen mukaan.

Kyl minä ymmärrän niitä, kyse ei siitä ole. Vaan siitä ettei haluta ees yrittää kosmeettisten haittojen tai löystymisen pelossa. Ja nuita kuvailemiasi repeämiä on sattunut äärimmäisen harvalle kyllähän sectiossakin on riskinsä tai vaikka pyörällä ajamisessa..

mä en osaa tiukkuudesta sanoo mut tosi paljon herkempi on, ekat orkut yhdynnässä vasta synnytyksen jälkeen saanu :)

Alkuperäinen kirjoittaja Hah:
Oot vaan niin katkera, et sen takia mollaat sektioäitejä!

Mollaan sectioäitejä?? Onko sun lukutaidossa vikaa. Eihän sille mitään voi jo sectio terveydellisistä syistä joudutaan tekee, mut tässä nyt oli kyse jostai muusta. Kuitenkin varmaa turha sitä sulle alkaa selittää, kun luetun ymmärtäminen nuin hakusessa.

Ja mistäs mä oisin katkera? Siitäkö, kun mun seksi-elämä parani mielettömästi synnytyksen jälkee vai mistä?

Mulle on tehty kaksi sektiota ja en mä sitä todellakaan suosittelemaan kenellekään mene. Ekalla kerralla epäiltiin sisäistä vuotoa (mitä ei sitten ollu). Sehän voi leikkauksessa olla vaarana ja erittäin suuri riski menettää henkensä. Tokalla kerralla lääkäri vahingossa repäisi virtsarakkoon reiän. Toki se parani, mutta pari viikkoa sain olla katetrin kanssa ja kaikenlaista ongelmaa siitäkin oli. Hengissä kuitenkin kummastakin selvisin ja ei mua ole koskaan vaivannut se, että lapset ovat leikkauksella syntyneet. Kolmatta kertaa en kyllä menisi...

Pakko kommentoida tähän ketjuun että mulla meni synnytyksestä n 6 viikkoa kun harrastettiin seksiä ja paikat tuntuivat entistä tiukemmilta ja yhdyhtä paremmalta kuin ennn, mies ei sanojensa mukaan huomannut mitään eroa. Myöskään esteettisesti alapäässä ei ole milestäni mitään muutoksia nähtävissä ellei suurennuslasin kanssa katso (silloin voi nähdä ohuen valkoisen viiva joka jäi muistoksi 1. asteen repeämästä).