Section jälkeen...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Tea84
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Tea84

Jäsen
11.06.2007
229
0
16
Kuinkas pian sitä uskaltaa section jälkeen ruveta sievästi vaunuttelemaan ja muutenkin liikkumaan? Selvää vastausta en sairaalasta saanut ja neukkatäti käski vain ottaa iisisti... Tikit poistettiin maanantaina ja kovasti jo vaunuilemaan tekis mieli...Haava on parantunu hyvin, kipulääkettä ei ole tarvinut viikkoon!!! Viilto on pystyyn, jos sillä on väliä.. :)

itellä kolme sektiota ja ihan olen oman voinnin mukaan aloittanut liikkumisen. Kyllä se oma kroppa sanoo aika nopsaan jos on liian kova vauhti tms . Eli eikun vaan vauva vaunuun ja kävelylle, siitä se lähtee pikkuhiljaa.

Mitä aikaisemmin pääsee liikkeelle, sen parempi. Voinnin mukaan tietenkin vaikka vain ensin korttelin ympäri. Kummasti piristää. Ja kun muistaa vielä laittaa jalkaan kainaloihin asti ulottuvat alushousut... :D

noin pari viikkoa sektiosta tai 3 sit kun sai mennä ulos tytön kanssa (lokakuu 2001)........aina kun haava kiristi,sattui otin iisimmin.Kyl sen tuntee. Alussa aika hidasta mut sitä sitten toipuu äkkiä ja sairaalan jumppaohjeet hyviä =)
Saas nyt nähdä miten tän kakkosen kanssa menee :whistle: Tuleeko sektio vai normaalisynnytys :|

Mulle suositeltiin, että kuukausi pitäis välttää nostelemasta mitään vauvaa painavampaa ja ottaa suht iisisti, mutta toki kävelylle vaunuttelemaan ja muutenkin voi oman voinnin mukaan mennä. Itse ainakin tein niin. Hyvähän se onkin liikkua, mutta toki kannattaa ottaa rauhallisesti kehoaan kuunnellen.

Itse olin ekan kerran kärrykävelyllä (erittäin rauhallisella sellaisella :D ) samana päivänä kun päästiin sairaalasta.

Ja sairaalasta olisin päässyt jo kahden päivän kuluttua sektiosta, mutta koska lastenlääkäri ei ollut paikalla, olin vielä yhden yön klinikalla.

Minulla sektiosta viikon verran ja jo nyt parina päivänä ollaan oltu ulkona pienellä kävelyenkillä.. Kotona joudun olemaan jo paljon jalkeilla muutoinkin kun esikoinen pitää huolen ettei äiti lepää liikaa.. Neuvoivat sairaalassa liikkumaan oman olon ja voinnin mukaan, liikkuminen kun auttaa paranemiseen. Saan itse tänään tikit pois, mikä edesauttaa lisää vielä tätä liikkumista kun eivät koko ajan hierrä tuossa haavassa.

Kuukauden verran pitää muistaa nostella varovasti ja mieluiten vain vauvaa. Mutta eiköhän jokainen tunne miten jaksaa liikkua sen oman voinnin mukaan.
;) ;)

Yhteistyössä