Se toimi :D (korvatulehduksesta)

Alkuperäinen kirjoittaja pah:
Joo, no miten vain teette.
Mutta kerronpa omasta elämästäni sen verran, että mulla joskus ärsyttää kauheasti, kun en saa selvää mitä ihmiset puhuvat. Jos olen väkijoukossa, joudun koko ajan katsomaan puhujaa silmiin, jotta kuulen, ja seuraan myös kasvojen ilmeitä.
Jos kaksi puhuu yhtäaikaa minulle, en kuule kumpaakaan. Jos lapsi puhuu minulle kun töllö on päällä, kaikki menee pelkäksi sakeaksi mömmöksi.

Silloin kun minulla oli se korvatulehdus, kipu oli sietämätön. Kuulo hävisi korvista kokonaan kolmeksi päiväksi. Kun se palasi, kuulin ensin kaiken tunnelin päästä, sitten pikkuhiljaa kuulo palasi normaaliksi.
Se oli pelottavaa, kun mietin että jäänkö kuuroksi.
Usko huviksesi, oli paskat housuissa.


Vastaus toiseen kysymykseen nivelistä, vihersimpukka, inkivääri sisäisesti.
Hauteena katajapuuro. Punaista villaa ympärille.
Ja sitten kun ihmisiä alkaa tipahdella sairaalabakteerien takia ihan urakalla niin ollaan ihan o_O

Miksi oikeasti syöttää kymmennelle ihmiselle ab-kuuri jos siitä on jotain hyötyä vaa yhdelle? Ja haittaa kaikille?
 
pah
Alkuperäinen kirjoittaja ninaTT:
Alkuperäinen kirjoittaja pah:
Joo, no miten vain teette.
Mutta kerronpa omasta elämästäni sen verran, että mulla joskus ärsyttää kauheasti, kun en saa selvää mitä ihmiset puhuvat. Jos olen väkijoukossa, joudun koko ajan katsomaan puhujaa silmiin, jotta kuulen, ja seuraan myös kasvojen ilmeitä.
Jos kaksi puhuu yhtäaikaa minulle, en kuule kumpaakaan. Jos lapsi puhuu minulle kun töllö on päällä, kaikki menee pelkäksi sakeaksi mömmöksi.

Silloin kun minulla oli se korvatulehdus, kipu oli sietämätön. Kuulo hävisi korvista kokonaan kolmeksi päiväksi. Kun se palasi, kuulin ensin kaiken tunnelin päästä, sitten pikkuhiljaa kuulo palasi normaaliksi.
Se oli pelottavaa, kun mietin että jäänkö kuuroksi.
Usko huviksesi, oli paskat housuissa.


Vastaus toiseen kysymykseen nivelistä, vihersimpukka, inkivääri sisäisesti.
Hauteena katajapuuro. Punaista villaa ympärille.
Ja sitten kun ihmisiä alkaa tipahdella sairaalabakteerien takia ihan urakalla niin ollaan ihan o_O

Miksi oikeasti syöttää kymmennelle ihmiselle ab-kuuri jos siitä on jotain hyötyä vaa yhdelle? Ja haittaa kaikille?
Ei tartte hermostua, sanoin vain mielipiteeni ja kerroin oman tarinani.
Mulle kävi vähän paskemmin, hyvä että muille paremmin.

Sairaalabakteereihin minulla ei ole osuutta eikä arpaa.
Liekö suuri osasyy ole se hellittämätön desinfiointi, ihmisten makuuttaminen ja sairaalan bakteerien leviäminen.

Antibiootit ei ole pahan alku eikä juuri. Kyse on enemmän bakteerien älykkäästä kiertämisestä ab.n ylitse.
Jos ihan järjellä ajattelee, että vuonna 1300 sama korvapöpö saattoi jopa tappaa lapsen, ja siihen on keksitty lääke, niin vuonna 2000 on jytymmät bakteerit.

Sitä kutsutaan evoluutioksi. Evoluution takia ihmettelemme sormiamme ja varpaitamme. Elämä on ja se jatkuu.
 
Alkuperäinen kirjoittaja pah:
Ei tartte hermostua, sanoin vain mielipiteeni ja kerroin oman tarinani.
Mulle kävi vähän paskemmin, hyvä että muille paremmin.

Sairaalabakteereihin minulla ei ole osuutta eikä arpaa.
Liekö suuri osasyy ole se hellittämätön desinfiointi, ihmisten makuuttaminen ja sairaalan bakteerien leviäminen.

Antibiootit ei ole pahan alku eikä juuri. Kyse on enemmän bakteerien älykkäästä kiertämisestä ab.n ylitse.
Jos ihan järjellä ajattelee, että vuonna 1300 sama korvapöpö saattoi jopa tappaa lapsen, ja siihen on keksitty lääke, niin vuonna 2000 on jytymmät bakteerit.

Sitä kutsutaan evoluutioksi.
Evoluution takia ihmettelemme sormiamme ja varpaitamme. Elämä on ja se jatkuu.
Nimenomaan! Siis siinähän piilee antibioottien vaarallisuus. Kun niitä lääkkeitä käytetään kokoajan sen sijaan että käytettäisi vasta oikeaan tarpeeseen, saavat bakteerit jatkuvasti harjoitusta antibiootteja vastaan. Sairaalabakteeri on siis bakteeri, joka on resistenssi monelle laajakirjoiselle antibiootille. Ne kehittyvät usein sairaalaympäristössä jossa antibiootteja pyörii kokoajan.

En mä muuten hermostuis, mutta muistan kuinka kivaa oli saada tietää, että mua pistettiin 25 kertaa ihan turhaan ku se antibiootti ei enää tehonnu kun kyseessä oli resistenssi kanta.

Eli siis nimenomaan antibioottien käyttö antaa balteereille mahdollisuuden löytää sopiva mutaatio joka tekee siitä antibiootista hyödyttömän.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Timppa:
Miksi sinne korvaan mitään työntämään jos kerran liki kaikki tulehdukset paranee itsestään? Eikös nuo poppakonstit ole ihan yhtä turhia kuin ne antibiootitkin?
Näistä keinoista ei ole mitään haittaakaan =) Ja voivat edesauttaa paranemista.
 
Siis sehän on ihan nykypäivää, uusinta tutkittua tietoa, että suuri osa välikorvantulehduksista paranee ilman antibioottikuuriaki. Ei se mitään haihattelua ole.

Jotkut pösilöt eivät vaan sitä tajua/usko, vaan vaativat antibioottikuurin, ja inisevät jos lääkäri ei sitä anna: "meidän Jessellä punoitti tärykalvo, ja lääkäri ei antanut antibioottikuuria, ei varmana enää mennä tuohon paskaan arvauskeskukseen!" :headwall:. Sama sakki sitten ihmettelee miksi Jesse itkee korvaansa vieläkin, vaikka se on jo kaksi päivää syönyt antibioottia, raukat kun eivät ole kuulleet kivunhoidosta...

Moni luonnonkeino lievittää korvakipua oikein kivasti kuulemma. Meidän omalääkäri on näistä tietoinen, ja mun mielestä on oikein kivaa, ettei hän ole ollut ekana lykkäämässä reseptiä käteen, vaan neuvonut myös lempeämpiä keinoja.
 
here
Alkuperäinen kirjoittaja ninaTT:
Alkuperäinen kirjoittaja here:
Alkuperäinen kirjoittaja ninaTT:
Alkuperäinen kirjoittaja here:
mistä teillä on puhdistamatonta lampaanvillaa?
Joku nettikauppa missä myydään kestovaippoja, ei muista nyt... Alunperin sitä hankittiin keskimmäisen pojan vaippaihottumaa varten.
ok, aattelin että onko tavallinen lampaantalja sellaista.
Meillä on paljon ruskovillan tuotteita mutta ne ei taida olla puhdistamattomia kuitenkaan vaikka niin ihanan luomuja ovatkin : )
mitenkähän muuten olisi Lansinoh - lampaanvillarasva?? : )
sitä herkkua antavat osastolla nännejä varten ja kyllä on aivan käsittämättömän oiva tuote, kun nännit rikkoutuneet.
Se oli tehotavaraa sillon nänneille!

Tuo villa tuli sellasessa pussissa, siis ihan erikseen nimenomaan erilaisia iho-oireita parantamaan pakattu. Oliskohan ruskovillalla kuitenkin myydä sitä...? Siitä vääntää sellasen löysän tupon ja eiku korvaan vaa :D
kyllä vaan, onneksi antoivat pyytämättä Lansinohia mukaan kotiinkin!
neljättä pian menossa synnyttään ja lansinohia kyselen heti alkuunsa jo, aina rinnanpäät menee rikki kun imetyksen alottaa.
Täytyypä kysyä ruskovillan myymälästä! meillä ei kyllä juuri korvatulehduksista kärsitä mutta varuiksi voi hankkia ja voi olla että se sopii jonkin muuhunkin yhtä hyvään tarkoitukseen : )
 
Alkuperäinen kirjoittaja ninaTT:
Näistä keinoista ei ole mitään haittaakaan =) Ja voivat edesauttaa paranemista.
Tai ainakin voi ajatella että auttoi... Ja sitten tulla vaikka tänne todistamaan miten luonnonlääkintä päihittää oikean länsimaisen lääketieteen! :LOL:
 
Hyvähän se on, jos antibioottia ei tarvita.

Ite vaan muistan lapsuudesta sen kamalan korvakivun, kun äiti tunki korvaan jotain pirun luontaistuotetippoja ja pumpulit päälle, eikä auttanut kipuun, ei. Lopulta sitten vei aina lääkäriin muutamien päivien kipuilujen jälkeen ja ah sitä helpotusta kun vihdoin kipu helpotti.
 
pah
Alkuperäinen kirjoittaja ninaTT:
Nimenomaan! Siis siinähän piilee antibioottien vaarallisuus. Kun niitä lääkkeitä käytetään kokoajan sen sijaan että käytettäisi vasta oikeaan tarpeeseen, saavat bakteerit jatkuvasti harjoitusta antibiootteja vastaan. Sairaalabakteeri on siis bakteeri, joka on resistenssi monelle laajakirjoiselle antibiootille. Ne kehittyvät usein sairaalaympäristössä jossa antibiootteja pyörii kokoajan.

En mä muuten hermostuis, mutta muistan kuinka kivaa oli saada tietää, että mua pistettiin 25 kertaa ihan turhaan ku se antibiootti ei enää tehonnu kun kyseessä oli resistenssi kanta.

Eli siis nimenomaan antibioottien käyttö antaa balteereille mahdollisuuden löytää sopiva mutaatio joka tekee siitä antibiootista hyödyttömän.
Otetaan nyt huomioon, että sairaalassa on paljon potilaita, jotka nimenomaan tarvitsevat antibiootteja.
Siksihän sairaala onkin, että sinne menee potilaat, jotka eivät pysty olemaan kotihoidossa.
Ei siis ole ihme, että sairaalabakteeri kehittyy sinne. Olisihan se maalaisjärjellä jo odotettavissa.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Timppa:
Alkuperäinen kirjoittaja ninaTT:
Näistä keinoista ei ole mitään haittaakaan =) Ja voivat edesauttaa paranemista.
Tai ainakin voi ajatella että auttoi... Ja sitten tulla vaikka tänne todistamaan miten luonnonlääkintä päihittää oikean länsimaisen lääketieteen! :LOL:
Oikean? :LOL:

Mitä sä näet niin kauheana luonnonlääkinnässä? Moni on saanu siitä apua =) Ja jos siitä ei mitään haittaakaan ole, niin miksei kokeilisi? Ja mitä vikaa siinä on, vaikka kyse olisikin vaa jostain lume-efektistä? :eek: Eikös pääasia ole, että pojan korvakipu lähti, toivottavasti tulehduskin on jo paranemaan päin ellei jo parantunut, ja tätä voi kokeilla muutkin, jos se auttaisikin?

Miksi on niin vaikea uskoa, että miljoonat vuodet evoluutiota olis joskus tuottanu tulostakin? =)
 
vieras
Yksi syy antibioottien toimimattomuuteen ja sairaalabakteerien syntyyn on se, että on kun on annettu antibioottikuuri, on siitä napsittua pari päivää lääkettä ja kas kummaa oireet on helpottunu. Sitten onki lopetettu se kuuri ja eipä aikaakaan kun niitä bakteereja alkaa tulemaan lisää ja niihin ei enää ne ab:t autakkaan.

Itse olen ottanut aina antibioottikuurin korvatulehdukseen, se kipu on jotakin sanoinkuvaamattoman kauheaa, eikä mulla mikään särkylääke auta siihen. Kuurin aloittamisesta parin tunnin päästä kipu on puolittunut.
 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Yksi syy antibioottien toimimattomuuteen ja sairaalabakteerien syntyyn on se, että on kun on annettu antibioottikuuri, on siitä napsittua pari päivää lääkettä ja kas kummaa oireet on helpottunu. Sitten onki lopetettu se kuuri ja eipä aikaakaan kun niitä bakteereja alkaa tulemaan lisää ja niihin ei enää ne ab:t autakkaan.
Tuokin on hyvin totta. Sapettaa ihmiset jotka jättää kuureja kesken... :kieh: Sitten vielä heitetään ne loput antibiootit roskikseen :eek: Asianmukaista jätteenkäsittelyä huipussaan.
 
Alkuperäinen kirjoittaja ninaTT:
Oikean? :LOL:

Mitä sä näet niin kauheana luonnonlääkinnässä? Moni on saanu siitä apua =) Ja jos siitä ei mitään haittaakaan ole, niin miksei kokeilisi? Ja mitä vikaa siinä on, vaikka kyse olisikin vaa jostain lume-efektistä? :eek: Eikös pääasia ole, että pojan korvakipu lähti, toivottavasti tulehduskin on jo paranemaan päin ellei jo parantunut, ja tätä voi kokeilla muutkin, jos se auttaisikin?

Miksi on niin vaikea uskoa, että miljoonat vuodet evoluutiota olis joskus tuottanu tulostakin? =)
Aika usein vaan saa lukea näistä fanaatikoista jotka eivät vie lastaan "oikeaan" lääkäriin vaan antavat jonkun poppatohtorin hoitaa. Ja sitten saattaa ollakin se tilanne että mitään ei ole tehtävissä tai ainakin vakavat vahingot on jo tulleet. Minusta aikuiset ihmiset saavat kiusata itseään ihan miten haluavat mutta jättäisivät lapset siitä erilleen.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Timppa:
Aika usein vaan saa lukea näistä fanaatikoista jotka eivät vie lastaan "oikeaan" lääkäriin vaan antavat jonkun poppatohtorin hoitaa. Ja sitten saattaa ollakin se tilanne että mitään ei ole tehtävissä tai ainakin vakavat vahingot on jo tulleet. Minusta aikuiset ihmiset saavat kiusata itseään ihan miten haluavat mutta jättäisivät lapset siitä erilleen.
Timppa Timppasein, kun nämä ihan oikeatkin lääkärit, jos ovat asioista perillä, eivät enää nykyään määrää antibioottia korvatulehdukseen tuosta vaan, koska tiedetään sen niin usein parantuvan ilman lääkekuuriakin :)

Enemmän on antibioottifanaatikkoja, jotka haluavat lapselleen antibioottikuurin varmuuden vuoksi, kun sillä on vuotanut nenä jo kaksi viikkoa, tms. Se ei todellakaan ole hyväksi lapselle.

Mutta joku diabeteksen hoitaminen yrttikylpyjen ja meditoinnin voimin...no, sitä mä en tajua :|
 
=)
Meillä lastenlääkäri kehotti leikkaamaan sipulia ja käärimään sen talouspaperiin. paketti hetkeksi mikron, että sipulin nesteet alkaa levitä ja paketti korvan alle. Ja Meillä siis lähti tuolla konstilla alkava korvatulehdus=)
 
mietin
Alkuperäinen kirjoittaja ninaTT:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Yksi syy antibioottien toimimattomuuteen ja sairaalabakteerien syntyyn on se, että on kun on annettu antibioottikuuri, on siitä napsittua pari päivää lääkettä ja kas kummaa oireet on helpottunu. Sitten onki lopetettu se kuuri ja eipä aikaakaan kun niitä bakteereja alkaa tulemaan lisää ja niihin ei enää ne ab:t autakkaan.
Tuokin on hyvin totta. Sapettaa ihmiset jotka jättää kuureja kesken... :kieh: Sitten vielä heitetään ne loput antibiootit roskikseen :eek: Asianmukaista jätteenkäsittelyä huipussaan.
Ihan mielenkiinnosta, miks työ menitte sinne lekuriin, jos ette niitä lääkkeitä sit anna?
 
Alkuperäinen kirjoittaja mietin:
Ihan mielenkiinnosta, miks työ menitte sinne lekuriin, jos ette niitä lääkkeitä sit anna?
Mä vastaan vaikken oo Nina.
Me ollaan käyty siksi, että ollaan voitu todeta mikä lapsella on, ja että lääkäri voi seurata lapsen vointia ja lapsen tilan kehittymistä. Eli käydään lääkärillä joka toinen päivä tai jopa joka päivä, vaikkei antibioottikuuria otettaisikaan. Otetaan toki, jos tauti ei tunnu paranevan muuten :)
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja åboriginaali:
Alkuperäinen kirjoittaja mietin:
Ihan mielenkiinnosta, miks työ menitte sinne lekuriin, jos ette niitä lääkkeitä sit anna?
Mä vastaan vaikken oo Nina.
Me ollaan käyty siksi, että ollaan voitu todeta mikä lapsella on, ja että lääkäri voi seurata lapsen vointia ja lapsen tilan kehittymistä. Eli käydään lääkärillä joka toinen päivä tai jopa joka päivä, vaikkei antibioottikuuria otettaisikaan. Otetaan toki, jos tauti ei tunnu paranevan muuten :)
Etkö säkin ole Å putkipotilaan äiti Hohhoijaa.
 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Etkö säkin ole Å putkipotilaan äiti Hohhoijaa.
Juu, yhden putkipotilaan äiti, lapselle tuli liimakorva ja oli pakko putkittaa.
Toisella ei putkia ole, ja molempien tulehduksia on onnistuneesti hoidettu myös ilman antibiootteja, korvalääkärin valvonnassa, eli hohhoijaa vaan itsellesi.
 
Vieras
Alkuperäinen kirjoittaja åboriginaali:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Etkö säkin ole Å putkipotilaan äiti Hohhoijaa.
Juu, yhden putkipotilaan äiti, lapselle tuli liimakorva ja oli pakko putkittaa.
Toisella ei putkia ole, ja molempien tulehduksia on onnistuneesti hoidettu myös ilman antibiootteja, korvalääkärin valvonnassa, eli hohhoijaa vaan itsellesi.
Juuh ja mistäköhän ne liimakorvat tulee hohhoijaa vaan itelles!
 
Alkuperäinen kirjoittaja Vieras:
Juuh ja mistäköhän ne liimakorvat tulee hohhoijaa vaan itelles!
Kyllä mä tiedän mistä liimakorvat tulee.
Mutta tiedän myös sen, että ne tuli vasta kun tyttö oli sairastellut korviaan jo pari vuotta, ja parantunut aina välillä. Jollekin toiselle liimakorva voi tulla jo ekan tulehduksen jälkeen.
Ja tiedän sen, että korvalääkäritkään eivät halunneet olla antibioottia koko ajan antamassa. Kun tietävät tulehduksen usein paranevan ilman niitäkin.
 
vieras
Mä oon taas niin monesti kuullut vanhemmilta ihmisiltä joitten korvat on hoidettu tällä itsehoidolla. Joille on myös ikuiset ongelmat jäänyt tuosta johtuen.

Tiedän kokemuksesta ettei se kipulääkitys pitemmän päälle auta siihen kipuun!
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja åboriginaali:
Alkuperäinen kirjoittaja Vieras:
Juuh ja mistäköhän ne liimakorvat tulee hohhoijaa vaan itelles!
Kyllä mä tiedän mistä liimakorvat tulee.
Mutta tiedän myös sen, että ne tuli vasta kun tyttö oli sairastellut korviaan jo pari vuotta, ja parantunut aina välillä. Jollekin toiselle liimakorva voi tulla jo ekan tulehduksen jälkeen.
Ja tiedän sen, että korvalääkäritkään eivät halunneet olla antibioottia koko ajan antamassa. Kun tietävät tulehduksen usein paranevan ilman niitäkin.
No siellä on sitten ihme korvalääkärit!
 

Yhteistyössä