Se tavallinen tarina

Tyttö tapaa pojan.
Poika kertoo että häneltä on luottotiedot menneet, voisiko tyttö ottaa omiin nimiinsä nettiliittymän mokkulalla. Ei mitä tahansa liittymää, vaan 24kk määräaikaissopimuksella.
Tyttö, tyhmä kuin saapas, suostuu.
Poika ja tyttö eroaa.
Poika jättää laskut maksamatta. Tytölle tulee perintätoimistosta kirje.
Operaattori ei ole mitenkään velvollinen mihinkään, sillä tilaussopimuksessa selvästi sanotaan että tilaaja on velvollinen silloinkin kun luovuttaa liittymän toisen henkilön käyttöön.
Poikapa oli fiksu, nyt on 2 vuotta ilmanen netti.

Borkku
Alkuperäinen kirjoittaja Piipa:
Alkuperäinen kirjoittaja Borkku:
Tyttö hakee mokkulan pois siltä tyypiltä
Välimatkaa on 400km ja poika ei varmasti luovuta kamojaan (kyseessä oli siis läppäri ja mokkula, sain juuri tarkennuksen) suosiolla.
Pari kaveria mukaan ja laite pois.
Poliisi on myös näissä jutuissa aika hyvä ystävä

mm
tyttö katkaisee sen liittymän. siis joutuu maksamaan, mutta se katkaistaan, joka käytössä. eli poika ei voi käyttää sitä. Tyttö voi myös mennä ja hakea saatavansa ulosotosta, vaikka lasku hänen nimissä, mutta jos poika yksin sitä kättä. Tyttö voi hakea mokkulansa pois, onhan se hänen ihan laillisesti.

Alkuperäinen kirjoittaja Kutistunut:
Niin ja sen liittymän voi sulkea. Laskut tosin tulee ihan normaalisti, mutta netti suljetaan. Kokemusta on...
Eli sen voi sulkea! Tyttö oli vaan alentanut liittymän nopeutta alimpaan mahdolliseen, ei ollut tajunnut edes kysyä sulkemisesta. Miten sitten käy läppärin, mokkulan?

Nyt
Poliisin kanssa hakemaan pois tytön omaisuus.. Ja tyttö voi soitten iloisesti käyttää sekä kannettavaa, että mokkulaliittymää sen kaksi vuotta ja maksaa laskut ajallaan..

mm
Niin, siis aivan. poliisin kautta kone pois. jos siihen mene aikaa, eikä itse pääse hakemaan isojen kavereitten kanssa konetta, sen liittymän numeron voi vaihtaa, ja siten ottaa itselle käyttöön.mutta kone on vielä pojalla.
Varkaushan tuo on, tytön kone ja liittymä, sopparissa tytön nimi ja omistajuus!

Borkku
Alkuperäinen kirjoittaja mm:
Niin, siis aivan. poliisin kautta kone pois. jos siihen mene aikaa, eikä itse pääse hakemaan isojen kavereitten kanssa konetta, sen liittymän numeron voi vaihtaa, ja siten ottaa itselle käyttöön.mutta kone on vielä pojalla.
Varkaushan tuo on, tytön kone ja liittymä, sopparissa tytön nimi ja omistajuus!
Saattaapi ennemmin mennä kavalluksen puolelle ja jos on taustalla jotain vastaavaa se saattaa täyttää jopa petoksenki merkit jo.

poliisin puheille jos ei suostu luovuttamaan sulle sitä ilman viranomaisia se on sinun omaisuuttasi koska sinä maksat laskut ja olet liittymän ja tuotteen omistaja. mun ex vei mun omaisuutta muuttaessaan lähes 1000e edestä ja käräjillä joutu maksamaan 500e mulle tavaroista yhden tavaran omistussuhde jäi tuomarille epäselväksi koska ex oli maksanut siitä käsirahan (50e) ja minä loput joten siitä jäi kaikki saamatta

Niin siis juttu ei ole mun henkkoht.
Ja liittymä avattiin tytön nimiin, pojan käyttöön. He ei oo koskaan asuneetkaan yhdessä, asuivatkin eri paikkakunnilla.
Ja nyt tyttö sanoi että "en jaksa sotkea poliiseja" niin siinäpä maksakoon.
Idiootti.

Borkku
Alkuperäinen kirjoittaja Piipa:
Niin siis juttu ei ole mun henkkoht.
Ja liittymä avattiin tytön nimiin, pojan käyttöön. He ei oo koskaan asuneetkaan yhdessä, asuivatkin eri paikkakunnilla.
Ja nyt tyttö sanoi että "en jaksa sotkea poliiseja" niin siinäpä maksakoon.
Idiootti.
Sano sit et sulkee ainaki sen liittymän, ettei se tyyppi pääse tekeen sillä mitään

mm
Juu, mut pointti on, että pojalla mokkula ja kone, jotka eivät ole hänen. eli vääryydellä ja viekkaudella pölliny toisen omaisuuden. Minä en niin noista rikosnimikkeistä tiedä, mutta jotenkin mun oikeustajuni sanoo, et nyt ei ole ihan lain mukaan tuo poika toiminut.
Reippaasti vain poliisille! :)

Yhteistyössä