Se tästäki aamusta

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "aamuvirkku"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

"aamuvirkku"

Vieras
Mies lupas illalla että noustaan samaa aikaa aamulla ylös. Meiläl on kaksi lasta ja vanhempi heräs kello 7. Mä oon yöllä syöttäny vauvaa, käyny peittelemässä esikoista joka heräili ja viikolla joka yö sama juttu. Mies ei tee mitään öisin. Käy viikolla töissä. Nyt jäiki sänkyyn makaamaan ja mä nousin yksin, ei siinä muuten mitään jos haluais nukkuu pidempäään mutta kun lupasi että noustaan samaa aikaa. "No miks mun pitäis nyt nousta? Eikö se ois sit tasapuolista että säki nouset viikolla kello 6:00 kun mä nousen ylös ja lähden töihin?". Mikä idiootti.

Ois kiva että edes JOSKUS viikonloppuaamuisin noustaisiin koko perhe yhdessä, laitettais hyvää aamupalaa ja vaikka sit vaan löhöiltäis. Mutta ei ku tuo laiska ei jaksa nousta ylös. Viikolla menee monesti töitten jälkeen päiväunille "20 minuutiksi" ja nouseeki ylös puolentoista tai parin tunnin jälkeen kun oon sen herättäny. Sillonki valittaa että kun EI SAA NUKKUA TARPEEKS PÄIVÄUNIA. Mullahan ei ole mitään väliä. Mä oon niin väsyny välillä etten jaksais tehdä mitään koko päivänä mutta mitä sitten? Aamulla en voi jäädä nukkumaan, koska ne harvat kerrat kun mies on luvannut että saa nnukkua pitkään, hän nousee lasten kanssa ja pistää lastenohjelmat pyörimään ja makaa silmät puoliummessa sohvalla. Yhtenä yönä mies on herännyt pienemmän lapsen kanssa mutta sillonkin mä jouduin käydä lämmittämässä maidon.

Oli pakko valittaa. Oisinki tienny että tuo on tommonen ennenku ruvettiin lapsia hankkimaan...

Ihanaa, kohtalontoveri :) nyt tuo tuolla sängyssä puhui puhelimessa ja räkätti kovaan ääneen, käskin olla hljaa kun vauva nukkuu vieressä, että ei tarvi sitä herättää. "No kyllähän seki herättää meidät yöllä"!!!!??? Mitä hittoa, antakaa ton olla vitsi...

mies voi oikeastiolla väsynyt..huono ruokavalio?stressaava työ? terveysongelma joka väsyttää?..itse olen äiti joka melkein järjestään nukahtaa päikäreille ja nyt parantanut ruokavaliota, ruvennut liikumaan ja pyrkinyt muuttamaan unirytmiä.

Ainut mitä keksin on se että se istuu ihan liikaa koneella/tv:tä katsomassa. Ja mäkin olen väsynyt, joka päivä, mutta ei sille mitään voi, pakko vaan nousta ylös. En ymmärrä miks se on niin että minä oon se kenen on pakko nousta ja miehen ei.

Voi että, mie ymmärrän sinus itseäkkin joskus ärstti, että se olin aina mie ja olen edelleen kuka lasten kanssa nousee. Monet riidatkin siitä tuli mutta sitten aloinmiettiä, että tämä ei ole sellainen asia jonka takia kannattaa perhesopu menettää joten hyväksynyt olen asian enkä enää oikeastaan viitti siitä riidellä. Itse nukun kun lapsetkin.

Sie sanoit että mies välillä nousee mutta laittaa vaan piirrettyjä lapsille. Se on hänen tapansa ja jos se ei siulle käy niin sitten elä valita =). Tyhmää vaatia toista tekemään jotain ja sitten kuiteskin itkeä, että teki sen väärin. Tämä siis miun mielipide.

[QUOTE="aamuvirkku";26988379]Ihanaa, kohtalontoveri :) nyt tuo tuolla sängyssä puhui puhelimessa ja räkätti kovaan ääneen, käskin olla hljaa kun vauva nukkuu vieressä, että ei tarvi sitä herättää. "No kyllähän seki herättää meidät yöllä"!!!!??? Mitä hittoa, antakaa ton olla vitsi...[/QUOTE]
Anteeks mutta mua nauratti. Herättäähän seki meidät yöllä :D Jooo toi on asia minkä muistan ajasta kun meillä oli pienet lapset vauva ja parivuotias. Vauva valvotti ja esikko heräs 5-6 aamulla. Ja mies vaan nukku mun mielestä koko ajan. Kaikissa valokuvissakin makaa lastenhuoneen lattialla ja nukkuu :D nyt noi on jo isoja ja nyt mies kyllä nousee kai se katkeamaton uni auttaa sitten :)

Kurjaa kun lupasio muttei noussut. Mutta oikeasti, miksi ihmeessä koko perheen pitää nousta klo7? Miski et sopinut että nuosisi vuorostaa että sina nukut tai että nousisi klo 8 aamupalalle teidän kanssa. Miksi helkkarissa työviikon päälle koko perheen pitää kukonlaulusta viettää laatuaikaa? Minä vaan en ymmärrä. Sen ymmärrän, ettei ole kiva, että nousija olet aina sinä.

Mä päätinjo ekan raskausaikana että mä en lataa paineita vuorovalvomisiis tai yhdessä ylösnousuihin koska se on se mistä se riita tulisi. Nousin ja hoidin öisin (mulla kausiunettomuutta joten valvominen ei tehnyt ikinä pahaa ja se oli suht vähäistäkin). Mies nukkui yöt ja jäi useimmiten nukkumaan aamuisinkin. Joskus heräsi samaan aikaan ja joskus jopa heräsi lapsien kanssa ja antoi mun nukkua (ilman mitään "sopimuksia" ja riitoja siis).

Nyt kun muksut ovat jo isoja niin nousevat kun nousevat viikonloppuisin ja me aikuiset nukutaan niin pitkään kun nukuttaa. Riitelemättä.

EI jumalauta. Siinä ei ole mitään järkeä että kaikkien pitää nousta viettämään "laatuaikaa" yhdessä niin että kukaan ei saa nukkua. Mies käy TÖISSÄ viikot ja nousee KUUDELTA joka arkiaamu. Yhtä lailla hän voisi valittaa siitä kun ei viikolla nousta yhdessä. Kyllä se väsymys työviikon jälkeisenä aamuna voi yllättää ja tekeekin mieli jäädä nukkumaan kun kerrankin voi.

Miksi AINA pitää itkeä ja valittaa jos asiat eivät mene juuri niinkuin itse haluaa? Fiksu nainen kunnioittaisi sitä että mies käy töissä, antaisi hänen nukkua eikä rääkyisi, haukkuisi idiootiksi ja puukottaisi selkään jossain saatanan internetpalstalla. Toivon sydämestäni että tuollaisesta naisesta tulee ennen pitkää yksinhuoltaja kun mies tulee järkiinsä.

mies voi oikeastiolla väsynyt..huono ruokavalio?stressaava työ? terveysongelma joka väsyttää?..itse olen äiti joka melkein järjestään nukahtaa päikäreille ja nyt parantanut ruokavaliota, ruvennut liikumaan ja pyrkinyt muuttamaan unirytmiä.

Toi kannattaa ottaa ihan mietittäväksi.

Meillä minä olin myös se joka yleensä nousi aamuisin. Joskus harvoin sanoin että nyt sun vuoro -mies huonouninen ja tekee raskasta työtä. Nyt molemmat työelämässä, niin yritetään vuorotella.

Ja todella harvoin meillä noustaa yhtäaikaa ylös, mä nautin omista aamuista. Joskus herään klo 6 tai pienin herättää, syödään ja sit laitan katsoon lastenohjelmia makkariin, mies torkkuu vieressä ja mä lähden lenkille.

Meillä oli sopimus, että vuoropäivinä herätään viikonloppuaamuisin, kun lapset olivat pieniä. Eli toisen nukkuma-aamu oli lauantaina ja toisen sunnuntaina. Nämä aamut saattoivat vaihdella, välillä sovittiin vasta la-aamuna, että kumpi tänään herää. Näin molemmille jäi yksi aamu viikosta omaa/nukkumis aikaa.
Niin se meni meilläkin, että isäntä pisti lastenohjelmat telkkarista pyörimään ja torkkui itse sohvalla. Mutta lapset ovat hänenkin lapsiaan, ja sai toimia heidän kanssaan siis omalla tavallaan. Kyllä mäkin tätä välillä harrastin ;)

Nyt se vaan on kiepsahtanut ihan toisinpäin, kun lapset ovat teinejä... niitä ei tahdo saada millään ylös sängyistään :D Me vanhemmat ollaan nykyisin hereillä ennen tuota murkkuryhmää =)

Mun mielestä siinä ei ole mitään pahaa jos laittaa niitä lastenohjelmia katselemaan lauantaiaamuisin - vanhemmat saa levätä ja lapsilla on kivaa. Eikä maailma kaadu siihen jos syö aamupalaleivän joskus olkkarissa samaan aikaan.

Tai viettää joskus koko päivän yövaatteissa - minä teen melkein niin tänään. Ajattelin siivota, jumpata, saunoa ja koko päivä menee yökkäreissä, ensin näissä ja sit saunan jälkeen uusissa.....

mä aina nousen vkonloppuaamuisin kun en kuitenkaan enään saisi unta,vaikka väsyttäisikin. Meillä tytön 4v. kanssa on leppoisa aamutuokio,hän katsoo dvd:tä ja mä laitan aamupalaa ja oon koneella. Mies nousee 1-1½h. päästä ja painuu puoleksi tunniksi vessaan,sen jälkeen aletaan viettää laatuaikaa :D... me molemmat tehdään koko viikko täyttä työpäivää,mies tekee menesti illalla yöhön asti koneella töitä kun me muut mennään nukkumaan,eli on varmaan univelkaa.

[QUOTE="aamuvirkku";26988341]

Oli pakko valittaa. Oisinki tienny että tuo on tommonen ennenku ruvettiin lapsia hankkimaan...[/QUOTE]

Ei mies sitten ensimmäisen lapsen kohdalla ollut tuollainen? Jos oli niin ehkä jo silloin olisi kannattanut miettiä tekeekö vielä toisen lapsen.

Näinhän se taitaa monissa perheissä mennä kun isä käy töissä että nukkuu vkl.
Toiset tekee noita "vuoroaamuja" heräämisissä, toisissa perheissä ne on äidit jotka aina ylös nousee.

Mies käy töissä, ei halua osallistua perhe-elämään vaan nukkua, ei halua viettää aikaa vaimonsa kanssa... ja kohta alkaa valittamaan kun vaimoa ei enää se seksikään kiinnosta. Mikä ihme siinä on niin vaikeaa kerran tai kaksi vuodessa huomioida vaimo yhden päivän, tai edes sen aamun/illan ajan?

Välillä käy mielessä kun tuota samaa kaavaa kuulee useammasta perheestä, että host clubilla olisi hyvä markkinarako täällä suomessakin. Suomen homomiehet ovat aivan liian ylityöllistettyjä pitämään heteronaisten naisellisuudentunto olemassa. Kasvattakaa pojistanne homomaisia niin suomalaisista tulee paljon onnellisempia =D Itselläni ei ainakaan vielä ole poikaa niin ainakaan toistaiseksi en pysty itse tuota tekemään. Ja homomaisuudella tarkoitan naisen arvostusta, kehumis- ja huomioimistaitoja, ei sitä turhaan sanota että naisen paras ystävä on homo.

Yhteistyössä