Se on kohta korsetti tehty

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja DakotanEmo
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
D

DakotanEmo

Vieras
Tai oikeastaan korseletti. Siihen tulee ainoastaan 9 luuta tukemaan. Ehkä 13, saas nähdä jaksaako kujia ommella enempää. Mietin tässä kun tuo on ensimmäinen, että mitenköhän yläreunan kuuluu mennä :whistle: pitäisikö ylijäämä leikata kylmästi vaan pois vai pilaako se koko jutun :xmas: jäi parista kohtaa 0,5cm yli, jokaisesta neljästä kerroksesta..Ääh.....

Tämä piti saad a tehdä minimi kustannuksilla, eli korsetille tuli hintaa pyöreästi 6?. Kaupan tuotteet vastaavat n.50? ja ylöspäin.. Luuksi käy mm. nippuside (paksumpi versio), vannemateriaali ja sittenhän on tarjolla vaikka mitä metallispiraalia, rottinkia, aitoa luuta jne.. Ja itse laitan nyt luuksi vanne muoviluuta mikä on tarkoitettu alushameisiin.. Maksaa n. 1.30? metri.. Sitä menee tuohon nyt 2-3m. Itse korseletti on tehty puuvillaisista jämäkankaista, kaksi vuorta ja kaksi päällystä.. Sirkkoja en laita kun ne repii, jostain vanhasta paidasta nappasin sillkinauhan kiristystä varten.

Simple :D

Mä yritin joskus kans väsätä korsettia mut se meni pilalle jo kaavavaiheessa, kun yritin yksikseni itseäni ilmastointiteipillä hirttää... lopputulos oli hmm.. outo :D

Alkuperäinen kirjoittaja NuoriAikuinen:
No mikäs siinä jos on sormistaan näppärä. Kai nyt laitat kuvan näytille kun se on valmis, sen verran heräsi mielenkiinto että olisi mukava nähdä? Mitä eroa on korsetilla ja korsletilla?

Ei korsletti vaan korseletti.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
pitikin kysymäni sulta, et ootko koskaan tehny unisiepparia ja tiiätkö mistä siihen sais hyvät ohjeet?

Sen verran voin unisiepparista sanoa, että se on täysin new age juttu. Ei liity inkkareihin mitenkään, niin kuin ei savumerkit, toteemipaalut taikka se, että ne olis olleet kasvissyöjiä :D
Mutta jos silti haluat sellaisen väsätä niin esim. täältä löytyy ohje
http://www.klockaretorpet.com/dreamcatcher.htm

Kysy kuukelilta mitä se sanoo Dream cathereista

Alkuperäinen kirjoittaja Vanha Aikuinen:
No mikäs siinä jos on sormistaan näppärä. Kai nyt laitat kuvan näytille kun se on valmis, sen verran heräsi mielenkiinto että olisi mukava nähdä? Mitä eroa on korsetilla ja korsletilla?

Ei korsletti vaan korseletti.

Aaa.. no noilla kahdella sitten? :D

Korsetti on pitkä, peittää rinnat. Korseletti vyötärökorsetti, jää rintojen alle.
Nappaan kuvan vaikka teko vaiheesta. Nyt on kaavat leikattu ja neulattu..

Alkuperäinen kirjoittaja DakotanEmo:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
pitikin kysymäni sulta, et ootko koskaan tehny unisiepparia ja tiiätkö mistä siihen sais hyvät ohjeet?

Sen verran voin unisiepparista sanoa, että se on täysin new age juttu. Ei liity inkkareihin mitenkään, niin kuin ei savumerkit, toteemipaalut taikka se, että ne olis olleet kasvissyöjiä :D
Mutta jos silti haluat sellaisen väsätä niin esim. täältä löytyy ohje
http://www.klockaretorpet.com/dreamcatcher.htm

Kysy kuukelilta mitä se sanoo Dream cathereista

niin joo tiiän et on mut ajatuksena se on niin kaunis kumminkin :)

Korsetti on pitkä, peittää rinnat. Korseletti vyötärökorsetti, jää rintojen alle.
Nappaan kuvan vaikka teko vaiheesta. Nyt on kaavat leikattu ja neulattu..

Opinpahan jotain uutta taas. Laita ihmeessa kuvaa kehiin.

Vuorta
6877fc6.jpg

Päälliset
6arg5f7.jpg

Eli nopeasti sipaisee saumat kiinni, yhdistää kaikki ja ompelee kiinni. Ommellaan luille paikat ja reunaan kanttinauhta. Taakse ommellaan reikien reunat ja pujotetaan nauha.. Thats it.. Vie yhden illan ja on miljoona kertaa halvempaa..

Milloin sille päälle sattuu.. Nyt ketuttaa kun ei voi mennä jyskämään ompelukoneen kanssa toisten nukkuessa :kieh:

Tällaista pitäisi alkaa väsäämään, samankaltaista..
gothic-wedding-dress.jpg

Alkuperäinen kirjoittaja Ehdottelija:
Tee nyt kuitenki se nahkainenkin versio, yllätä miehes! Varmasti se tykkäis!

En mene vastaan väittämään ;) Harrastus vaan päällimmäisenä, siinä missä sulla saattaa olla kokkaus niin mä kuntoilen ja ompelen, leikin inkkaria ja ammun jousella :whistle:

Kyllä siinä varmaan pitkän pennin säästäisi jos itse osaisi ommella ja saisi ainakin sellaisia vermeitä mistä itse tykkäisi.. mulla vaan ei ole oikein verissä tuo homma.. Tai no itseasiassa multa kuoli innostus käsitöitä ja liikuntaa kohtaan koulussa, kiitos siitä eteville motivaation murskaaville opettajille. :kieh:

No siis, en minä jaksa ns. Nykyajan vaatteita edes ajatus mielessä tehdä.. Ei prkl, niitä saa kaupasta.. Ja tuollainen mekko maksaa n.2000 puntaa, hmm.. Mutta on siinä hommaakin.. Itse tekemällä pysyy materiaali kustannukset n.100-200?.. Riippuu tekeekö sen aidosta silkistä, pellavasta, sametista vaiko tekokuidusta.. Mutta työ tunteja menee vaan mielettömästi. Mutta saa ainakin juuri sitä mitä haluaa :D ! Ainakin toivottavasti. Tää harrastus on uusi, samoin kun liikunnassa oli taukoa. Nyt sitä vaan nauttii, molemmista..

No siis, en minä jaksa ns. Nykyajan vaatteita edes ajatus mielessä tehdä.. Ei prkl, niitä saa kaupasta.. Ja tuollainen mekko maksaa n.2000 puntaa, hmm.. Mutta on siinä hommaakin.. Itse tekemällä pysyy materiaali kustannukset n.100-200?.. Riippuu tekeekö sen aidosta silkistä, pellavasta, sametista vaiko tekokuidusta.. Mutta työ tunteja menee vaan mielettömästi. Mutta saa ainakin juuri sitä mitä haluaa :D ! Ainakin toivottavasti. Tää harrastus on uusi, samoin kun liikunnassa oli taukoa. Nyt sitä vaan nauttii, molemmista..

Liikunnan ja ompelemisen iloa! Ei sitten tuukkaan sitä nahkakorsettia...nyyyh!

Yhteistyössä