Se on ihan oikeesti joku hullu joka mulle on soitellut?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Rokkimakkara
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Rokkimakkara

Aktiivinen jäsen
13.04.2007
4 821
0
36
Kerroin eilen täällä siitä puhelinterroristista jos joku muistaa. Noh, tilanne eteni iltaa myoten niin, että oon vieläkin karvat pystyssä. Sanoin illalla lapselle, että käy hakeen takapihalta meille porkkanoita että saapi syyä. Lapsi tuli mulle lakananvalkoisena sanomaan, että ei uskalla mennä kun joku on ikkunan takana! Minä en ensin uskonut, luulin että höpöttää mutta lapsen ilme oli sellainen, että lähdin pelonsekaisesti kuitenkin katsomaan. Näin että joku mies siellä luikki pitkin mettää. Soitin poliisille ja siellä ei otettu mua ollenkaan tosissaan. Kerroin, että mulle on 3 päivää soitellut joku "numero ei näy" ja kerran olen vastannut ja se juttu oli jotenkin kummallinen. Poliisista sanoivat vaan että ei tämän takia aleta mihinkään, onhan se voinut olla kuka vaan :| .

Todellakin on voinut olla kuka vaan, mutta mua pelottaa ihan oikeesti! Huomenna muutetaan väliaikasesti mun äitin luo. Tänään ollaan sitten kaikki ovet säpissä, seinänaapureille kerroin myös että jos huutoa kuuluu niin tulee apuun. Mitä mie oon kellekään tehny, en tajua!

Hui, pikkasen pelottavaa...Asutko lapsesi kanssa kahdestaan? miten uskallatte olla siellä?

Hienoa toimintaa taas poliisilta. Mulle soitteli kanssa kerran yks häirikkö ja poliisi neuvo, että seuraavan kerran kun soittaa, niin täytyy sanoa, että seuraavasta puhelusta teen rikosilmoituksen. Näin tein ja puhelut loppu siihen.

Yritä jaksaa!

Niin, sitten ne miettii lehtien palstalla ku on joku murhattu että miksi poliisi ei tehnyt mitään??? No ei, jos se joku sekopää on niin toivotaan että laitos josta oli karannut on asukkinsa saanut kiinni... Herkästi kannattaa poliisille soittaa jos jotain näkyy, kyllä ne sitten ottaa tosissaan jos tilanteet toistuu.

Se on kyllä ikävää mutta totta ettei poliisi voi mitään ennen kuin jotain pahempaa tapahtuu. Sen pitäis uhata sun henkeä tai tehdä jotain muuta rikollista että poliisi vois puuttua. Soittelu ei ole vielä rikos. Hankala tilanne! Toivottavasti saat ihailijan/vihailijan karistettua kannoilta!

Mun ystävän ikkunan takana vieraili usean kuukauden ajan joku tirkistelijä ja vaikka ystäväni teki mitä erikoisempia "suojamuureja" ikkunoiden eteen, mies aina vaan siirteli kaiken ja oli ikkunan takana, vaikka siis verhotkin oli niin kiinni, ettei voinut nähdä sisään. Ekan kerran kun ystäväni soitti asiasta poliisille, poliisi vaan naureskeli, että "joku salainen ihailija siellä vaan..." :o Siis ihan uskomatonta, ettei tällaisia oteta vakavasti.

No, loppujen lopuks mies saatiin kiinni, oli pitkään ahdistellut useita opiskelija-asuntojen naispuolisia asukkaita. Oli paikallinen perheellinen yksityisyrittäjä... Ei kovin hyvää mainosrta sen yritykselle...

Mut täähän on oikeasti aika pelottava, jos se on sama, joka sulle soittelikin. Koittakaa jaksaa, hyvä kun naapurille kerroit!

Alkuperäinen kirjoittaja mökö:
Hui, pikkasen pelottavaa...Asutko lapsesi kanssa kahdestaan? miten uskallatte olla siellä?

Hienoa toimintaa taas poliisilta. Mulle soitteli kanssa kerran yks häirikkö ja poliisi neuvo, että seuraavan kerran kun soittaa, niin täytyy sanoa, että seuraavasta puhelusta teen rikosilmoituksen. Näin tein ja puhelut loppu siihen.

Yritä jaksaa!

Kahestaan asutaan. Viimeyönä en nukkunut ollenkaan ja eiku töihin. Vielä kun tämän yön jaksaa niin huomenna mennään sitten mun äitille turvaan. Tuskin tulee uni silmään tänäkään yönä.

onhan se karu fakta, että poliisi ei voi tehdä mitään niin kauan kuin se meiskään ei tee mitään teille. Toivotaan ettei teekään. Toivottavasti pysyy poissa tämän illan että saat nukuttua.

Se on kyllä kumma että poliisi on tehty ihmisille turvaksi, mutta kuitenkaan eivät ikinä tee töitä ennenkuin rikos on jo tapahtunut. Mun käsittääkseni heidän työhön kuuluu myös rikosten ennaltaehkäisy..

Lapsuudesta on vaan huonoja kokemuksia poliiseille soittamisesta.

Alkuperäinen kirjoittaja Lunatic:
Se on kyllä kumma että poliisi on tehty ihmisille turvaksi, mutta kuitenkaan eivät ikinä tee töitä ennenkuin rikos on jo tapahtunut. Mun käsittääkseni heidän työhön kuuluu myös rikosten ennaltaehkäisy..

Mun mielestä poliisit vois edes tulla sinne seuduille vähän kiertelemään ja kattelemaan. Ja ottaisivat tosissaan.

Alkuperäinen kirjoittaja mökö:
Alkuperäinen kirjoittaja Lunatic:

Mun mielestä poliisit vois edes tulla sinne seuduille vähän kiertelemään ja kattelemaan. Ja ottaisivat tosissaan.

Niin just.
Mutta ei ne kerkee kun täytyy konttorilla juoruta ja kirjottaa jotain kuulustelulippusia, munkkikahveitten ohessa.

On vaan noita poliiseja nykyäänniin vähän palkattua, että harvoinpa ehtivät tulemaan varmuuden vuoksi kiertelemään ja katselemaan. Useimmiten joutuvat kiireellisyysjärjestyksessä karsimaan mihin ehtivät menemään. Jos jossakin uhkaillaan kirveellä sivullisia, toisaalla on perheäkivaltatilanne, jossakin toisella puolella poliisipiiriä on kolari, ...ja listaa voisi jatkaa loputtomiin... Joudutaan miettimään mihin mennään kiireellisimmin ensin ja mihin ei ehkä tällä kertaa päästä tilannetta tarkistamaan (eihän siitä olisi edes hyötyä, että tulisivat hiippailijaa etsimään kuuden tunnin päästä)

Yhteistyössä