Se olin sitten minä..

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja kaupassa
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

kaupassa

Vieras
Olipa oikein rattoisa kauppareissu ton pojan kanssa! Olin pojan kanssa menossa katsoon hänelle kenkiä, ja ennenkun päästiin edes kaupan ovista sisään niin hää veti ensimmäiset itkupotkuraivarit. Olis halunnu ilmeisesti istua semmosissa pirun autokärryissä, mutta niitä ei ollut. Koitin saada lasta tavallisiin kärryihin, joka johti kymmenen minuutin huutoon, raivoomiseen ja itkemiseen... Kyllä ihmisillä oli kahtottavaa >:|

En saanu poikaa sitten kärryihin, vaan päätin että kävellään sitten. Päästiin kenkäosastolle ja kokeiltiin kenkiä ja ne saatiin valittua. Poika pääs mun kädestä irti ja juoksi puoli kauppaa karkuun ja mä juoksin perässä ja käskin pysähtymään mutta hän ei korvaansa lotkauttanu!! Nauro vaan mennessään.. Törmäsin johonkin ihmiseen ja kerkesin vaan huikkaamaan että anteeksi kamalasti.

Sain pojan kiinni ja mentiin kassoille, ja arvatkaa onko helppo koittaa maksaa ja pitää kiinni rimpuilevaa lasta kiinni. Ei ole..

Tuo ei usko, ei sitten mitään!! Kyllä hävetti taas :( Ikää tolla on 2v 2kk , ja pari kuukautta on nyt painittu uhman kanssa.

Voin kertoo, että ens kerralla 'hirtän' ton ihanan lapsukaisen rattaisiin kiinni. Nyt ei vaan ollu mukana. . Ennen on suostunu istumaan kärryissä.

Sori pitkä tilitys, mutta hitto vie, että kaikesta pitää tehdä näin hankalaa.

jos ottaisit lapselle mukaan pientä naposteltavaa kauppaan? keksipussista jokunen keksi, että pysyy tyytyväisenä, kassalle varaat muumitikkarin tms, jotta saat maksaa ostokset rauhassa? lapsikin osaa odottaa kauppareissuja, kun tietää, että saa suun makeaksi kassalle päästessä.

Alkuperäinen kirjoittaja entäpä;24388765:
jos ottaisit lapselle mukaan pientä naposteltavaa kauppaan? keksipussista jokunen keksi, että pysyy tyytyväisenä, kassalle varaat muumitikkarin tms, jotta saat maksaa ostokset rauhassa? lapsikin osaa odottaa kauppareissuja, kun tietää, että saa suun makeaksi kassalle päästessä.

:laugh:ihanko lienet tosissasi

Ootko ihan tosissasi? Kyllä lapsen kanssa pitäisi pärjätä ihan ilman sokerilla lahjomistakin. Tuo on juuri sitä curling-vanhemmuutta.

niin tässähän nyt tulis sitten just se että jos ruokaa käyttää lohdukkeena,palkintona,tai mitä vaan tämmöstä,niin lapsestahan voi tulla kohta joku lohtusyöjä,tunnesyöjä.mulla tai lapsena käydä näin ja edelleenki koitan päästä siitä eroon.

Se olin mun kakara eilen, joka päätti ensin potkia Kalevan prisman vessan ovea sen aikaa, kun äiti vielä kuivas käsiä, sanallisesta kiellosta yltyi vain (ok, ei kovin montaa kertaa ehtiny ennen kuin tuli stoppi eli ehdin väliin) ja sen jälkeen protestoi koko kidan täydeltä sitä, kun joutui kärryihin istumaan. Siis kiljui niin kovaa, että ulkopuolella ollut siivoojatyttöjen kattoi meitä pikkasen kieroon, kun tultiin sieltä pois.

No juu, noita sattuu. Uhma meilläkin. Tuo nyt rauhottui tuosta tällä kertaa melko hyvin, mutta jotain kivaa lähes joka kauppareissulle.. Milloin se on siitä, että halutaan kärryyn, milloin ei millään ja milloin on vaan kengätkin väärinpäin jalassa.

OMG! :O Et kai oo tosissas?!

NO en jumalauta todellakaan ala lahjoja lasta käyttäytymään kaupassa ihmisiksi. :D Sorry, mutta opittava se on muutenkin.

Meillä on vähän vanhempi tyttö ja ei sekään meinaa uskoa mitään. Opetellaan kauppakäyttäytymistä edelleen ja jos molemmat vanhemmat ollaan mukana, lapsi siirtyy yleensä jossain vaiheessa autoon toisen kanssa, kun ei usko. Jos on yksin lapsen kanssa siellä kaupassa, niin yleensä pärjätään jotenkin luovimalla. Eikä lahjota todellakaan millään karkilla. Mutta lähteehän tuo välillä karkuun, se on sen mielestä vain hauskaa. Yritän aina valjastaa tytön auttamaan mua jollain tavalla, esim. punnitsemaan hedelmiä, auttamaan pakkaamisessa yms. Kaipa ne joskus oppivat käyttäytymään, kun sitkeästi pitää rajoja.

[QUOTE="Ppp";24389007]Meillä on vähän vanhempi tyttö ja ei sekään meinaa uskoa mitään. Opetellaan kauppakäyttäytymistä edelleen ja jos molemmat vanhemmat ollaan mukana, lapsi siirtyy yleensä jossain vaiheessa autoon toisen kanssa, kun ei usko. Jos on yksin lapsen kanssa siellä kaupassa, niin yleensä pärjätään jotenkin luovimalla. Eikä lahjota todellakaan millään karkilla. Mutta lähteehän tuo välillä karkuun, se on sen mielestä vain hauskaa. Yritän aina valjastaa tytön auttamaan mua jollain tavalla, esim. punnitsemaan hedelmiä, auttamaan pakkaamisessa yms. Kaipa ne joskus oppivat käyttäytymään, kun sitkeästi pitää rajoja.[/QUOTE]

Meillä toimii parhaiten kanssa se, et valjastaa tytön hyötykäyttöön. Päätetään yhdessä, mitä ostetaan (no joo, äiti kyllä tietää jo, mitä ostetaan, mutta saahan sitä vähän mukama pohtia) ja laitetaan tarrat vaa'asta yhdessä kasviksiin jne. Ja tyttö saa itse päättää syödäänkö tänään kanaa vai mitä.

Tällä tavalla mielenkiinto pysyy kauppareissussa ja usein käytös hyvänä.

Omg, onko teitä useampikin?
Mun kaveri on aina tehnyt tota lapsensa kanssa ja nyt 4v ei syö mitään muuta kotona kuin herkkuja. Kaupassa huutaa koko ajan kun ei malta odottaa herkkujansa, on hiljaa sen 5min mitä popsii muumu-lakujansa ja aloittaa huudon.
Jos menee jonnekin kylään niin koko ajan on joku karkkipussi kädessä ja parasta kerran lapsi herätettiin klo.23 ja samantien tyrkättiin joku mega karkkipussi käteen kun lapsi ei ollut sitä vielä syönyt(eikä lapsi edes pyytänyt sitä).
Ja vanhempien ihmetykseksi päiväkoti on ainoa paikka jossa lapsi suostuu syömään ruokaa.

Yhteistyössä