Se olin minä tänään Kampissa...

• Viestiketjun aloittaja it was me
  • Ensimmäinen viesti
it was me
.... joka söi kaikessa rauhassa jäätelöä ja luin lehteä kun 2-vuotias kiljui täyttä kurkkua pöydän alla.

Kaksi mummoa pysähtyi, mutta poistuivat kyllä kun huomasivat että pienen ihmisen elämän tuskaan ei nyt vain auta mussutukset ja jäätelö sulaa pöydällä.

Aah! Voisin kuvitella oman 1.5v. tekevän samoin. Aika usein likka vetää selälleen kiukuttelemaan milloin missäkin,kun ei saa tahtoaan läpi. Jännä miten näin pienetkin ovat jo niin voimakas tahtoisia.

Alkuperäinen kirjoittaja it was me:
.... joka söi kaikessa rauhassa jäätelöä ja luin lehteä kun 2-vuotias kiljui täyttä kurkkua pöydän alla.

Kaksi mummoa pysähtyi, mutta poistuivat kyllä kun huomasivat että pienen ihmisen elämän tuskaan ei nyt vain auta mussutukset ja jäätelö sulaa pöydällä.
Ja se olin mä joka joku hellepäivä söin tyynenä jädeä pikkumiehen raivotessa vieressä. Sillekin oli oma jäde vaan se ei herralle sattunu kelpaamaan. Sattuuhan näitä 2v kanssa.

..
Ja minä tunnustan olleeni se äiti eilen kaupassa joka koetti saada lastansa ostoskärryyn tämän huutaessa ja repiessä mun v-aukkosta tunikaa auki.. Pahoittelut niille jotka näkivät liikaa :D

Alkuperäinen kirjoittaja Kapsäkki:
Mä oon se, joka inhoo vanhempia, jotka raahaa kiljuvia kakaroita mukana. Ehkä jonkun h:n on pakko, mt muuten en ymmärrä miksei ne lapset pysy kotona/kautta lähde kotiin kun kiukkupuuska tulee.
Pitäisikö jättää ostokset kaupan lattialle kun pirjoirmeli käy rissaamaan?

vieras
Mä oon se, joka inhoo vanhempia, jotka raahaa kiljuvia kakaroita mukana. Ehkä jonkun h:n on pakko, mt muuten en ymmärrä miksei ne lapset pysy kotona/kautta lähde kotiin kun kiukkupuuska tulee.
Ja mä oon se joka ajatteli ennen omaa lastaan noin. Nykyisin mä olen se, jonka mielestä kaksvee ei pyörittele mua eikä määrää kaupassakäynnin kestoa tai onnistumista.

bud
Mun 1.8v hieno neitokaiseni huus tänään teveyskeskuksessa niin lujaa, että raikas koko laitos!! Huusi kun kidutuskammiossa olis ollut!! Kävi kyllä sääliks kaikkia sairaita, jotka siellä odotti. Eikä oltu kun neuvolassa/lääkärissä, eikä edes piikkiä saanut. :D

mari
No siinäpä sä ihmettelet. Mitäs jos esim yksinhuoltaja, pakko ne ostokset on tehdä että saa ruokaa.

neeku

Ymmärrän kaupassa tuollaisen valinnan. Kahvilassa kuitenkaan kenenkään ei pitäisi joutua katsoa jonkun läskin laiskuutta

Oiski näin helppoa :D Hoitaja ois valmiina kotona ja vois vaan lähteä, kun enhän voi ottaa tänään Maijaa kauppaan mukaan kun sillä tulee se kiukkukohtaus klo 18.20.

ap
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Ja mä oon se joka ajatteli ennen omaa lastaan noin. Nykyisin mä olen se, jonka mielestä kaksvee ei pyörittele mua eikä määrää kaupassakäynnin kestoa tai onnistumista.
Muistan 2 viikkoa ennen synnytystä kun oltiin miehen kanssa ostamassa hoitopöytää tms. Jouduttiin kuulkaa ihan lähtemään kaupasta kun ei kestetty kun joku lapsi uhmaili lujaa. Vanhemmat tyynesti heiluttivat mittanauhaa sohvan kohdalla. Puhuttiin koko automatka, että ME AINAKIN opetetaan meidän lapset käyttäytymään niin, ettei tuollaisia tilanteita tule. ME AINAKIN jätetään hoitoon tuollaiset apinat.

Pikkasen on osunut omaan nilkkaan nämä elämän viisaudet :ashamed:

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Muistan 2 viikkoa ennen synnytystä kun oltiin miehen kanssa ostamassa hoitopöytää tms. Jouduttiin kuulkaa ihan lähtemään kaupasta kun ei kestetty kun joku lapsi uhmaili lujaa. Vanhemmat tyynesti heiluttivat mittanauhaa sohvan kohdalla. Puhuttiin koko automatka, että ME AINAKIN opetetaan meidän lapset käyttäytymään niin, ettei tuollaisia tilanteita tule. ME AINAKIN jätetään hoitoon tuollaiset apinat.

Ihan sama meillä :D
Mutta sillähän niitä lapsia koulutetaan kun annetaan niiden uhmata eikä anneta vaikuttaa tilanteeseen, unohtavat sitten ajan kanssa tollaset uhmata ja sitten niistä kasvaa sellasia kullannuppuja ;)

ap
Alkuperäinen kirjoittaja neeku:

Ymmärrän kaupassa tuollaisen valinnan. Kahvilassa kuitenkaan kenenkään ei pitäisi joutua katsoa jonkun läskin laiskuutta
Tämä ei ollut kahvila. Ravintolasta olen kyllä kantanut lapsen ulos.

vieras
Alkuperäinen kirjoittaja mari:
No siinäpä sä ihmettelet. Mitäs jos esim yksinhuoltaja, pakko ne ostokset on tehdä että saa ruokaa.
No, vaikka ei olis yksinhuoltajakaan. Jos minä olen päättänyt tehdä ostokset huomista varten tänään, niin lapset saavat olla mitä mieltä hyvänsä siellä kaupassa. Todellakin ostan kaiken mitä pitikin.
Jos ne lapset ei saa harjoitella julkisella paikalla olemista, niin mitä niistä aikuisena tulee? Miten käyttäytyvät esim. juhlissa, jos ei juuri vaikka kaupassa ensin harjoitella ikinä? Vai eikö minkään valtakunnan juhliinkaan saa lasta viedä? Eipä tietenkään.

vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Arwen Undomiel:

Ihan sama meillä :D
Mutta sillähän niitä lapsia koulutetaan kun annetaan niiden uhmata eikä anneta vaikuttaa tilanteeseen, unohtavat sitten ajan kanssa tollaset uhmata ja sitten niistä kasvaa sellasia kullannuppuja ;)
Mua lähinnä huvittaa noi uhmikset. Sellaista se on, ja ulkopuolisena on jotenkin helppoa vain seurata sitä suurta draamaa, mitä joku parivuotias voi yrittää saada aikaiseksi.

nekku
Alkuperäinen kirjoittaja neeku:

Tämä ei ollut kahvila. Ravintolasta olen kyllä kantanut lapsen ulos.
ok, jatkakaa (jätskin syöntiä)

ap
Alkuperäinen kirjoittaja 321:
Ajatteletteko te akat koskaan muita ihmisiä, jotka joutuvat kuuntelemaan kakaroittenne rääkymistä kaupoissa tms??
Jatkuvasti. Sehän siinä pahinta onkin.
Ajatteletko sinä koskaan, että sinä joudut kuuntelemaan vain 5min siellä kaupassa sitä rääkymistä. Sen rääkyvän lapsen äiti ehkä yhteensä kaksi tuntia päivässäkin pahimmillaan?

Alkuperäinen kirjoittaja 321:
Ajatteletteko te akat koskaan muita ihmisiä, jotka joutuvat kuuntelemaan kakaroittenne rääkymistä kaupoissa tms??
Jatkuvasti. Sehän siinä pahinta onkin.
Ajatteletko sinä koskaan, että sinä joudut kuuntelemaan vain 5min siellä kaupassa sitä rääkymistä. Sen rääkyvän lapsen äiti ehkä yhteensä kaksi tuntia päivässäkin pahimmillaan?
:attn: niih.

Yhteistyössä