Se oli ensimmäinen ja viimenen jänes jonka mun mies ampui

raksamiehen muija
[QUOTE="vieras";23322990]en syö lihaa. lapseni ja mieheni tosin syövät. en haluaisi miestä joka pystyy tappamaan ihmisen tai eläimen.[/QUOTE]

Kasvissyöjänä sä varmaan syöt paljon soijaa, jonka tuottaminen on huomattavasti luonnolle kuormittavampaa kuin riistan syönti :D
Ai niin, mutta soija ei ole söpöä :D :D

toivottavasti lapsesi ja miehesi syövät vain lähitiloilla kasvatettua luomulihaa eläimistä, jotka ovat saaneet kasvaa mahdollisimman vapaina. Muuten olet todella tekopyhä.
 
"vieras"
Pätee, pätee.
Ihmisiä ei vaan syödä. hirviä ja muuta riistaa syödään. Miksi pitäisi antaa elukoitten metsissä lisääntyä holtittomasti ja kuolla sitten tauteihin, kun niitten määrää vähentämällä saadaan ihmisille ruokaa eettisesti. Mikä taas on pois epäeettisesti tuotetusta ruuasta.
ja ne hirviaidat ei kaikkia kolareita estä, kun niitä ei voida joka paikkaan vetää ja niihin tulee aukkoja.
miks niitä muuten ei voi vetää jokapaikkaan? oon sitä ihmetelly ku tuola vaan on varoitusmerkkejä muttei aitoja niin monessa paikassa. ymmärrän kyllä sun pointin.
musta tuntuu vaan niin rajulta tuo itse eläimen tappaminen. ja mä oon tosi aseiden vastainen. niillä saadaan vaan pahaa aikaseks, niin ku uutisista saadaan lukea. aselupia ihan liian helppo saada ja sit niillä tehdään muutaki ku sitä mihin lupaa haettu..
 
"vieras"
[QUOTE="minna";23323004]Mä taas en haluaisi miestä, joka syö lihaa vaikkei kykene sitä eläintä tappamaan. Se on joko tai, kasvissyönti tai kyky tappaa.[/QUOTE]

Näin se minullakin menee, syön lihaa koska tiedän että kykenen tappamaan eläimiä ruuakseni. Lapseni ei vielä tarvitse kyvetä itse tappamaan.
 
hr
Kyllä mä ennemmin syön rehellisesti metsästettyä riistaa kuin muuta lihaa. Mutta ap:n miehen ampuma jänis ei sitä ollut, ja menee lähelle eläinrääkkäystäkin, koska ei osannut ampua jänistä niin et olis kuollut heti. Ällöttävää "metsästystä" tuollainen.
 
"palma"
[QUOTE="minna";23323004]Mä taas en haluaisi miestä, joka syö lihaa vaikkei kykene sitä eläintä tappamaan. Se on joko tai, kasvissyönti tai kyky tappaa.[/QUOTE]

Mulle taas kelpaa tappamiskyvytön lihansyöjä, jos se edes osaa tuntea aitoa morkkista lihansyönnistään.:D Sellainen aivoton liha miehen tiellä pitää -asenne on vastenmielinen.
 
"mii"
[QUOTE="vieras";23323035]miks niitä muuten ei voi vetää jokapaikkaan? oon sitä ihmetelly ku tuola vaan on varoitusmerkkejä muttei aitoja niin monessa paikassa. ymmärrän kyllä sun pointin.
musta tuntuu vaan niin rajulta tuo itse eläimen tappaminen. ja mä oon tosi aseiden vastainen. niillä saadaan vaan pahaa aikaseks, niin ku uutisista saadaan lukea. aselupia ihan liian helppo saada ja sit niillä tehdään muutaki ku sitä mihin lupaa haettu..[/QUOTE]

Pitäähän niiden hirvien, ja muidenkin eläinten, saada kulkea, eikä se onnistu jo aidat on ympäriinsä.

Mutta mitä tulee hirvikantaan, ihminen on omalla toiminnallaan ja metsäpolitiikallaan tehnyt sen, että hirvikanta ei pysy luonnollisena, sellaisena joka olisi hirville ja luonnolle oikea. Siksi ihmisen niitä hirvikantoja pitää harventaakin.

Ihan nurinkuristahan se on, että ensin tehdään näin, ja sitten ihmtelellään että voi vide, nyt niitä hirviä on niin paljon että me kuollaan kolareissa...
 
raksamiehen muija
Tein ilmiannon poliisille. En tiedä tekeekö ne asialle mitään, mutta teinpä silti.
Tuollainen vastuuttomuus "metsästäessä" pistää vihaksi.
toivottavasti jälkiseuraamuksia tulee.
 
"minna"
[QUOTE="palma";23323048]Mulle taas kelpaa tappamiskyvytön lihansyöjä, jos se edes osaa tuntea aitoa morkkista lihansyönnistään.:D Sellainen aivoton liha miehen tiellä pitää -asenne on vastenmielinen.[/QUOTE]

Minusta se taas on se halpamaisin vaihtoehto. Ettei ole selkärankaa jättää lihansyöntiä, muttei myöskään ole selkärankaa kohdata sitä, että se liha on eläimestä, joka on tapettava että sen lihaa saa, ja jotta sen voi syödä.
 
[QUOTE="vieras";23323035]miks niitä muuten ei voi vetää jokapaikkaan? oon sitä ihmetelly ku tuola vaan on varoitusmerkkejä muttei aitoja niin monessa paikassa. ymmärrän kyllä sun pointin.
musta tuntuu vaan niin rajulta tuo itse eläimen tappaminen. ja mä oon tosi aseiden vastainen. niillä saadaan vaan pahaa aikaseks, niin ku uutisista saadaan lukea. aselupia ihan liian helppo saada ja sit niillä tehdään muutaki ku sitä mihin lupaa haettu..[/QUOTE]

Puukollaki tehdään paljo muuta kuin sitä mihin se on tarkoitettu. Kielletäänkö puukot?
 
Puukollaki tehdään paljo muuta kuin sitä mihin se on tarkoitettu. Kielletäänkö puukot?
Aivan..Aseiden määrään nähden ne pahat teot on aika vähäisiä..Suurin osa aseista on kuitenkin metsästäjillä ja muilla esim. työnsä takia niitä tarvitsevilla asianmukaisesti lukkojen takana eikä niiden kanssa tolla kylillä heiluta...

Mun mielestä metsästys on hyvä asia ja sitä pitää harjoittaa, mutta se pitää tehdä sit kaikkien sääntöjen mukaan..
 
raksamiehen muija
Tuolta aiemmin mainitusta linkistä voi muutkin ilmiannon tehdä.
Jos tulee useampi niin varmasti asiaa tutkivat.

Metsästysrikos on metsästysrikos, vaikka sen kuinka omalla maalla tekisi.
 
No ei todellakaan poliisi ala yhden jäneksen ampumista tutkimaan vaikka kieltämättä tässä on tullut pikkusen väärään aikaan jänes ammuttua.

On aivan tavanomaista, että riistaeläin ei heti kuole ensimmäisestä laukauksesta. Asia ruukataan korjata ampumalla toisen kerran.
 
"Neith"
Tuolta aiemmin mainitusta linkistä voi muutkin ilmiannon tehdä.
Jos tulee useampi niin varmasti asiaa tutkivat.

Metsästysrikos on metsästysrikos, vaikka sen kuinka omalla maalla tekisi.
montakos jänestä ja rusarakkoa ja supikoiraa tuolla teiden varsilla ulisee kuollessaan kun kuolema ei ole välitön.. eleäinrääkkäystä pahimmillaan, kun 100 vauhdissa sitä eläintä ei voi pysähtyä lopettamaankaan kunnolla, ampua voi toistamiseen kuitenkin..
yksi pupun ampuminen omilla mailla ei liene mikään suuri rikos
 
"palma"
[QUOTE="minna";23323065]Minusta se taas on se halpamaisin vaihtoehto. Ettei ole selkärankaa jättää lihansyöntiä, muttei myöskään ole selkärankaa kohdata sitä, että se liha on eläimestä, joka on tapettava että sen lihaa saa, ja jotta sen voi syödä.[/QUOTE]

Turhan yksioikoista. Ihminen voi myös vallan hyvin hyväksyä sen, että eläin tapetaan ruoaksi. Täysin kritiikittä ei kuitenkaan pihviään tarvitsisi mussuttaa, vaan suosia luomua tai metsästettyä lihaa ja vähentää lihansyöntiä ylipäätään.
 
...
No jos voi pokkana ampuilla jäniksiä niiden rauhoitusaikana niin ihan samahan se on sitten antaa metsästyskoirienkin juosta vapaana metsässä kiinnipitoaikana...
Kylläpä on taas ollut älynväläys,huh huh.
Ja kyllä muuten sakot saa tuostakin.
Jokaiselle eläimelle on määrätty oma "hintansa" jos niitä paukutellaan rauhoitusaikana...
Kannattais tutustua asiaan ennenkun lähtee impulsiivisesti lahtaamaan eläimiä!
 
"vieras"
[QUOTE="vieras";23322977]edelleen eikös sama päde ihmisiin. mitä enemmän ihmisiä, sitä enemmän leviäviä tauteja, sotia ja sekopäitä jotka huvikseen listii muita yms..
eiköhän kunnon hirviaitaukset estäis noita hirvikolareita. ehkä mä sit vaan oon tosiaan näin tyhmä[/QUOTE]

Niin, tyhmä sinä tosiaan olet.
 
[QUOTE="vieras";23322879]hyi.. en ikinä päästäs miestä tappamaan eläimiä. en todellakaan vois elää metsästäjän kanssa. sairas harrastus :([/QUOTE]

tiiätkö että metsästäjän mielestä sä olet ihan yhtä sairas..
 
lihansyöjä
[QUOTE="palma";23323278]Turhan yksioikoista. Ihminen voi myös vallan hyvin hyväksyä sen, että eläin tapetaan ruoaksi. Täysin kritiikittä ei kuitenkaan pihviään tarvitsisi mussuttaa, vaan suosia luomua tai metsästettyä lihaa ja vähentää lihansyöntiä ylipäätään.[/QUOTE]

Juur näin.
Tarpeetonta kidutusta ja tuskaa ei pidä tuottaa kenellekään (eläimellekään), mutta riistanhoitoa on tehtävä, ja omilla valinnoillaan voi vaikuttaa eläinten hyvinvointiin myös ruokateollisuudessa. Ihminen on sekasyöjä ja eläimet osaltaan myös meidän ravintoa.

Typerää sen sijaan on mennä täysin ummikkona mettään metsästysajan ulkopuolella ja huvikseen rätkiä eläimiä ilman mitään ymmärrystä tai aikomusta edes syödä (valmistaa) sitä.
Onko maalaisilla näin tylsää ettei muista käyttää omia aivojaankaan?
 
Alkuperäinen kirjoittaja päätön;23323360:
tiiätkö että metsästäjän mielestä sä olet ihan yhtä sairas..
Tiijäppä hänen sairauksistaan. Itte olen mettämies mutta ymmärrän että on olemassa toisenlaisiakin mielipiteitä asiasta. Käyttäisin mieluummin termiä "kirkasotsainen".
 
"just"
Tein ilmiannon poliisille. En tiedä tekeekö ne asialle mitään, mutta teinpä silti.
Tuollainen vastuuttomuus "metsästäessä" pistää vihaksi.
toivottavasti jälkiseuraamuksia tulee.
Kunnon pilkunnussimista kyllä. En itsekään tykkää eläinten ampumisesta mutta ap epäilemättä ymmärtää asian kun lukee tätä ketjua ja isäntänsäkin jo oli todennut ettei aio enää eläimiä ampua.

Onhan se varmaan nyt mukavan hykerryttävä olo kun sai tehdä tietämättömälle ihmiselle pirullisen tempun.
 
[QUOTE="minna";23323065]Minusta se taas on se halpamaisin vaihtoehto. Ettei ole selkärankaa jättää lihansyöntiä, muttei myöskään ole selkärankaa kohdata sitä, että se liha on eläimestä, joka on tapettava että sen lihaa saa, ja jotta sen voi syödä.[/QUOTE]

Sama. Meillä siis ostetaan kyllä "kasvotonta lihaa". Mutta musta oli uskomatonta kun puhuin kaverille joskus siitä miten sairasta oikeastaan "kasvottoman lihan" syönti onkaan... Ja että haaveena olis jos joskus pistäis oman tilan pystyyn, kasvattais omat lihat ja metsästäis... Ja mietin että riittäisköhän mulla kantti sellaseen. Se katto mua silmät suurena ja sanoi sairaaksi?
Sen mielestä mä olen tosi julma kun edes ajattelen asiaa...

Mä en tajua että eikö ihmiset sitten oikeasti näe sitä julmuutta mikä liittyy kaupasta ostettuun lihaan..

Ja no, hyvä mun on puhua kun en osaa metsästää, saati sitten että olisi oikeasti taitoa pistää oma tila pystyyn..
 
"pinni"
[QUOTE="just";23323419]Kunnon pilkunnussimista kyllä. En itsekään tykkää eläinten ampumisesta mutta ap epäilemättä ymmärtää asian kun lukee tätä ketjua ja isäntänsäkin jo oli todennut ettei aio enää eläimiä ampua.

Onhan se varmaan nyt mukavan hykerryttävä olo kun sai tehdä tietämättömälle ihmiselle pirullisen tempun.[/QUOTE]

Tietämöttömyyteenhän onkin hyvä aina vedota, kun tulee tehtyä tyhmyyksiä! Jokainen aikuinen ihminen tietänee, että metsästys on luvanvaraista hommaa ja eläimillä on tietyt rauhotusajat. Silloin on hyvä tarkistaa nuo asiat ennenkuin lähtee räiskimään.
 

Yhteistyössä