"Se Oikea", eikö tuollaseen uskominen ole

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja pöyristynyt
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Mitäs jos kyse ei ole siitä? Niin, koita nyt vaan uskoa että kerron täällä vain sen mitä itse päätän kertoa. Urkkijat saavat siis muilta osin tukehtua uteliaisuuteensa.

Turhaan sinä itseäsi ylennät, en ole tukehtumassa uteliaisuuteen. Aivan älytön haloo yhdestä viattomiasta kysymyksestä. 3 palstalaista jo kimpussa kun kehtasin esittää kysymyksen. Suuren, suuret pahoitteluni että menin moisen virheen tekemään!

[QUOTE="jepjep";28015278]ja ihan uskomattomalla tuurilla juuri sun oikea asuu suomessa, eikä missään muussa maassa? Maailmassa on yli 6 miljardia ihmistä, suomessa vajaa 6 miljoonaa. Käsitätkö ollenkaan kuinka pieni todennäköisyys sille on että juuri se yksi ja ainoa sun se oikea asuis just suomessa? vaan sä olet tietty niin onnekas että oot parikin kertaa voittanut lotossa jne. Eiks vaan? :laugh:[/QUOTE]

Mun Se Oikea asuu Suomessa. Mutta minä en asunutkaan ;) En edes ole suomalainen.... Helpottiiko?

Alkuperäinen kirjoittaja pöyristynyt;28015308:
Ei nuo ymmärrä, katos kun heiän "se oikeat" on joku kosminen Jumala ripotellut sillai sopivan välimatkan päähän, että se magneetti toimii. :D
Kaikki muut ihmiset on vain jotain massaa, josta ei löydy pisaraakaan sellasia joita vois SUURESTI rakastaa. On vain se oikea, hän. Vain hän. ;)

Kuka on sanonut että kosminen jumala on tiputtanut taivaasta tyypin, tai että se on ratsastanut valkoisella hevosella elämään??

Niin, juuri sinä. :)

[QUOTE="vieras";28015326]Turhaan sinä itseäsi ylennät, en ole tukehtumassa uteliaisuuteen. Aivan älytön haloo yhdestä viattomiasta kysymyksestä. 3 palstalaista jo kimpussa kun kehtasin esittää kysymyksen. Suuren, suuret pahoitteluni että menin moisen virheen tekemään![/QUOTE]

Saat anteeksi. :)

Ps. Kysyit ja sait vastauksen, ja silti jatkoit...

Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:
Alkuperäinen kirjoittaja pöyristynyt;28015291:
Ne jotka "se oikea"sta puhuvat, ovat tässäkin ketjussa osottaneet, että elävät romanttisessa fantasiamaailmassa, ja monet ihan tosissaan ovat jopa väittäneet, että ilman tätä nykyistä "se oikeaa" eläisivät nyt jonkinlaisina nunnina ilman rakkautta. Uskomatonta huttua. :D

Kuka nunnana elämisestä on puhunut?? Kuka täällä EI osaa lukea...?

mäkään en ennen uskonut "se oikeaan" vaikkauskonkin Jumalaan. Mutta nyt mä olen alkanut nähdä asian enemmän ja enemmän niin että tämäkin asia mun elämässä kuuluu Jumalan suunnitelmaan ja mieheni on siis Se Oikea. On aina ollut.

Alkuperäinen kirjoittaja pöyristynyt;28015186:
Kunnes ja kunnes. Tuo maaginen "kunnes". :D

Mikä siitä sun mielestä tekee maagisen? Mun mielestä pikemminkin loogisen :) Ihan kuin en voi tietää todella millaista on synnyttää, kunnes itse synnytin. En voi tietää tykkäänkö jostain eksoottisesta hedelmästä, kunnes maistan sitä ja tiedän.

Jos sensijaan ei ole vielä tehnyt/synnyttänyt/maistanut/kokenut/tuntenut, niin ei voi tietää varmaksi :)

Ne jotka "se oikea"sta puhuvat, ovat tässäkin ketjussa osottaneet, että elävät romanttisessa fantasiamaailmassa, ja monet ihan tosissaan ovat jopa väittäneet, että ilman tätä nykyistä "se oikeaa" eläisivät nyt jonkinlaisina nunnina ilman rakkautta. Uskomatonta huttua. :D
suuri todennäköisyys olisi jos tämä rämä haiseva maasturinromu ei olisi vastaan tullut niin olisin "nunna", koska kaikista mahdollisuuksista häntä ennen ei kukaan sattunut kiinostamaan niin paljoa että olisin aloittanut heidän kanssaan mitään. tosin luulen että ilman puolisoani olisin jo kuollut, ei olisi ollut mitään syytä taistella voittajaksi.

[QUOTE="vieras";28015354]Mikä siitä sun mielestä tekee maagisen? Mun mielestä pikemminkin loogisen :) Ihan kuin en voi tietää todella millaista on synnyttää, kunnes itse synnytin. En voi tietää tykkäänkö jostain eksoottisesta hedelmästä, kunnes maistan sitä ja tiedän.

Jos sensijaan ei ole vielä tehnyt/synnyttänyt/maistanut/kokenut/tuntenut, niin ei voi tietää varmaksi :)[/QUOTE]

Kaikki on ap:n mielestä kovin maagista ja kosmista. Aika ihana katsantokanta maailmaan. :)

Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:

Minusta se romanttinen fantaasiamaailma on sun päässäs :D Valtaosa on mielestäni sanonut, että voisivat, jopa suuresti, rakastaa jotakuta toistakin miestä, mutta Se OIkea on vaan yksi.

Minä en edes ole kovin romanttinen ihminen. En ole esim. mennyt naimisiin printsessamekossa lupaen rakastaan miestäni "kunnes kuolema meidät erottaa" vaan olen tahtonut hänet vaan puolisokseni. En kuvittelee edes, että pysyisimme yhdessä koko elämämme, siinäkin mennän realistisesti nykytilanteen mukaan. Ja siltikin, hän on Se Oikea.

Mä en oikein tajua, että mikä sua niin riepoo?

Jos nyt mokaisimme tämän suhteen ja pistäisimme poikki, en usko että löytäisin enää ketään, jonka kanssa olisi tarkoitus olla. En usko että tulisin enää onnelliseksi samalla tavalla.

Ei ole vain yksi ainoa oikea vaan erityisen mukavia ihmisiä on siellä täällä, ripoteltu ympäri planeettaa. Näitä sielunkumppaneita on vaikea verrata keskenään koska jokaisessa on jotain ainutlaatuista.

Minusta se romanttinen fantaasiamaailma on sun päässäs :D Valtaosa on mielestäni sanonut, että voisivat, jopa suuresti, rakastaa jotakuta toistakin miestä, mutta Se OIkea on vaan yksi.

Minä en edes ole kovin romanttinen ihminen. En ole esim. mennyt naimisiin printsessamekossa lupaen rakastaan miestäni "kunnes kuolema meidät erottaa" vaan olen tahtonut hänet vaan puolisokseni. En kuvittelee edes, että pysyisimme yhdessä koko elämämme, siinäkin mennän realistisesti nykytilanteen mukaan. Ja siltikin, hän on Se Oikea.

Mä en oikein tajua, että mikä sua niin riepoo?

Sitä riepoo kun me ei olla katkeria niinkuin se, vaan ollaan onnellisia onnestamme ja siitä että tunnemme löytäneemme Sen Oikean :)

[QUOTE="vieras";28015384]Ei ole vain yksi ainoa oikea vaan erityisen mukavia ihmisiä on siellä täällä, ripoteltu ympäri planeettaa. Näitä sielunkumppaneita on vaikea verrata keskenään koska jokaisessa on jotain ainutlaatuista.[/QUOTE]

Hyvä yritys, mutta planeetta puheet kertoi että oot sieltä samalta mollukalta kuin ap:kin kotoisin :)

ja tosiaan: erityisen mukava ihminen on ihan eri asia kuin Se Oikea. Sielunkumppani voi olla vaikka kaverinkin kanssa :)

[QUOTE="vieras";28015312]Voi että, totuus satuttaa :hug: Sä itse kirjoitit näin heti alussa
"Ja ei, en ole kateellinen, mutta väitän että mieheni on vain mies, ei mikään "se oikea", vaan se on kanssani
nyt koska olemme nyt niin päättäneet, mutta _yhtälailla siinä vois olla joku toinen, tai ei ketään-

Huomaa viimeinen kohta. Tuo on todella kaukana suuresta rakkaudesta. Et ajattelisi noin, jos miehesi olisi suuri rakkaus.[/QUOTE]

Tuota, miksen ajattelisi. Pitääkö mun uskoa maagiseen taruolentoon nimeltä "se oikea" että voisin rakastaa suuresti miestäni. :D Apua, en kyllä ala tuollaseen harhamaailmassa elämiseen ollenkaan.

Alkuperäinen kirjoittaja pöyristynyt;28015437:
Tuota, miksen ajattelisi. Pitääkö mun uskoa maagiseen taruolentoon nimeltä "se oikea" että voisin rakastaa suuresti miestäni. :D Apua, en kyllä ala tuollaseen harhamaailmassa elämiseen ollenkaan.

Monta kertaa on sanottu että ei, mutta se ei poissulje sitä etteikö muut saa. Eikös?

Alkuperäinen kirjoittaja pöyristynyt;28015437:

Musta sä olet kyllä ainut, joka siinä jossa harhamaailmassa asuu.... Taruolentoineen päivineen ;)

[QUOTE="vieras";28015335]Kuka nunnana elämisestä on puhunut?? Kuka täällä EI osaa lukea...?[/QUOTE]

Jos ihminen on tuomittu elämään ilman rakkautta, niin eikö se silloin ole tavallaan nunnan elämää.
Ei kannata väittää, että on vain se yksi, ja ilman tätä yhtä, ei olisi ketään toista, Jokainen normijärkinen tajuaa että se on bullshittiä. :)

[QUOTE="vieras";28014533]No jaa, jos nyt ajatellaan että jokaiselle olisi se oikea olemassa, niin sepä ei sitten olekaan ollenkaan varmaa että häneen koskaan törmäät. Julmaa ehkä mutta totta.[/QUOTE]

Ja jos se yksi oikea on jokaille vain, niin suurin osa meisä kuitenkin elää elämäämme sen toisen mukavan puolison kanssa hyvää elämää yhteisine lapsimemme. Kun se oikea sitten tulee vastaan, niin onko meillä oikeus jättää ne hyvät puolisomme vain sen takia, että nyt vihdoinkin löysimme toisemme?

Alkuperäinen kirjoittaja -minä;28015464:
Ja jos se yksi oikea on jokaille vain, niin suurin osa meisä kuitenkin elää elämäämme sen toisen mukavan puolison kanssa hyvää elämää yhteisine lapsimemme. Kun se oikea sitten tulee vastaan, niin onko meillä oikeus jättää ne hyvät puolisomme vain sen takia, että nyt vihdoinkin löysimme toisemme?

No eikä aika moni tee näin vaikkei uskoisikaan siihen yhteen ja ainoaan?

Uskon siihen oikeaan koska olen löytänyt hänet. Tosin uskon myös siihen, että meille jokaiselle olisi muutama oikea olemassa, emme vaan löydä heitä jokaista, onneksi. :)

Alkuperäinen kirjoittaja pöyristynyt;28015479:
Eikö tuo taruolentoihin uskominen ole juuri tätä.
Miksi suotta saivartelemaan. "Se oikea" on yhtä oikea kuin Aku Ankka tai menninkäinen.

Se oikea seisoo kalsareissaan tossa mun edessä. Se on kyllä ihan yhtä totta kun se mihin sinä olet tyytynyt.

Yhteistyössä