Se mikä sopii toiselle ei sovi kaikille

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja unikko2008
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
U

unikko2008

Vieras
Olen lähes kuusikymppinen nainen. Sexielämä ei ole enään tärkein asia suhteessa minun puoleltani. Mutta mikä tämä nykyajan sexibuumi on+. Minun mielestäni hyvin usein sexi "latistuu" iän myötä. Se on aivan normaalia ainakin ollut minun käsitykseni mukaan. Etsin hyvää ihmissuhdetta. Siihen kuuluu sexi, mutta siihen kuuluu myös se että on kivaa yhdessä arkipäivän askareissa. Olenko epänormaali kun en ymmärrä, että heti kättelyssä aletaan puhua sexistä? Olenko epänormaali kun sanon, että en ole kiinnostunut ottamaan suihin? En edes haluaisi keskustella k.o olevista asioista ventovieraan ihmisen kanssa.

Olisi kiva, jos joku kuusikymppinen vastaisi tähän viestiin.

Olen kyllä vasta 4-kymppinen nainen mutta ymmärrän hyvin tunteesi ja ajatuksesi. Vääjäämättä ikä tekee tehtävänsä (ainakin naisilla) niin ettei seksi enää olekaan päällimmäisenä ajatuksissa. Valitettavasti.
Myös suhteessa elävänä täytyy todeta että seksihalukkuus ikävä kyllä laskee vuosien myötä. Lieneekö osasyynä se että on katsellut aikansa miehen toilailuja, ja sitten arkielämä (mm lapset) myös verottaa osansa. Huomaakin että mies on vähän laiska, saamaton, koko ajan väsynyt, juo kaljaa joka ilta... ym ym.
Mutta tärkeintä lienee se että teet mielipiteesi selväksi jo heti alussa, jos uutta suhdetta aloittelet. Ettet anna toiselle ihan vääristynyttä kuvaa itsestäsi ja haluistasi - siitä seuraa pelkkiä ongelmia ajan kuluttua. Onnea matkaan !

Maailma on vaan niin muuttunut. Olen eronnut 3 vuotta sitteen pitkästä avioliitosta. Olen aina ollut hyvin suvaitsevainen ihmisten sexielämän suhteen. Minusta siinä on kyse kahden ihmisen herkästä kokemuksesta. Minulle on tullut vain sellainen olo, että me naiset vielä tässäkin iässä olemme "sexiobjekteja". Ehkä se onkin ihan oikeasti niin, että mies kokee rakkauden vain silloin kun löytää hyvän seksisuhteen. Yritän muistaa juuri sen asian, että ei saa ruveta näyttelemään sängyssä. Sitten olen vielä niin vanhanaikainen, että tarvitsen aikaa vapautuakseni sexielämässä uudessa suhteessa.

Asenteet ovat muuttuneet. 13v teinityttöni on kertomansa mukaan jo käynyt puolet asentokirjan tekniikoista läpi ja pyllyyn antanut. Itselle ei tullut mieleenkään mitään "pervoa" edes nuorempana, vasta nykyään on lukenut ja kokeillut hiukan. Ja aktiivisuus laskee miehelläkin, tietty suhteen pituudellakin on vaikutusta. Seksistä hakee ennen kaikkea läheisyyttä, eikä kiinnosta, jos tietää jomman kumman olevan muissa ajatuksissaan.

Niin ovat muuttuneet. Kaikissa muissakin asioissa. Silti olen sitä mieltä, että on tärkeää tietää mitä tekee ja haluaa. Sitä en kuitenkaan usko, että asenteet olisivat muuttuneet niin paljon, että 13 vuotiaat olisivat niin aktiivisia kuin sinä kerrot tyttärestäsi. Loppujen lopuksi useat 13 vuotiaat ovat vielä lapsia ja vasta seksielämänsä alkutaipaleilla. Siinä olet oikeassa, että seksistä hakee ennen kaikkea läheisyyttä. Kaikki vaan tehdään niin suoritetepainotteisesti nykyään. Miehet hakee viegrasta apua ja naiset kokee, että heiltä vongataan koko ajan. Puhun nyt vanhemmasta ikäluokasta. Vaikka kuinka ajat muuttuisivat, niin ihminen vanhenee samalla tavalla kuin ennenkin. Nyt vain elämme aikakautta, jossa täytyy pysyä "nuorena" ikuisesti. Minä en ainakaan halua edes opetella kaikkia asentokirjojen tekniikoita. Etsin miestä, joka huolii tämmöisen ikäisensä näköisen mummon. Tajuaa kuinka kiva on, kun on joku lähellä vaikka vain halauksessa.

Nyt olen joutunut tahomattani nuorten seksikeskusteluun. Olisin iloinen jos kuusikymppiset naiset kertoisivat mielipiteitään ihan asiallisesti erotiikan muutoksistaan. Varsinkin olisin kiinnostunut tietämään pitkäaikaisessa avioliitossa elävien selviytymisestä seksielämästä. Hyvää uutta vuotta kaikille vastaneille. Tältä palstalta löytyy kyllä ihan laidasta laitaan olevia tarinoita. Kahden edellisen vastaajan kannattaa siirtyä ikäluokkansa keskuteluun.

Alkuperäinen kirjoittaja unikko2008:
Nyt olen joutunut tahomattani nuorten seksikeskusteluun. Olisin iloinen jos kuusikymppiset naiset kertoisivat mielipiteitään ihan asiallisesti erotiikan muutoksistaan. Varsinkin olisin kiinnostunut tietämään pitkäaikaisessa avioliitossa elävien selviytymisestä seksielämästä. Hyvää uutta vuotta kaikille vastaneille. Tältä palstalta löytyy kyllä ihan laidasta laitaan olevia tarinoita. Kahden edellisen vastaajan kannattaa siirtyä ikäluokkansa keskuteluun.

Paikka aivan väärä, kiitos tarjouksesta

Taidatte olla niin nuoria, että ette tiedä sitä, että seksi kirjoitettiin ennenvanhaan sexi. Eli sexi ei ole murkkujen keksimä sana, vaan todella vanha.

Yhteistyössä