Se lahjakortti,yks avaus vain ja toivottavasti jollekin menee perille nyt

Status
Viestiketju on suljettu.
Hyvä joulumieli - lahjakortti ei ole tarkoitettu vain semmoisille jotka ovat oikeasti köyhiä .

Me emme ole todella köyhiä, me ei eletä kädestä suuhun, meillä on varaa ostaa se mitä haluamme, jos ei heti niin hetken päästä kun säästää!

Mutta saimme kortin, tiedän miksi sain kortin, sain hyvää joulumieltä vaikean vuoden jälkeen, ja tämän oli varmasti päättänyt sosiaalitoimisto ja neuvola yhdessä.

Tarviiko tästä vielä tapella, sen ovat saanut moni erilainen perhe eri syistä TÄNÄKIN vuonna. Onko se niiltä pois jotka sitä ei saaneet?

Ei ole pois keltään ja kiva kun olet saanut ja hyvää joulun odotusta. Tuolla oli muutakin keskustelua niistä sossun tuista saman korttiketjun alla eli kaikki ei liittynyt nyt tähän. Kai kuitenkin ymmärrät että näissäkin asioissa osa jää rannalle.

Mä en ymmärrä niitä jotka KEHTAAVAT räyköttää tuollaisesta asiasta! Mä sain viime vuonna se 70? ja jonkun toisen lahjakortin. Nyt ei ole kuulunut mistään mitään enkä ole odottanutkaan, kun kerran viime vuonna ne sain. Olishan se ollu aivan kiva, että olisin saanut viime vuonna toisen summan ja nyt toisen eikä molempia samana vuonna. Likalle on tulossa lahja siitä joulupuu-jutusta.

Mutta ei se keneltäkään pois ole, minä en meinannut ottaa tätä. Puhuin pitkän tovin tädin kanssa ja totesi vain että kaikki oikeasti tarvitsevat täälä päin ovat saaneet jo eli hyvää joulumieltä halusi jakaa.

Jakoperusteinahan muistaakseni on vähäisten tulojen lisäksi myös muita, esim. sairaus, läheisen kuolema, kriisitilanne, ylivelkaantumista tai muu syy, jonka vuoksi tarvitsee apua.

vieras
Alkuperäinen kirjoittaja mamizuukkeli:
Mutta ei se keneltäkään pois ole.
Siis mulle on ihan sama kuka ne saa, kiva että sinäki :)

Mutta edelleen, tottakai se on joltain toiselta pois. Vai olisiko se lahjakortti jätetty antamatta ja käyttämättä kokonaan jollei sinulle olisi annettu sitä?

vieras
Alkuperäinen kirjoittaja annu:
Alkuperäinen kirjoittaja bad virgin:
Mun mielestä se pitäisi mennä ihan tulojen mukaan :ashamed:
Just näin! mä olen ainakin käsittänyt, että sen voi saada vähävaraiset perheet...
Myös perheet joissa on vaikeuksia kuten sairautta, avioero jne, tarkoituksena muistaa vaikeassa tilanteessa olevia perheitä pienellä joululahjalla.

Ja jos nyt ruvetaan laskemaan että kuka on tarpeeksi köyhä sen saamaan niin vaadittaisiinko ensi vuonna vaikkapa koko vuoden tiliotteet ja kauppakuitit todisteeksi köyhyydestä? Ettei vaan kukaan pienituloinen ole vuoden aikana törsännyt rahojaan mihinkään turhuuksiin kuten vaikka hiustenhoitoaineeseen tai bussilippuihin alle kolmen kilometrin matkoilla kun niilläkin rahoilla olisi voinut ostaa ne jouluruuat...

Lammas
Mun mielestä kanssa pitäis mennä ihan tulojen mukaan. Köyhyyteen ei ole, kuin se yksi apu eli raha, mutta kai niitä muita vaikeita asioita pitäis voida muuallakin hoitaa. Te nyt sit olisitte ilmeisesti voineet ostaa ruuat ja lahjat ihan omasta takaa, mutta joku jolla ei rahaa noihin juttuihin ole jäi nyt ilman eli aina se on tollasessa tapauksessa jonkun ruokapöydästä pois. Mutta hyvä jos ap sait hyvän joulumielen, koska sen takia se kortti teille oli annettu. Toivottavasti te ja muut perheet saa onnellisen joulun=)

Mutta jospa joka paikkakunnalla ei saa kortteja jakoon kaikkia niin niitä jaetaan hyvänä joulumielenä. Ymmärrättekö, kyllä ainakin täälä olen kuullut että vähävaraiset ovat saaneet jo, minulle soitettiin kuitenkin vasta viime perjantaina eli viimesiä oli mitä jakoivat kortin nimen mukaisesti hyvänä joulumielenä .

Niin kuin ylempänä jo kirjoitin niin kysyin että onko se nyt varmasti jaettu kaikille oikeasti tarvitseville, oli tääläpäin jaettu!

Just näin! mä olen ainakin käsittänyt, että sen voi saada vähävaraiset perheet...
No minäpä tiedän ihmisiä jotka ovat saaneet sen neuvolan kautta. On oma talo ja kaikki. Siellä päin jaetaan tämä nuorille perheille, siis nuorille äideille ja isille B) jaetaan myös suurperheille vaikka eivät niin köyhiä olisikaan.
Se on väärin.

vieras
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Toimeentulotuki on sitä varten.
Ja jouluna tämä lahjakortti.
Koittakaapa nyt tajuta yksi asia: ne lahjakortit eivät ole sosiaalitukia vaan lahjoja yksityisiltä firmoilta ja yhdistyksiltä.
Niillä ei ole mitään velvollisuutta antaa koko kortteja alunperinkään, ja saavat jakaa niitä kenelle tahtovat. Riippumatta siitä paljonko perheessä on rahaa, lapsia, koiria,m autoja tai millaisessa talossa asuvat.

Jos teitä ei huvita antaa rahaa lahjakortteihin jotka menevät sitten joillekin ihmisille jouluiloa tuottamaan, alkää antako rahaa keräyksiin. Ne, jotka keräyksiin rahaa lahjoittavat, voivat kyllä aivan vapaasti ottaa selville mihin rahat menevät ja tehdä sitten lahjoituspäätöksen sen mukaan.

Miä
Myö oltas varmaan saatu niin monta lahjakorttia kun ikinä oltas jaksettu hakea. Mutta miä en hae. Yritän pärjätä ilman. Se on se ihmisen tyhmä ylpeys =) Miä olen täysin varma siitä että jokainen jolle se annetaan on ilonen siitä ja se tulee täysin tarpeeseen. Paskaako se sitten muille kuuluu minkä takia?

Se on väärin.
Mä ehdottaisin sulle menemistä mukaan joko SPR:n tai MLL:n hallitukseen, jotka osittain päättävät jaettavista korteista paikallisesti. Siten voisit järkevämmin saada mielipiteesi kuuluviin tässä asiassa :)

Ei nimittäin ole helppoa päättää sitä, kenelle ne jaetaan. Kun itse olin niitä jakamassa, niin teimme yhteistyötä neuvolan ja sos.tston kanssa, koska heillä meidän tapauksessamme oli tarkempaa tietoa lahjakorttia mahdollisesti tarvitsevista perheistä.

vieras
No minäpä tiedän ihmisiä jotka ovat saaneet sen neuvolan kautta. On oma talo ja kaikki. Siellä päin jaetaan tämä nuorille perheille, siis nuorille äideille ja isille B) jaetaan myös suurperheille vaikka eivät niin köyhiä olisikaan.
Se on väärin.
eipäs ole, yksityiset yhdistykset ja firmat saava lahjoittaa lahjakortteja tasan kelle tahtovat :attn:

vieras
Ei ole totta!!! Onko ne jo jaettu? Miten sait ilmoituksen siitä? Olen NIIN surullinen jos me ei saatu sitä.. Ei olisi voitu enemmän toivoa sitä tähän ankeaan ja rutiköyhään tilanteeseen :(

Mutta jospa joka paikkakunnalla ei saa kortteja jakoon kaikkia niin niitä jaetaan hyvänä joulumielenä. Ymmärrättekö, kyllä ainakin täälä olen kuullut että vähävaraiset ovat saaneet jo, minulle soitettiin kuitenkin vasta viime perjantaina eli viimesiä oli mitä jakoivat kortin nimen mukaisesti hyvänä joulumielenä .

Niin kuin ylempänä jo kirjoitin niin kysyin että onko se nyt varmasti jaettu kaikille oikeasti tarvitseville, oli tääläpäin jaettu!
Mutta toisilla paikkakunnilla niitä tarvitsevia varmasti olisi ollut. Systeemi siis ontuu kun noita annetaan ylimäärin pikkupaikkakunnille. Homma vois mennä niin että palauttavat loput jotka jaettaisiin sitten juuri joulun alla uudelleen. Mutta kiva että tuli hyvä mieli.

=)

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Myös perheet joissa on vaikeuksia kuten sairautta, avioero jne, tarkoituksena muistaa vaikeassa tilanteessa olevia perheitä pienellä joululahjalla.

Ja jos nyt ruvetaan laskemaan että kuka on tarpeeksi köyhä sen saamaan niin vaadittaisiinko ensi vuonna vaikkapa koko vuoden tiliotteet ja kauppakuitit todisteeksi köyhyydestä? Ettei vaan kukaan pienituloinen ole vuoden aikana törsännyt rahojaan mihinkään turhuuksiin kuten vaikka hiustenhoitoaineeseen tai bussilippuihin alle kolmen kilometrin matkoilla kun niilläkin rahoilla olisi voinut ostaa ne jouluruuat...
Sairauksia hoitaa lääkäri,avioerosta voi mennä keskustelemaan psykologille...

Status
Viestiketju on suljettu.

Yhteistyössä