se kuuluisa viivanpaikka

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Monnia
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

Monnia

Vieras
Voi että ottaa päähän kun sorruin tähän aconin 10 -testiin. Vaikka sillähän olussasin esikosta jo 5 päivän jälkeen oviksesta (vahvistettiin verikokeella). Meneillään kp 24/30 ja tuli viivanpaikka, joka joo tiedetään ei ole plussa. Selkeäasti näkyy "valkoinen" viiva siinä missä pitäisi olla hennon punainen.

Jäinkin tästä ihmettelemään että miksi juuri tässä testimallissa on tämä viivanpaikka kun sitä muissa ei ole? Mitä ihmettä se oikein palvelee?

Itse olen saanut myös Aconilla noita viivanpaikkoja eivätkä ole vahvistuneet plussiksi eikä ole verikoekaan näyttänyt mitään. Verikoe otettiin tulevan leikkauksen takia ajoissa eli mulla se tosiaan oli vain viivanpaikka.

Niin, ja itsekin vähän ajattelin, että se viivanpaikka tuli plussakierrossa vähän sattumalta. Se oli joku halpisliuskatesti, mihin se tuli... Mutta kukapa näistä tietää.

Tein nyt tänään testin ja tuli hailukka punervaan vivahtava viiva. Tosin testiajan jälkeen noin 15 min jälkeen. Mietinkin nyt sitä että onko tämä sellainen "roskishaamu" vai voisiko olla mahdollisesti raskaus jos kerran on punertavaa väriä mukana?

Monnia, ethän toistamiseen sortunut aconiin? Acon työntää noita punertavia roskishaamuja, saattaa muutamassa tunnissa näyttää jo kunnon plussaltakin.

Säästin itseäni sillä tavoin, että laitoin kellon soimaan siinä vaiheessa kun testiaika meni umpeen ja rikoin testit roskikseen, niin ei tullu heräteltyä turhia toiveita.

Odota pari päivää ja hae apteekin oma testi tai clearblue. Molemmat luotettavia. Mutta vain siihen testiajan päättymiseen saakka. Onnea matkaan.

Joo, oli se acon mutta haamu tuli siis 10-15 min testin ekan lukemisen jälkeen, ei tuntien tai päivien. Jos tällä nyt on merkitystä.

Ehkä kun on takana tämä yksi haamuplussaraskaus ja juuri aconin testillä niin en hevillä tästä luovu:)

Ehkä selitin asian hieman liian kiireellä, mutta siis tarkoitinkin että acon näyttää punertaviakin haamuplussia joskus jo hyvinkin pian testiajan päättymisen jälkeen. Kuivuessaan vielä kauemmin saattaa vielä vahvistua siitäkin.
Itselle on noita tullut paljonkin (myös rfsu sekä jotain netistä tilattuja liuskatestejä) ja tältäkin palstalta löytyy paljon kirjoituksia joilla vastaavat kokemukset (käytä hakulaatikkoa). Lakkasin kokonaan ostamasta aconeita jo muutama kuukausi sitten.

Tottahan toki toivotaan sulle parasta, mutta tämä nyt oli vain vastaus kysymykseesi. Raskaustestiä kun ei pidä tulkita enää testiajan päätyttyä.

Mutta ihan oikeasti: kaksi kertaa olen haamuja saanut, toisella kerralla vasta testiajan jälkeen, ja molemmilla kerroilla olin raskaana. Joten Monnialle sellaista viestiä rohkaisuksi...

Eihän se tietenkään luotettava vastaus testiajan jälkeen ole, ja voi olla, että on kyseessä vain joku kiinnittymisyritys, ja menkat alkaakin ihan normaalisti. Yhtä hyvin se haamu voi kyllä siitä vahvistuakin, eli odotella tarvii. Ja apteekin omia testejä mäkin suosittelen, niillä olen saanut luotettavia tuloksia eikä se ole testiajan jälkeen siitä miksikään muuttunut! :)

Alkuperäinen kirjoittaja Monnia:
Tein nyt tänään testin ja tuli hailukka punervaan vivahtava viiva. Tosin testiajan jälkeen noin 15 min jälkeen. Mietinkin nyt sitä että onko tämä sellainen "roskishaamu" vai voisiko olla mahdollisesti raskaus jos kerran on punertavaa väriä mukana?

Roskishaamuhan tuo on kun tuli testiajan jälkeen ja on punertava. Viivanpaikassa ei näy punasta.

Uskon näitten ihmisten kokemien "väärien" roskishaamujen olleen varhaisia keskenmenoja tai epäonnistuneita kiinnitysyrityksiä, sillä testit todellakin reagoivat vain raskaushormoniin. Eli jotain on ollut tekeillä, mutta yritys on epäonnistunut.

Itse olen kolmen pienen "roskishaamun" äiti, ja monella eri merkillä testannut samankaltaisia haamuja. Ovat ilmestyneet testeihin yleensä parissakymmenessä minuutissa ja niissä on selvästi ollut havaittavissa sitä väriä mitä on pitänytkin (v.pun. tai v.sin.).

Eli Monnia, peukutuksia sinne - lupaavalta vaikuttaa! Testaile parin päivän kuluttua uudestaan. Silloin viivan pitäisi olla jo selvästi vahvempi.

Varmasti kaikilla on suuri järki päässään kun ehdottelevat apteekin testejä tai yleensäkin odottelua. Mutta siis juuri aconin herkkyyden takia testaan sen kanssa. Ei apteekin testi näytä näin ajoissa mitään. Ja kyllä ihan selväpäisenä olen että ei tule hermoromahdusta jos en olekaan raskaana:) Musta on vain ehkä sitten kivaa testailla, hätähousuhan olen muissakin asioissa.

Ja ehkä juuri noiden haamuplussien jotka on olleet oikeita lopulta (sillä niitäkin on paljon jos nettiä selaa) takia tässä mietinkin tätä.

Tuon viivanpaikan näkymisen tavallaan hiffaan että ei siinä varmaan mitään raskautta ole mutta että punertavaa ainetta tulee viivaksi niin se on erikoista..

apteekin testissä tarkkuus on ollut 25.
Miks ap testaa noin aikaisin, eihän tuo kuitenkaan ole varmaa tietoa kun raskauksista yli 80% päättyy ennen kuin alkaakaan..? Malttia ;)

Aurora, roskishaamut ei tarkota raskautta likimainkaan aina. Itsekään en ollut todistettavasti raskaana millään kerroilla, myöhemmin olen kyllä onnistunut raskautumaan lapsettomuushoitojen avulla.
Kuulema sillä on tekemistä sen kanssa, että testin väriaineet alkaa reagoimaan virtsan valkuaisaineiden kanssa tietyn ajan jälkeen ja se saattaa aiheuttaa tahattomia värimuutoksia testissä.

Myös "vääriä plussia" on saatu haamuina ihan testiajan sisälläkin, tietyt sairaudet ja hormonit saavat niitä aikaan.

Apteekin testi on 10 tarkkuus sekin. Mutta saattaa sekin näyttää roskishaamua kun alkaa kuivahtaa.

Tottakai toivotaan Monnialle plussaa, en sitä tarkoita, mutta tässä vaiheessa vielä jäitä hattuun :o)

Kiitos vastauksesta alkuperäiseen kysymykseen edellinen:)

Ihmiset on erilaisia, joku testaa aikaisin, joku ei uskalla vaikka menkatkin olisi yöhässä. Annetaan ihmisten olla erilaisia.

Testasin testiajan sisällä hailun plussan. Mutta tosiaan, eihän tästä kannata innostua vielä.

Onnittelut Monnialle! Haaleakin plussa on plussa testiajan sisällä!!

Miksi ette heitä niitä tikkuja testiajan loputtua roskiin ja lopeta vilkuilua!? Niissä ohjeissakin kun lukee että tulos voi muuttua kuivuessaan tms..

Niihän ne pitäis heittääkki, vaan luultavasti sitä on niin epätoivonen tuijotettuaan alkuun negaa että yrittää vielä elätellä toiveita mahollisen roskishaamun kanssa. Ku tunnetusti roskishaamu voi muuttua vielä oikeaksi plussaksi ;)

Testasin tästä raskaudesta haamun Aconilla kp24/30. Oli edellisiltä testauskerroilta jäänyt ja jo vanhentunutkin testi, ihan mielenkiinnosta halusin testata kun tuli tosi vahvat oireet jo aikaisin. No, haamu jäi häiritsemään ja ostinkin sitten marketin liuskatestin (2kpl/paketti), joista molemmat näyttivät hailakkaa haamua. Sitten vielä kp30/30 testasin apteekin dBest testillä, haamu oli jo vahvempi muttei vieläkään selvä. Kp.32/30 tuli sitten selkeä + apteekin testillä, nyt rv22.

Itseä jäi nuo haaleat haamut vaivaamaan niin, että aina testasin uudelleen vaikka tiesinkin että kannattaisi odottaa siiheksi kun menkat on myöhässä. Mutta tulipahan testailtua ;) Minun kohdallani haamuista tuli sitten plussa, mutta haamutkin olivat ihan testiajan sisään (värillisiä). Ja kai yhtä hyvin olisi voinut tulla samat tulokset ns. kemiallisessa raskaudessa.

Viivanpaikasta tuli mieleeni, että millainen viivanpaikka Clearbluen testeissä on? Testasin aamulla, ja kun oikein testiä syynäsin, huomasin ihan pienen aavistuksen vaaleansinertävästä pystyviivasta. Ovulaatiosta nyt 11 päivää.

Yhteistyössä