SE KAKKAS!!!!

minä
Alkuperäinen kirjoittaja PipariSuu:
Jaahas, löytyyhän tuolta
VAASAN ISOPAAHTO 100 % Jyväinen täysjyvävehnä 550 g mp jyväinen täysjyväpaahtoleipä Kuitua 9%... (tää on pahaa)

VAASAN ISOPAAHTO Rukiinen Täysjyvävehnä 550g mp rukiinen täysjyvävehnäpaahtoleipä. Kuitua reil 9%.

Kaurapalat (nameja)


Näyttäisi, että noita on kuituja on isonnettu tai sitten olen tosiaan käynyt "köyhissä" kaupoissa.
http://www.fazergroup.com/templates/Fazer_ProductInfo.aspx?id=68316&epslanguage=FI

Tässä myös runsaskuituinen rieska. On mainio vaikka pika pizzapohjaksi. Meillä lapset tykkäävät.
 
Hmm, meillä tarjotaan lapsille ruokaa samoina kertoina kun aikuiset syö. Ne syö mitä syö, ja sitten ei maistu. Joskus syö 3 lusikallista, joskus lautasellisen-ei me pakoteta syömään eli ts. päätetä lapsen puolesta että nyt sulla on näin iso nälkä! Miksi asioista tehdää hankalaa :D
Samoin miksi lapsi pitää laittaa päiväunille 12 aikaan päivällä jos se huutaa, kun yhden aikaan se voi sopuisesti käydä nukkumaan?
 
huoh
Alkuperäinen kirjoittaja Sssalla:
Hmm, meillä tarjotaan lapsille ruokaa samoina kertoina kun aikuiset syö. Ne syö mitä syö, ja sitten ei maistu. Joskus syö 3 lusikallista, joskus lautasellisen-ei me pakoteta syömään eli ts. päätetä lapsen puolesta että nyt sulla on näin iso nälkä! Miksi asioista tehdää hankalaa :D
Samoin miksi lapsi pitää laittaa päiväunille 12 aikaan päivällä jos se huutaa, kun yhden aikaan se voi sopuisesti käydä nukkumaan?
Nina ei tuota tarkoittanut, vaan hänen lapsensa saa iltaisin valvoa niin kauan kuin huvittaa, monesti on palstaillutkin 12 aikaan lapsi sylissään kun ei se vielä halua mennä nukkumaan. Meillä ois ainakin KAIKKI ihan sekaisin jon 5v ja 8v saisivat itse päättää koska menevät nukkumaan ja milloin heräävät. Nukkumaanmenoajat ovat juuri sitä varten, että lapset saavat tarpeeksi unta. Kyllähän nuo valvoisivat vaikka 5 asti yöllä jos vaan antaisi.
 
hmm, olen myös palstaillut yöllä lapsen kanssa joka ei nuku, jos vaihtoehtona on maata vieressä nukuttamassa 3h huonolla menestyksellä JOS nukkuisi joskus.
kukin tavallaan, mun lähipiirissä on moniakin perheitä joissa lapsia ei kasvateta ihan niinkuin enemmistö; esim on kasvissyöjiä koko perhe (tofut, soijamaidot jne ;D ), vaipattomuutta, taaperoimetystä..
 
huoh
Alkuperäinen kirjoittaja Sssalla:
hmm, olen myös palstaillut yöllä lapsen kanssa joka ei nuku, jos vaihtoehtona on maata vieressä nukuttamassa 3h huonolla menestyksellä JOS nukkuisi joskus.
kukin tavallaan, mun lähipiirissä on moniakin perheitä joissa lapsia ei kasvateta ihan niinkuin enemmistö; esim on kasvissyöjiä koko perhe (tofut, soijamaidot jne ;D ), vaipattomuutta, taaperoimetystä..
No sit on kyllä joku pielessä jos lapsi ei yöllä nuku... ellei tähän ole jotain selvää syytä (kipu esim). Ehkä sit just on siinä nukkumaanmenoajassa syy, tai siinä et lapsi saa tehdä mitä huvittaa.. meillä ei oo lapset ikinä valvoneet yöllä, miksi olisivat??
 
Jospa päiväunetkin onkin sinä päivänä olleet normaalia pidemmät, tai perheen nukkumisrytmi vaikka 00-12 (meillä oli esikoisen kanssa :whistle: ), käynyt illalla vieraita, tai ollut jotain muuta paljon piristävää ohjelmaa.. onhan noita syitä, mietis nyt :D
 
Heipsakeikkaa
Alkuperäinen kirjoittaja huoh:
Alkuperäinen kirjoittaja Sssalla:
hmm, olen myös palstaillut yöllä lapsen kanssa joka ei nuku, jos vaihtoehtona on maata vieressä nukuttamassa 3h huonolla menestyksellä JOS nukkuisi joskus.
kukin tavallaan, mun lähipiirissä on moniakin perheitä joissa lapsia ei kasvateta ihan niinkuin enemmistö; esim on kasvissyöjiä koko perhe (tofut, soijamaidot jne ;D ), vaipattomuutta, taaperoimetystä..
No sit on kyllä joku pielessä jos lapsi ei yöllä nuku... ellei tähän ole jotain selvää syytä (kipu esim). Ehkä sit just on siinä nukkumaanmenoajassa syy, tai siinä et lapsi saa tehdä mitä huvittaa.. meillä ei oo lapset ikinä valvoneet yöllä, miksi olisivat??
Juuripa näin.

Ja luuleeko Sssalla, että 6 vuotias lapsi, joka aloittaa ekaluokan oppii enää menemään klo 9 nukkumaan, jos on aina saanut vauvasta asti valvoa niin kauan kuin haluaa esim. klo 1 asti yöllä?
 
heipsankeikkaa
Vai saako myös koulutiensä aloittanut lapsi itse päättää, koska menee nukkumaan?

Mää olisin lapsena pärjännyt varmaan ihan 3-4h yöunilla... tai ainakin olisin kuvitellut pärjääväni, mutta kyllä vanhemmat laittoi nukkumaan, eikä multa kysytty mitään. Ja hyvä niin, muuten koulussa ois varmaan ollu liian väsynyt.
 
eikös APllä ole pieni lapsi, ei päiväkodissa eikä koulussa :) meillä on lapset päiväkodissa, ja väsyvät kyllä jo niin että ovat kahdeksalta unessa päiväkotipäivinä, eli on se rytmi muodostunut ihan toisenlaiseksi verrattuna siihen kun oltiin kotona.
 
heipsankeikkaa
Alkuperäinen kirjoittaja Sssalla:
eikös APllä ole pieni lapsi, ei päiväkodissa eikä koulussa :) meillä on lapset päiväkodissa, ja väsyvät kyllä jo niin että ovat kahdeksalta unessa päiväkotipäivinä, eli on se rytmi muodostunut ihan toisenlaiseksi verrattuna siihen kun oltiin kotona.
Mää en kommentoinut ap:n juttuun vaan sun.

Antaisitko lapsen valvoa, jos jaksaisi, vaikka klo 1 yöllä vaikka seuraavana päivänä on päivähoito?

Eli antaisitko tosiaan lapsen päättää tuollaisen asian.
 
Voi kun meidänkin naperolla puuronsyönti auttaisi, mutta ei. Päinvastoin, nyt kun olen jättränyt kaurankin pois ruokavaliosta, niin vatsa alkaa pikkuhiljaa toimimaan paremin. Eikai se auta kuin testata kohta uudestaan sitä, ja jos saa mahan edelleen kovalle, niin jättää kokonaan pois.
 
:D
Alkuperäinen kirjoittaja heipsankeikkaa:
Alkuperäinen kirjoittaja Sssalla:
eikös APllä ole pieni lapsi, ei päiväkodissa eikä koulussa :) meillä on lapset päiväkodissa, ja väsyvät kyllä jo niin että ovat kahdeksalta unessa päiväkotipäivinä, eli on se rytmi muodostunut ihan toisenlaiseksi verrattuna siihen kun oltiin kotona.
Mää en kommentoinut ap:n juttuun vaan sun.

Antaisitko lapsen valvoa, jos jaksaisi, vaikka klo 1 yöllä vaikka seuraavana päivänä on päivähoito?

Eli antaisitko tosiaan lapsen päättää tuollaisen asian.
Lapsi on ninan mielestä tasavertainen aikuisen kanssa ja saa päättää omasta kehostaan, milloin on väsy ja milloin nälkä jne :D
 
heipsankeikkaa
Alkuperäinen kirjoittaja :D:
Alkuperäinen kirjoittaja heipsankeikkaa:
Alkuperäinen kirjoittaja Sssalla:
eikös APllä ole pieni lapsi, ei päiväkodissa eikä koulussa :) meillä on lapset päiväkodissa, ja väsyvät kyllä jo niin että ovat kahdeksalta unessa päiväkotipäivinä, eli on se rytmi muodostunut ihan toisenlaiseksi verrattuna siihen kun oltiin kotona.
Mää en kommentoinut ap:n juttuun vaan sun.

Antaisitko lapsen valvoa, jos jaksaisi, vaikka klo 1 yöllä vaikka seuraavana päivänä on päivähoito?

Eli antaisitko tosiaan lapsen päättää tuollaisen asian.
Lapsi on ninan mielestä tasavertainen aikuisen kanssa ja saa päättää omasta kehostaan, milloin on väsy ja milloin nälkä jne :D
Vaikeaa on lapsen myöhemmin tottua kouluun, päiväkoteihin ja mihin menevätkään ku ei siellä voi päättää noita.
 
lida
Miksi ihmiset täällä näkevät niin paljon vaivaa muiden ihmisten asioiden vuoksi?
Eikö se olle aivan itsestään selvää, että erilaisilla ihmisillä on erilaisia tapoja toimia lastensa kanssa? Mitä se suuremmin muille kuuluu?

Tuntuu nykyisin olevan niin helppoa tuomita muiden tekemiset (varsinkin netissä), eikä osata ajatella, että varmasti omissakin tavoissa ja tottumuksissa voisi olla jotain "vikaa"

Meillä lapsi on 15kk, osaa käydä jo itse potalla. Vahinkoja tosin välillä sattuu, siksi jatkamme vielä kestovaippojen käyttöä.
Lähes kaiken ruoan olen valmistanut itse, joskus olen kyllä ostanut kaupan soseita.
Lapsi nukkuu pinnasängyssään ja VIIHTYY siellä. Unen laatu on vain parantunut, kun siirrettiin omaan huoneeseen tuossa taannoin.

Mutta, ymmärrän kyllä että toiset voivat käyttää kaupan soseita, tavallisia vaippoja tai perhepetiä. Ymmärrän vaipattomuuden, luomuruuan, taaperoimetyksen, maidottomuuden jne... Hienoa, että jotkut ovat periaatteellisia ja näkevät vaivaa. Tämä ei kuitenkaan tee kestovaippojen käyttäjästä parempaa äitiä kuin kertakäyttövaippailijan, tai taaperoimettäjästä parempaa äitiä kuin lehmänmaidonjuojan.
Tälläiset keskustelut ovat hedelmällisiä, kun ne aikaansaavat mietintää omien tapojen ja tottumusten suhteen ("voinko tehdä jotain toisin/paremmin/eritavoin"), mutta kukaan ei kuitenkaan ole kenenkään yläpuolella äitiydessä siksi, että tekee asioita jollakin tietyllä tavalla.

Tämä oli vain vaatimaton mielipiteeni, anteeksi.
 
Alkuperäinen kirjoittaja heipsankeikkaa:
Alkuperäinen kirjoittaja Sssalla:
eikös APllä ole pieni lapsi, ei päiväkodissa eikä koulussa :) meillä on lapset päiväkodissa, ja väsyvät kyllä jo niin että ovat kahdeksalta unessa päiväkotipäivinä, eli on se rytmi muodostunut ihan toisenlaiseksi verrattuna siihen kun oltiin kotona.
Mää en kommentoinut ap:n juttuun vaan sun.

Antaisitko lapsen valvoa, jos jaksaisi, vaikka klo 1 yöllä vaikka seuraavana päivänä on päivähoito?

Eli antaisitko tosiaan lapsen päättää tuollaisen asian.
Entäs jos nukutan sitä 5h ja se ei vaan nuku, ja valvoo ja riehuu yhteen vaikka mitä tekisin? mitä sitten pitäisi tehdä?
 
kovamahaisen äiti
Sen verran tungen nokkaani tähän juttuun, että meillä lapsella oli maha kovalla silloin kun vaippaiässä oli.. Meillä kokeiltiin kaikki mahdollinen: ruokavalio, syötettiin luumua, kuituja, paljon vett, Käytiin jopa lääkärillä ja neuvolassa tämän asian takia. Mikään ei auttanut, ei siis yhtään mikään.. levolacia sitten lääkärin määräyksestä ostin ja sitä käyettiin, joskus se auttoi, mutta ei aina.. Microlaxiakin jouduttiin joskus laittamaan, koska kakka ei tullut, ei sitten mitenkään.. Ja jos joku sanoo, että kyllä se kakka sieltä joskus tulee itekseen, vaikka tosi kovalla maha, niin sanonpa siihen, että meidän lääkäri sanoi, että joillain lapsilla tulee ihan suolitukos, koska kakka on niin kovaa, ettei se mahdu tulemaan ulos.. Meillä meni sitten itsekseen tuo ohi ja nyt olen ikionnellinen, kun lapsi käy päivässä monta kertaa kakalla, eikä itke sitä tehdessään =). Tsempit Ninalle, toivottavasti teilläkin helpottaa ajan kanssa =)
 
hg
Alkuperäinen kirjoittaja Heipsakeikkaa:
Juuripa näin.

Ja luuleeko Sssalla, että 6 vuotias lapsi, joka aloittaa ekaluokan oppii enää menemään klo 9 nukkumaan, jos on aina saanut vauvasta asti valvoa niin kauan kuin haluaa esim. klo 1 asti yöllä?
Esikoisen kanssa mentiin sillä rytmillä mikä nyt olikin, usein meni nukkumaan reilusti yhdentoista jälkeen ja lähempänä puoltapäivää herättiin . Ei ole tuottanut mitään ongelmia siirtää sitä unirytmiä toisenlaiseksi, nykyisin esikoinen nukkuu suunnilleen klo 21-7.30.
 
Alkuperäinen kirjoittaja huhhuh:
Alkuperäinen kirjoittaja ninaTT:
Alkuperäinen kirjoittaja :O:
tai miks sä kehuisit lasta? Kun eihän lasta tarvii ikinä kehua.. miks sä komentaisit lasta? Niin, eihän lasta tartte komentaa, ettei vaan jää mitään traumoja... pistä pulloon ja kattele sieltä, ei varmaan tuu ikinä mitään pettymyksiä.. ota vasta aikuisena pois sieltä... ainiin, sittenhän se voi joutua pettymään, poikaystävä jättää tai sanoo rumasti... voi eiiiiii

Mä en jaksa tapella sun kanssa tästä aiheesta, mut älä tuu valittamaan sitten kun lapses on vanhempi
No miks lasta tarvis kehuu? Tyhjä kehuminen jokasesta pikkuasiasta on aika sairasta manipulaatiota. Mun lapsi ei ole koira. Jos joskus tekee jotain oikeasti häikäisevää, niin sitten kehun. Kiitän toki, jos auttaa mua. Ja osoitan rakkautta ja hellyyttä asettelematta ehtoja. Että jos teet hienon piirroksen niin saat huomiota ja rakkautta. Vaa sitä tulee muutenkin.

Ja miks mä määräilisin lastani? Kai se saa itse päättää omasta kehostaan, milloin nukkuu ja kuinka paljon syö. Mitä leikkii. Empatiakykykin kehittyy paremmin kun ei ole joku kokoajan lyttäämässä itsetuntoa.
Kyllä viimeistään tarhassa ja koulussa lastas tullaan komentamaan... Mitäs kullannuppus sillon meinaa?? 1vee ei tasan tarkkaan tiedä millon/kuinka paljon sen pitää nukkua ja syödä. Sitä varten lapsilla on vanhemmat, JOTKA OVAT AIKUISIA. Lapsi ja aikuinen ei todellakaan ole sama asia
Kummasti vaa lapsi on kasvanu hyvin, syö terveellistä ruokaa, menee illalla nukkumaan ja herää aamulla, nukkuu päikkärit ku väsyttää..Vaika mä enkomenna :xmas:
 
heipsankeikkaa
Alkuperäinen kirjoittaja Sssalla:
Alkuperäinen kirjoittaja heipsankeikkaa:
Alkuperäinen kirjoittaja Sssalla:
eikös APllä ole pieni lapsi, ei päiväkodissa eikä koulussa :) meillä on lapset päiväkodissa, ja väsyvät kyllä jo niin että ovat kahdeksalta unessa päiväkotipäivinä, eli on se rytmi muodostunut ihan toisenlaiseksi verrattuna siihen kun oltiin kotona.
Mää en kommentoinut ap:n juttuun vaan sun.

Antaisitko lapsen valvoa, jos jaksaisi, vaikka klo 1 yöllä vaikka seuraavana päivänä on päivähoito?

Eli antaisitko tosiaan lapsen päättää tuollaisen asian.
Entäs jos nukutan sitä 5h ja se ei vaan nuku, ja valvoo ja riehuu yhteen vaikka mitä tekisin? mitä sitten pitäisi tehdä?
´Riippuu lapsen iästä toki. Jos lapsi ei suostu nukkumaan, niin ei sitä silti aamulla klo 12 asti nukuta "kun väsyttää". Sitä sitten joutuu olemaan hereillä ja valvoon päivällä niin ehkä seuraavana yönä nukahtaa aikaisemmin. Mutta eri asia toki, jos lapsi on 1vuoden tai alle.
 
Alkuperäinen kirjoittaja huoh:
Alkuperäinen kirjoittaja Sssalla:
Hmm, meillä tarjotaan lapsille ruokaa samoina kertoina kun aikuiset syö. Ne syö mitä syö, ja sitten ei maistu. Joskus syö 3 lusikallista, joskus lautasellisen-ei me pakoteta syömään eli ts. päätetä lapsen puolesta että nyt sulla on näin iso nälkä! Miksi asioista tehdää hankalaa :D
Samoin miksi lapsi pitää laittaa päiväunille 12 aikaan päivällä jos se huutaa, kun yhden aikaan se voi sopuisesti käydä nukkumaan?
Nina ei tuota tarkoittanut, vaan hänen lapsensa saa iltaisin valvoa niin kauan kuin huvittaa, monesti on palstaillutkin 12 aikaan lapsi sylissään kun ei se vielä halua mennä nukkumaan. Meillä ois ainakin KAIKKI ihan sekaisin jon 5v ja 8v saisivat itse päättää koska menevät nukkumaan ja milloin heräävät. Nukkumaanmenoajat ovat juuri sitä varten, että lapset saavat tarpeeksi unta. Kyllähän nuo valvoisivat vaikka 5 asti yöllä jos vaan antaisi.
Koska tyttö oli aikaeron takia sekaisin :headwall: AARGH.
 
huh
Alkuperäinen kirjoittaja ninaTT:
Alkuperäinen kirjoittaja huhhuh:
Alkuperäinen kirjoittaja ninaTT:
Alkuperäinen kirjoittaja :O:
tai miks sä kehuisit lasta? Kun eihän lasta tarvii ikinä kehua.. miks sä komentaisit lasta? Niin, eihän lasta tartte komentaa, ettei vaan jää mitään traumoja... pistä pulloon ja kattele sieltä, ei varmaan tuu ikinä mitään pettymyksiä.. ota vasta aikuisena pois sieltä... ainiin, sittenhän se voi joutua pettymään, poikaystävä jättää tai sanoo rumasti... voi eiiiiii

Mä en jaksa tapella sun kanssa tästä aiheesta, mut älä tuu valittamaan sitten kun lapses on vanhempi
No miks lasta tarvis kehuu? Tyhjä kehuminen jokasesta pikkuasiasta on aika sairasta manipulaatiota. Mun lapsi ei ole koira. Jos joskus tekee jotain oikeasti häikäisevää, niin sitten kehun. Kiitän toki, jos auttaa mua. Ja osoitan rakkautta ja hellyyttä asettelematta ehtoja. Että jos teet hienon piirroksen niin saat huomiota ja rakkautta. Vaa sitä tulee muutenkin.

Ja miks mä määräilisin lastani? Kai se saa itse päättää omasta kehostaan, milloin nukkuu ja kuinka paljon syö. Mitä leikkii. Empatiakykykin kehittyy paremmin kun ei ole joku kokoajan lyttäämässä itsetuntoa.
Kyllä viimeistään tarhassa ja koulussa lastas tullaan komentamaan... Mitäs kullannuppus sillon meinaa?? 1vee ei tasan tarkkaan tiedä millon/kuinka paljon sen pitää nukkua ja syödä. Sitä varten lapsilla on vanhemmat, JOTKA OVAT AIKUISIA. Lapsi ja aikuinen ei todellakaan ole sama asia
Kummasti vaa lapsi on kasvanu hyvin, syö terveellistä ruokaa, menee illalla nukkumaan ja herää aamulla, nukkuu päikkärit ku väsyttää..Vaika mä enkomenna :xmas:
no eikai se nyt oo hyvin kasvanut jos kasvu on häiriintynyt, kuten itse sanoit???

Illalla menee juu nukkumaan, mutta mihin aikaan? niimpä... ja tuskin joka päivä samaan aikaan
 

Yhteistyössä