SE KAKKAS!!!!

Mä tiedän tuon tunteen. :D

Tosin nyt, kun ollaan lopetettu Gaviscon, meillä on tuo tilanne muuttunut päinvastaiseksi. Isukki ei tajunnu, et ilman gavisconia ei tartteta mallasuutettakaan ja voi jee sitä suolen sisällön määrää... Kaks kertaa tällä viikolla pesty sitteriä myöten kaikki. :xmas:
 
Alkuperäinen kirjoittaja åboriginaali:
En olisi uskonut, että iloitsen vieraan lapsen kakasta, mutta JEE :D
:D

Tää on ihan ihmeellistä miten elämä alkaa pyörii pienen suolentuotoksien ympärillä o_O Harva ymmärtää mun suurta riemua ja onnentunnetta ku tyttöpusertaa kakat pihalle ja esittelee tuotostansa ylpeänä mulle :LOL:
 
Alkuperäinen kirjoittaja Kärppänä heinälatoon:
Mä tiedän tuon tunteen. :D

Tosin nyt, kun ollaan lopetettu Gaviscon, meillä on tuo tilanne muuttunut päinvastaiseksi. Isukki ei tajunnu, et ilman gavisconia ei tartteta mallasuutettakaan ja voi jee sitä suolen sisällön määrää... Kaks kertaa tällä viikolla pesty sitteriä myöten kaikki. :xmas:
Ugh :x

Meillä on pari päivää ilmestyny mysteerisiä tahroja mun paidoille, muutamaan kohtaan lattialla ja kynnykselle. Kun kakka vähän pilkistää muttei oikein taho tulla ulos...
 
Alkuperäinen kirjoittaja ninaTT:
Alkuperäinen kirjoittaja åboriginaali:
En olisi uskonut, että iloitsen vieraan lapsen kakasta, mutta JEE :D
:D

Tää on ihan ihmeellistä miten elämä alkaa pyörii pienen suolentuotoksien ympärillä o_O Harva ymmärtää mun suurta riemua ja onnentunnetta ku tyttöpusertaa kakat pihalle ja esittelee tuotostansa ylpeänä mulle :LOL:
Mikäs auttoi?
 
kamalaa silti
Läkkeen puutettako se vaan oli?

Etkö voi uskoa, että ruokavaliota täytyisi muuttaa pian?
http://www.ipaa-yhdistys.fi/forum/search.php?search_id=unanswered&sid=ece229ff8c86c71e6441a8dae57da514
 
Alkuperäinen kirjoittaja Klonkku:
Alkuperäinen kirjoittaja ninaTT:
Alkuperäinen kirjoittaja åboriginaali:
En olisi uskonut, että iloitsen vieraan lapsen kakasta, mutta JEE :D
:D

Tää on ihan ihmeellistä miten elämä alkaa pyörii pienen suolentuotoksien ympärillä o_O Harva ymmärtää mun suurta riemua ja onnentunnetta ku tyttöpusertaa kakat pihalle ja esittelee tuotostansa ylpeänä mulle :LOL:
Mikäs auttoi?
Emt, tuli sieltä aika ittekseen loppuen lopuks :/ Kun on tyttö täynnä niin pakko sen on tulla? Ei ees sattunu kovasti. Eilen kiemurteli pahasti ja tuli äitillä itku ku yritti kakata, eikä sieltä tullu ku pieni herne :'( Nyt sit meni tuonne ulos ja ei kuulunu mitään ahertamisen ääntäkään, sitten kutsu mut sinne siivoilee :D Kovaa se silti oli.

Vai olisko sittenkin puuro + puolukat maagisesti auttanu :eek: Nyt ku mietin tarkemmin, siinä kakassa oli yks puolukka. Ja syötiin eilen illalla kaurapuuroa + puolukoita + öljyä (varsinaista ulostuslääkettä siis :D) Ehkä aletaan syömään sellasta sekotusta useamminkin.
 
Alkuperäinen kirjoittaja kamalaa silti:
Läkkeen puutettako se vaan oli?

Etkö voi uskoa, että ruokavaliota täytyisi muuttaa pian?
http://www.ipaa-yhdistys.fi/forum/search.php?search_id=unanswered&sid=ece229ff8c86c71e6441a8dae57da514
Mikä ihme tuo on?

Ja ei se lääkettä vielä saanu, uskon kyllä, että ruokavaliota muuttamalla johonkin suuntaan vois helpottaa huomattavasti.
 
Alkuperäinen kirjoittaja ninaTT:
Emt, tuli sieltä aika ittekseen loppuen lopuks :/ Kun on tyttö täynnä niin pakko sen on tulla? Ei ees sattunu kovasti. Eilen kiemurteli pahasti ja tuli äitillä itku ku yritti kakata, eikä sieltä tullu ku pieni herne :'( Nyt sit meni tuonne ulos ja ei kuulunu mitään ahertamisen ääntäkään, sitten kutsu mut sinne siivoilee :D Kovaa se silti oli.

Vai olisko sittenkin puuro + puolukat maagisesti auttanu :eek: Nyt ku mietin tarkemmin, siinä kakassa oli yks puolukka. Ja syötiin eilen illalla kaurapuuroa + puolukoita + öljyä (varsinaista ulostuslääkettä siis :D) Ehkä aletaan syömään sellasta sekotusta useamminkin.
Meillä on kans kaurapuuro auttanut aina joskus, varsinkin, kun sen on hauduttanut sellaiseksi "kauralimaksi". Mun pojalla oli pienempänä usein ummetusta ja joskus se meni siihen vaiheeseen, että poika huusi jäykkänä suoraa huutoa kun oli niin paha olla. Yleensä tuohon auttoi lämmin kylpy ja suihku yhtä aikaa ja poika sai kakan tehtyä sitten kylppärin lattialle/ ammeeseen.
 
:O
siis ulosko se lapses kakkaa? :eek:

Ei se silloin kuiva ole, kuiva lapsi osaa mennä potalle kun hätä tulee, eikä pissaa ja kakkaa minne sattuu

oot kyllä ihan uskomaton!!!! Etkö itsekkin ole sanonut, että lasta pitää kohdella kuten aikuisia? Tiedätkö ainuttakaan aikuista joka paskantaa ja pissaa minne sattuu??
 
Wursti Makkaravarvas
Alkuperäinen kirjoittaja :O:
siis ulosko se lapses kakkaa? :eek:

Ei se silloin kuiva ole, kuiva lapsi osaa mennä potalle kun hätä tulee, eikä pissaa ja kakkaa minne sattuu

oot kyllä ihan uskomaton!!!! Etkö itsekkin ole sanonut, että lasta pitää kohdella kuten aikuisia? Tiedätkö ainuttakaan aikuista joka paskantaa ja pissaa minne sattuu??
Lopeta jo ja kaikki muutkin. Alkaa oleen vähän kulunutta narinaa. En minäkään ymmärrä ehkä täysin vaipattomuutta mutta mitä se sun tai kenenkään muun takamusta kaivelee mihin jonkun tuntemattoman ihmisen muksu kakkii? Meilläkin poika kakkaa vähän minne sattuu kun on ilman vaippaa......
 
juuri näin
Alkuperäinen kirjoittaja kamalaa silti:
Läkkeen puutettako se vaan oli?

Etkö voi uskoa, että ruokavaliota täytyisi muuttaa pian?
http://www.ipaa-yhdistys.fi/forum/search.php?search_id=unanswered&sid=ece229ff8c86c71e6441a8dae57da514
Niinpä! Itselläkin oikukas vatsa, usein kovana ja vuosia käyttänyt Laxoberonia.
Kun rassasin ruokavaliota terveellisemmäksi ja aloin syödä säännöllisesti, on vatsakin toiminut.
 
Alkuperäinen kirjoittaja :O:
siis ulosko se lapses kakkaa? :eek:

Ei se silloin kuiva ole, kuiva lapsi osaa mennä potalle kun hätä tulee, eikä pissaa ja kakkaa minne sattuu

oot kyllä ihan uskomaton!!!! Etkö itsekkin ole sanonut, että lasta pitää kohdella kuten aikuisia? Tiedätkö ainuttakaan aikuista joka paskantaa ja pissaa minne sattuu??
Kuule siinä vaiheessa ku on tällanen ummetus niin kakkaa IHAN MINNE VAAN ja mä olen onnesta sekaisin :D

Mutta olen siis opettanut mökkeillessämme yms että myös ulkona saa pissata (ja kakata, tän ikäselle ei vielä oikein voi noita erikseen opettaa) Tyttö haluis kovasti olla itsenäinen pottailun kanssa, mutta ei osaa kiivetä potalle + ei mielellään tee tarpeitansa sinne. Tekee ne lavuaariin tai pönttöön mun avustuksella tai sitten ulos.

Tiesitkö, että monessa kehitysmaassa lapset opetetaan kuiviksi taaperoina ajamalla heidät pihalle aina ku tulee pissa/kakka :xmas: Niin se vaa on eri ihmisillä eri käsityksiä eri asioista. Onko sillä väliä tekeekö lapsi tarpeensa siniseen astiaan vai keltaiseen? Pitääkö sen olla nimenomaanlapselle otettu potta? Saako pusikkoon pissata?

Enkä mä ole väittäny tytön olevan 100% itsenäisesti kuiva. ;)
 

Yhteistyössä