se hirviömutsi kaupassa olin sitten mie...

.. on meinaan melkoisen tuhoisa yhdistelmä tämä raskaushormonit & uhmaikänen :mad: mie en muutenkaan ole maailman kärsivällisin ihminen ja nyt sitten pinnani on lyhentynyt olemattomiin...tunnen itseni täydeksi paskamutsiksi, kun rähisen viattomalle lapselle mutta en vain voi itselleni mitään. kun räjähdän, niin räjähdän. en tietenkään käy käsiksi, mutta annan kyllä palaa sanallisesti sitäkin enemmän... joten: se joka ärähti kaupassa kolmevuotiaalle " nyt liikettä persukseen tai saat jäädä siihen seisomaan" olin minä. ja minä olin myös se, joka kyllästyi jahtaamaan pikkukärryjen kanssa karkailevaa mukulaa ja kierteli kaikessa rauhassa leipä&maito-osastot läpi , lähtien vasta sitten etsimään jälkikasvuaan.. tosin ei hermojen meneminen liity pelkästään tuohon lapseen, ei todellakaan! yhtenä päivänä, kun tyttö oli mummilassa menimme miehen kanssa kaksin kauppaan ja kilahdettuani jostain ruokaa liittyvästä, huusin miehelle tyyliin "haista sinä paska, syö kuule mitä haluat, mie menen mäkkiin !" ... ja sinne myös painelin, jättäen hämmentyneen miehen seisomaan keskelle kauppaa :LOL:

jep.. ihanat hormonit |O :headwall:
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: MissanKinttu
"..."
Miten sä voit käyttää lapsen kuullen tuollaista kieltä? :O
Luuletko että saat kaiken anteeksi vain kirjoittelemalla itse täällä tuollaisen vuodatuksen, jossa yrität selitellä huonoa käytöstäsi?
 
[QUOTE="Ilona";25274213]No okei... muun saat anteeksi, mutta 3-vuotiasta ei jätetä ilman valvontaa. Vai oliko näköpiirissä kuitenkin?[/QUOTE]


tuo ei tapahtunut citymarketissa, jossa yleensä käymme vaan pienemmässä kaupassa.. ja arvasin suunnilleen, missä tyttö on: töröttämässä karkkihyllyllä . eikä edes auo niitä, tutkii vain..
 
Viimeksi muokattu:
tota
Olen luullut olevani herkkä kiroilulle ja rumasti puhumiselle. "Persus" ei kuitenkaan ole edes minusta kovin paha sana.

[QUOTE="...";25274237]Miten sä voit käyttää lapsen kuullen tuollaista kieltä? :O
Luuletko että saat kaiken anteeksi vain kirjoittelemalla itse täällä tuollaisen vuodatuksen, jossa yrität selitellä huonoa käytöstäsi?[/QUOTE]
 
"enni"
[QUOTE="...";25274237]Miten sä voit käyttää lapsen kuullen tuollaista kieltä? :O
Luuletko että saat kaiken anteeksi vain kirjoittelemalla itse täällä tuollaisen vuodatuksen, jossa yrität selitellä huonoa käytöstäsi?[/QUOTE]

no tämä mamma täällä kun kilahtaa niin samanlaista kieltä tulee,eiköhän ole suht normaalia.paitsi teille jeesustelijoille.
 
"laila"
[QUOTE="...";25274237]Miten sä voit käyttää lapsen kuullen tuollaista kieltä? :O
Luuletko että saat kaiken anteeksi vain kirjoittelemalla itse täällä tuollaisen vuodatuksen, jossa yrität selitellä huonoa käytöstäsi?[/QUOTE]

eiköhän ap ole käynyt tilanteen jo läpi myös lapsensa kanssa ja tullut tänne vielä purkamaan pahaa oloaan joka tuommoisesta tilanteesta jää. t.nimim. kokemusta on
 
"been there"
Supernanny anto vinkin et koska lapset tykkää olla osallisena niin voi leikkii sellast vähän kun leikkiä et antaa niille kauppalistan, antaa niille vaik joku 3-4 "tehtävää" tai tietty iän mukaan, vähempiki voi riittää. Ostokset voi myös piirtää listalle jos on kyse nuorista lapsista
Se on hyvä jos voi ottaa yhen kaupan alkupäästä, yhen keskivaiheilta ja yhen loppuosasta.

Sit kyselee "Ootko nähnyt maitoa, missähän on maito" tms. Helpottaa huomattavasti kun niiden huomio kiinnittyy jonkin asian etsintään ja siihen että esim yhdessä punnitaan hedelmiä ja vihanneksia sen sijaan et se ehtis keksii jotain muuta "jännää".
En tunne sun lasta enkä sua enkä tiedä tarkkaan minkä ikäsestä lapsesta on kyse, mutta jos se jo kävelee niin eiköhän tuota "leikkiä" voi edes jossain määrin soveltaa, ilman että tekee siitä sirkusviihdettä vaan perus kivaa asianhoitoa.
Muutenkin pienet lapset tykkää siitä jos ne esim kotona saa rauhassa osallistua siihen mitä säkin teet esim siivouksessa, pyykinpesussa ja vaikkapa ruoanlaitossa siltä osin kun on turvallista. Muistaa vaan varaa niihin juttuihin vähän enemmän aikaa. Niistä tuntuu et ne osaa jo vaikka mitä ja se luo tervettä itseluottamusta ja uskoa omiin kykyihin. Myös isompana ne osallistuu sit helpommin kotitöihin jos saa alottaa ne melko aikasin ja "leikkimällä", eli esim pesee pari perunaa äidin tai isän apuna.

Tässä esim juttu jos englannin kieli taittuu.
http://www.oprah.com/relationships/The-Supermarket-Solution

Jos lapsi rupee kinuu karkkii, jätskii ym niin en tiiä mikä sillon auttas. Hyvä olis tietty jos ette koskaan osta niitä kun lapsi on mukana, muuten se varmana kinuu niitä joka kerta.
 
näillä hormonihirviöillä ehkä pahinta ei ole edes se törkeä käytös vaan se että se koetaan jotenkin oikeutetuksi kun ne on ne "hormonit" jotka sen saa muka aikaan

jos tämänkin samaisen yksilön mies käyttäytyisi samalla tavalla niin sitä oltaisiin varmaan jo täällä kiireellä leimattu narsistiksi ja lynkattu joukolla
 
"alma"
näillä hormonihirviöillä ehkä pahinta ei ole edes se törkeä käytös vaan se että se koetaan jotenkin oikeutetuksi kun ne on ne "hormonit" jotka sen saa muka aikaan

jos tämänkin samaisen yksilön mies käyttäytyisi samalla tavalla niin sitä oltaisiin varmaan jo täällä kiireellä leimattu narsistiksi ja lynkattu joukolla
Aivan. Olen itsekin todella lyhytpinnainen ja vielä raskaanakin, mutta en silti oikeuta itseltäni paskaa käytöstä hormoneilla.
En sinällään nyt tuota ap:n käytöstä kovin pahana pidä, mutta selitys on huono.
Mutta kaikilla on oikeus toisinaan menettää malttinsa, myös niillä miehillä.
 

Yhteistyössä