Se että äiti kävelee kotoaan päiväkodille ei tarkoita, että hän on lorvinut päivän. Tai jos äiti tulee ei huoliteltuna..

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "kyllästynyt"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

"kyllästynyt"

Vieras
Täällä siis on noita helkkarin kyttääjiä ja arvostelijoita joka päiväkodissa ja eskarissa. V*ttu soikoon! Oli myös kahden ensimmäisen lapsen kohdalla ja esikoisen kohdalla asuttiin toisella puolella Suomea.

Asutaan päiväkodin lähessä. Se, että minä tulen kotipihasta kävellen hakemaan lasta ei tarkoita sitä, että olen ollut kotona katsomassa telkkaria koko päivä. Olen myös opiskelija. Olen tehnyt kotona gradua sen ajan, kun lapsi on hoidossa. Joskus töiden jälkeen on niin kovaa särkenyt päätä, että olen vienyt auton kotipihaan ja lähtenyt kävellen pkodille (vie max 5min kauemmin), koska on ollut pakko päästä ulos.
Mies on sellaisessa työssä, että voi tehdä kotoa käsin töitä. Eli hänen työpäivänsä on kotona ja hän on töissä, vaikka tekeekin töitä olohuoneessamme tietokoneella.
Myös yötyötä tekevät vanhemmat saattavat nukkua kotona päivällä ja lapsi on hoidossa.

Se että lähden ilman meikkiä vanhat collarit jalassa eskarille hakemaan muksua, ei tarkoita, että en pitäisi itsestäni huolta ja olisin homssuinen ja masentunut alkoholisti.
Olen vain tullut yövuorosta. Kun kello herättää päivällä (nukun viimeiseen minuuttiin asti, mihin voin), niin lähden samantien hakemaan lapsia. Olen niin tokkurassa ja yleensä huono olo yms, joten puen nyt mitä eteisestä sattuu löytyä ja lähden.

Aamuisin kun tulen yövuorosta, niin mies lähtee samalla ovenavauksella ja mä vien lapset hoitoon. Joskus ehdin käydä ennen hoitoon lähtöä suihkussa (säästän aikaa ja pääsen heti nukkumaan, kun lapset ovat hoidossa). Sitten väsyneenä tukka märkänä puen vaan jotkut rytkyt päälle. EVVK siinä vaiheessa.

• Tykkää
Reactions: Aamuäree
Älä välitä :)
Minusta myös leivisi joskus juoruja, että olen masentunut ja ties mitä, kun vein lasta hoitoon miehen toppapuku päällä :D. Se oli juurikin sitä aikaa, kun tein koulun ohella yövuoroja. Yövuoron jälkeen ehdin myös käydä kotona suihkussa ja sitten vein lapset hoitoon. Miehen toppapuku oli niin ihanan lämmin ja väljä vetää päälle siinä vaiheessa.
Ja olin muutenkin niin väsynyt ja usein oksetti yms, joten mä olisin voinut mennä vaikka aamutakki päällä siinä vaiheessa.

Aivan samaa mieltä!
Onneksi täällä ei kyttäillä, mutta tiedän tunteen, sillä itsekin teen töitä kotona ja haen muksua ja vien muksua kotilökäreissä välillä. Joskus taas olen erittäinkin huoliteltuna. Multa kyllä sanallinen arkkuni aukeaisi, jos joku kehtaisi tulla kommentoimaan.

jep tai hän on saattanut käydä lähikaupassa,vienyt ostokset kotia ja hakee sit lapsen ja autolla aikaa meni 20min, sen sijaan että olisi raahannut lapsen mukanaan väsyneenä ja aikaa olis mennyt enempi.

Mä teen AMK:n opinnäytetyötä ja avoimen yliopiston kursseja. Eli jos olen päivän koton koulutöiden parissa, niin en todellakaan jaksa meikata. Ulkoilupuvussa marssin hakemaan pojan kotiin.

Itse olin äkillisen työtapaturman takia kaksi viikkoa saikulla, mutta vein joka aamu lapset hoitoon käsi paketissa ja hyvinkin huolettoman näköisenä ;). Sanoin suoraan henkilökunnalle, että lapset ovat päiväkodissa ja minä kotona, koska olin toimintakyvytön tekemään yhtään mitään fiksua. Kukaan ei mussuttanut mitään ja minä maksoin jokaisesta päiväkotihetkestä.

Alkuperäinen kirjoittaja TriplaIsä;27929473:
Ihme selittelyä :|

Eikä ole mitään ihme selittelyä, mä olen kokenut ihan samoja asioita ja se on inhottavaa, raivostuttavaa ja typerää. Itse oikein odotan aikaa että lapsi menee kouluun niin ei tarvitse välittää kenenkään arvioinneista. Te miehet ette aina näitä ehkä tajua jos ette itse näitä mieti tai huomaa. Tuo ei ole kivaa. Ihmettelen usein miten pitkällekin vietyjä arvioita ja analyyseja ihmiset joskus toisistaan tekee luullen tietävänsä paljonkin toisen asioista ja sitten totuus voi olla jotain ihan muuta. Ihan älytöntä.

[QUOTE="kyllästynyt";27929454]Täällä siis on noita helkkarin kyttääjiä ja arvostelijoita joka päiväkodissa ja eskarissa. V*ttu soikoon! Oli myös kahden ensimmäisen lapsen kohdalla ja esikoisen kohdalla asuttiin toisella puolella Suomea.

Asutaan päiväkodin lähessä. Se, että minä tulen kotipihasta kävellen hakemaan lasta ei tarkoita sitä, että olen ollut kotona katsomassa telkkaria koko päivä. Olen myös opiskelija. Olen tehnyt kotona gradua sen ajan, kun lapsi on hoidossa. Joskus töiden jälkeen on niin kovaa särkenyt päätä, että olen vienyt auton kotipihaan ja lähtenyt kävellen pkodille (vie max 5min kauemmin), koska on ollut pakko päästä ulos.
Mies on sellaisessa työssä, että voi tehdä kotoa käsin töitä. Eli hänen työpäivänsä on kotona ja hän on töissä, vaikka tekeekin töitä olohuoneessamme tietokoneella.
Myös yötyötä tekevät vanhemmat saattavat nukkua kotona päivällä ja lapsi on hoidossa.

Se että lähden ilman meikkiä vanhat collarit jalassa eskarille hakemaan muksua, ei tarkoita, että en pitäisi itsestäni huolta ja olisin homssuinen ja masentunut alkoholisti.
Olen vain tullut yövuorosta. Kun kello herättää päivällä (nukun viimeiseen minuuttiin asti, mihin voin), niin lähden samantien hakemaan lapsia. Olen niin tokkurassa ja yleensä huono olo yms, joten puen nyt mitä eteisestä sattuu löytyä ja lähden.

Aamuisin kun tulen yövuorosta, niin mies lähtee samalla ovenavauksella ja mä vien lapset hoitoon. Joskus ehdin käydä ennen hoitoon lähtöä suihkussa (säästän aikaa ja pääsen heti nukkumaan, kun lapset ovat hoidossa). Sitten väsyneenä tukka märkänä puen vaan jotkut rytkyt päälle. EVVK siinä vaiheessa.[/QUOTE]

Sama homma että yövuorosta lähden hakemaan muksua suoraan sängystä ja saattaa olla sen näköstäkin. Valmiiksi jo väsy ja pää pyörii tyhjää ni jaksa enää alkaa laittaa mitään. Todellakaan kannata tehdä tulkintoja toisen tilanteesta vain sen perusteella mistä hakija kävelee ja mitä on päällä.

Tiedän tunteen. Tyhmyydelle ei voi mitään. Kyttääjiä, juoruakkoja ja pahansuopia mitättömyyksiä on tosi paljon perheen emännissä. Usein käy mielessä, että lapsiperheellisyys sopii tosi harvalle. Se tekee useiimmista ilkeit ja pahoja ihmisiä.

Mitä väliä sillä edes on mitä kukakin tekee, kunhan ei toisille ole häiriöksi.

No saako mt-ongelmaisia, joiden lapset ovat lastensuojelullisena toimenpiteenä pk:ssa (pakotettuna, koska 3-vuotias tarvitsee ryhmää oppiakseen sosiaaliseksi, ja sossujen mukaan äiti lepoa), sitten arvostella ja haukkua?

Alkuperäinen kirjoittaja määä;27929575:
No saako mt-ongelmaisia, joiden lapset ovat lastensuojelullisena toimenpiteenä pk:ssa (pakotettuna, koska 3-vuotias tarvitsee ryhmää oppiakseen sosiaaliseksi, ja sossujen mukaan äiti lepoa), sitten arvostella ja haukkua?

ei, mt-ongelmainen tai lapsensa on paljon parempi ihminen kuin juoruakat, jotka kylvävät ympärilleen pahoinvointia.

ei, mt-ongelmainen tai lapsensa on paljon parempi ihminen kuin juoruakat, jotka kylvävät ympärilleen pahoinvointia.

Näin juuri. Ja emmekö me opeta lapsillemmekin pienestä pitäen kuinka toisia pitää kunnioittaa jne. Ja mitä haukkumista mt-perheessä on? Kärsivät valmiiksi ilmankin eikä mt-ongelmat ole ihmisen oma syy tai tee häntä yhtäään sen huonommaksi tai tyhmemmäksi. Käsittämätöntä.

Millä tavalla ootte kokeneet että teitä kytätään? Itellä harvoin on meikkiä naamassa ja kävellen vien pojan pk:hon kun asutaan sen vieressä mut en ole nyt kahden vuoden aikana kokenut mitään kyttäilyjä. En itekään kyttäile minkä näkösinä muut lapsiaan tuo ja hakee. No sen kyllä huomioin jos joku on oikein vimpan päälle niin aattelen et sen työ vaatii enempi tälläytymistä.

Alkuperäinen kirjoittaja määä;27929575:

No ei saa.

Miten mulla jäi nyt sellainen olo, että ap on itse epävarma tai jotain omasta tekemisestään ja kuvittelee, että joku kyttää ja nyt pitää selitellä..? En minäkään ymmärrä, kuka kyttää. Jos on itsetunto oikealla levelillä, ei kyllä kuvittele, että kaikki kyttää minua. Ja onko siellä sitten oikein muiden vanhempien rivi kyttäämässä, kun haet lapsesi? Vai onko joku yksittäinen henkilö nyt sitten mulkaisuust mielestäsi pahalla silmällä ja se on tuntu pahalta ne nuhjuiset collarit jalassa?

Enpä ole aiemmin edes miettinyt koko asiaa.. Ite oon lähes aina tuulipuvussa menossa töihin ja ilman meikkiä ja hiukset vaan ponnarilla. Oon hoitotyössä ja meillä on työvaatteet erikseen ja hiusten pitää olla kiinni. Ja kun joudun saunottamaan ja kylvettämään niin en viitti laittaa meikkejä kun leviävät pitkin naamaa, koettu on. Ja työssä joudun myös ulkoilemaan sillon tällön joten hyvät ulkovaatteet on tarpeen. Tuskin tommosia kukaan edes miettii oikeasti..

Siis mä hinaan joka aamu eskarille ilman meikkiä topparytkyt niskassa todellakin ilman meikkiä ja saatan tehdä saman vielä hakiessanikin! Mulle on ihan sama mitä joku musta ajattelee jossain eskarin pihassa, yleensä otan sen ulkoilun kannalta muutenkin enkä lenkillekkään meikkaa.

Siis mistä te vedätte johtopäätöksiä, että joku kyttää ja puhuu pahaa..? Itse hyvä kun tunnistan pari lapseni päiväkotikaverin vanhempaa, saati että viitsisin tai pystyisin heistä jotain "analyysiä" tekemään. Tuskinpa hekään minusta mitään ajattelevat sen kummempaa ja jos ajattelevat niin mitäpä sitten. Itse haen lapseni aina kävellen ja huhheijaa, ihan virikehoidossa lapseni siellä on. Välillä menen huoliteltuna, välillä meikittä ja toppapuku päällä, mitä väliä...

Yhteistyössä