se erotetun opettajan juttu oli vielä pliisua,vrt siihen mitä tänään tapahtu mun lapselle

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Nellien
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Pitihän se arvata, että tämän opettajakohun seurauksena kaikkien häirikkölasten mammat ovat kilvan nyt kiljumassa, että heidän kultanuppujensa oikeuksia rikotaan.

Jos 20 % oppilaista saa terrorisoida oppitunteja ja muita oppilaita mielensä mukaan, niin eihän siitä mitään tule. Kunnollisille ja selväpäisille lapsille on taattava rauhallinen ja turvallinen oppimisympäristö. Todella törkeää, että tällaiset erityislapset (lue häirikkölapset) on integroitu nykyään tavallisiin luokkiin. Ei aikuistenkaan normaalisti tarvitse työpaikoillaan sietää muiden ihmisten riehumista.

Jos minun lastani kannettaisiin noin, niin häpeäisin.

Häpeäisin sitä, että lapseni käyttäytyy noin ja aiheuttaa päänvaivaa niille, jotka urheasti yrittävät kasvattaa hankalasta lapsestani kunnon kansalaista.

Minä kiittäisin siitä että he jaksavat samaa rumbaa vuodesta toiseen, ja antavat minulle mahdollisuuden käydä töissä, että jaksan tuota lapsukaistani illat ja viikonloput paimentaa.

He ovat alansa ammattilaisia ja tietävät keinot joilla saavat lapsen olemaan satuttamatta muita lapsia ja aikuisia.

no tässä kyseisessä tilanteessa missä aikuiset päätyivät ottamaan lapsesta kiinni,lapsi ei ollut vaaraksi ollut itselleen eikä toisille!

ja hei mä oon ite tällänen 155cm,alle 50kg kirppu ja saan YKSIN pidettyä lapsen ilman että sitä sattuu, saan jopa yksin kannettua lapsen ilman että ketään sattuu. kyllä 2 paljon isomman naisen pitäs saada lapsi kannettua INHIMILLISESTI!

luuletteko että lapsi oppii hunosta kohtelusta kohtelemaan hyvin toisia?

[QUOTE="viuhti";28370146]Jos iso lapsi rimpuilee vastaan, kun yrittää pitää kiinni niin väkisinkin silloin kiinnipito on "retuuttamista".
Jos oppilas on tehnyt pahaa kyllä hänen pitää syyllisyyttä tuntea eikä syyllistäminen ole väärin.[/QUOTE]

edelleen sallin kiinnipidon jos se on välttämätöntä jonkun turvallisuudelle.

Mutta lasta reetuutettiin, siis henkilö a.piti molemmista käsistä henkilö b. molemmista jaloista ja lapsen päää roikkui alaspäin! edes eläimiä ei saa kohdella noin ala-arvoisesti!!

kiinnipito on paikallaanpitoa, paikasta a- paikkaan b turhaan retuuttamista!

eli kaksi eriasiaa!

edelleen sallin kiinnipidon jos se on välttämätöntä jonkun turvallisuudelle.

Mutta lasta reetuutettiin, siis henkilö a.piti molemmista käsistä henkilö b. molemmista jaloista ja lapsen päää roikkui alaspäin! edes eläimiä ei saa kohdella noin ala-arvoisesti!!

kiinnipito on paikallaanpitoa, paikasta a- paikkaan b turhaan retuuttamista!

eli kaksi eriasiaa!

Joo'o, se tietysti riippuu onko lapsi käyttäytynyt niinkuin ihminen...

[QUOTE="viuhti";28370188]Kyllä, kantamiselta vaikuttaa. Jos lapsi on niin vahva, ettei yksi aikuinen häntä kykene pitelemään niin tuo selkä aikuista vasten on vain oman itsensä telomista. Lapsihan saa potkittua aikuista mielin määrin tuossa asennossa. Jopa niin, että aikuinen kaatuu ja molemmat ovat vaarassa.

Minusta tuntuu, että nöyryyttävämpää olisi olla siinä kaikkien pällisteltänä keskellä pihaa kuin jossain syrjässä rauhoittumassa.[/QUOTE]

olet väärässä, lapsi on sellanen 25kg, 120cm ja minä saan hänet yksin kannettua,juurikun laittamalla lapsi selkä minua vasten

olet väärässä, lapsi on sellanen 25kg, 120cm ja minä saan hänet yksin kannettua,juurikun laittamalla lapsi selkä minua vasten

Mutta koulun aikuisten ei tarvitse saada oppilasta yksin kannettua yhtään mihinkään. Siinä on myöskin se molemman osapuolen oikeusturva ja ennnenkaikkea myös se, että riehuva lapsi on riehuva lapsi. Ei koulun aikuisten tarvitse kestää potkuja/lyöntejä/herjoja lainkaan. Siksi heitä on yleensä kaksi rauhoittelemassa/siirtämässä.

En muuten ota kantaa tuohon retuuttamiseen, koska en paikalla ollut. Etkä ollut sinäkään sitä ennen.

Tuli vaan mieleen että mikäli tänne olisi kirjoittanut kouluavustaja joka olisi nähnyt vanhempien raahaavan sitä adhd-lasta kyseisellä tyylillä vihaisen näköisenä vaikka kyseinen avustaja itse kertoo pienikokoisena ihmisenä pystyvänsä yksin siirtämään lapsen asiallisesti toiseen tilaan tarpeen vaatiessa, kuinkahan moni tykkäisi että avustajan olisi tuossa tehtävä ls-ilmo?

Muoks. Tai jos pihalla/puistossa muut ihmiset näkevät että kiukuttelevaa lasta raahataan noin, pitäisikö heidän silloin sulkea silmänsä vai olisiko heillä velvollisuus puuttua asiaan?

Viimeksi muokattu:
Alkuperäinen kirjoittaja Jätkä;28371288:
Mutta koulun aikuisten ei tarvitse saada oppilasta yksin kannettua yhtään mihinkään. Siinä on myöskin se molemman osapuolen oikeusturva ja ennnenkaikkea myös se, että riehuva lapsi on riehuva lapsi. Ei koulun aikuisten tarvitse kestää potkuja/lyöntejä/herjoja lainkaan. Siksi heitä on yleensä kaksi rauhoittelemassa/siirtämässä.

En muuten ota kantaa tuohon retuuttamiseen, koska en paikalla ollut. Etkä ollut sinäkään sitä ennen.

Mutta ap:han näki kun lasta retuutettiin käsistä ja jaloista?

[QUOTE="vieras";28371324]Mutta ap:han näki kun lasta retuutettiin käsistä ja jaloista?[/QUOTE]

Niin kertoi, mutta ap ei myöskään ollut näkemässä mitä oli tapahtunut ennen kuin noinkin rankkaan tapaan oli lopuksi päädytty. Enkä ollut minäkään sen puoleen, kunhan otin kantaa siihen, että tosiaan koulun henkilökunnan ei tarvitse omasta puolestaan alistua kuulemaan mitä tahansa tai joutua potkituksi tmv.(viittaan tuohon kiinni pitämiseen)

mitä ihmettä kaikki jankkaa siitä että lapsi on pihalta kannettu sisälle? :O ihme oletuksia, luokasta lähtivät raahaamaan lasta rehtorin kansliaan,kiinnipitoon päätyivät, koska lapsi ei totellut käsyä tehdä matikan tehtäviä! olisivat siis voineet antaa asian olla. siinähän olis lapsi sitten kököttäny matikan tunnin luokan takana tekemättä mitään, olispahan ollu enempi kotitehtäviä.. kyllä se siitä sit alkaa tajuamaan että tuolla tavalla vapaa illatki menee kouluhommissa.

Minä ymmärrän edelleen kiinnipidon jos kyseessä on todella kiinnipito ja jos lapsi on vaaraksi joko itselleen tai toisille.

hän on alkanut tuossa tilanteessa olemaan vaaraksi muille= noille ohjaajille sen jälkeen kun he ottivat lapsesta kiinni!

mutta kun ei ollut hänen oma avustaja joka ois hoitanut tilanteen toisin,niin nämä tuuraaja ja sitte kokouksen ajan opea sijaistanut ohjaaja päätyiä tälläseen typreään ratkaisuun.

joka tapauksessa ihmistä kohdellaan niinkuin ihmistä eikä huonommin kuin eläintä!

hän ei voi mitään itselleen,ei ainakaan nyt kun lääkeannos on jouduttu laskemaan alaspäin.. korkeammalla annoksellla on huomattavasti rauhallisempi, mutta psykiatri on tämän päätöksen tehnyt ja psykiatri sanoi opettajalle terveisiä että ennemmin aikuiset kärsii lapsen adhd oireista kuin lapsi vakavista somaattisista oireista!

Mulla on siis kaikki päänasiantuntijat takanani jolloin voin sanoa että lapsi ei tällä hetkellä voi itselleen mitään.
Se ei tarkoita että lapsi saa tehdä mitä vain,ei saa. ja rajoittaakin saa

hän ei voi mitään itselleen,ei ainakaan nyt kun lääkeannos on jouduttu laskemaan alaspäin.. korkeammalla annoksellla on huomattavasti rauhallisempi, mutta psykiatri on tämän päätöksen tehnyt ja psykiatri sanoi opettajalle terveisiä että ennemmin aikuiset kärsii lapsen adhd oireista kuin lapsi vakavista somaattisista oireista!

Mites ne muut lapset? Pitääkö niiden kärsiä lapsesi adhd-oireista? Eikö rauhallisilla ns. tavislapsilla ole nykyään enää mitään oikeuksia?

Onko vika aina tosiaan koulun henkilökunnassa? Lapset viattomia enkeleitä?

Ei se ole helppoa olla opettaja nykyään, eikä myöskään ole helppoa olla tavisoppilas, joka oikeasti haluaisi oppiakin jotain koulussa. Näistä jutuista ei vaan saa puhua ääneen, vaan pitää hyssytellä, tai muuten leimataan erityislapsia vihaavaksi suvaitsemattomaksi ääliöksi. Mä en todellakaan vihaa erityislapsia, olen vaan sitä mieltä, ettei nykyisenlainen systeemi toimi.

Ei ole myöskään kovin helppoa olla se integroitu erityislapsi, jonka opettamiseen ei löydy riittävästi resursseja. Kun luokkatilan vaihdos saa aikaan paniikin, tai vierustoverin housujen kahina tekee hulluksi. Vaan kun näitä ei saa valita, jollet satu istumaan kunnanvaltuustossa.

Täytyy sanoa, että millään tavalla perusteltua tuon kaltainen retuutus ei ole. Kun joku haluaa väärin toimineiden aikuisten sijaan syyllistää "hullua" lasta, vanhempia, pieniä budjetteja tms. mennään pahasti metsään.
Lasta ei tarvitse kiskoa kahden aikuisen voimin rehtorin kansliaan, vaikka miten hermostuttaisi. Eikä häntä tarvitse sinne kiskoa jos on vaaraksi itselleen tai muille. Silloin päädytään kiinnipitoon, ei mihinkään siirtoihin.

Tämä koulumaailma on nykyään todella haastava, ihan kaikille. Ja pahemmaksi menee, kun luokkakokoja kasvatetaan ja henkilökuntaa vähennetään. Tuttua omallakin työpaikalla. Vastaan yritetään taistella, mutta minkäs teet, kun ne muita fiksummat ja viisaammat päättäjät ovat sitä mieltä, että hyvin pärjää vähemmälläkin. Se on perseestä, suoraan sanottuna. "Normaalit" lapset kärsii, kun erityislapset vievät kaiken huomion. Erityislapset kärsii, kun eivät saa sitä tukea, aikaa ja ymmärrystä mitä tarvitsevat. Opettajat ja avustajat kärsii, kun pitäisi revetä joka paikkaan, ja resurssit ei vaan riitä.
Kyllähän meilläkin koulutoimenjohtaja tulee kerran vuodessa meidän valitusten jälkeen katsomaan ihan paikan päälle miten homma toimii. Mutta voin sanoa, että on turhauttavaa, kun hän ajoittaa tulonsa esim. ruokailuaikaan, jolloin kaikki lapset istuvat suhteellisen hiljaa. Johtaja katselee ovesta ehkä 15 sekuntia ja toteaa, että hyvnhän täällä sujuu.
On myös tosi turhauttavaa, kun itse näkee miten lapset kärsii, etkä kertakaikkiaan ehdi auttamaan siinä kaikessa missä pitäisi. Hienot on koulutukset ja kurssit siitä, miten pitäisi toimia ja tukea, mutta käytännössä niiden asioiden toteuttaminen on mahdotonta.

Ei ole myöskään kovin helppoa olla se integroitu erityislapsi, jonka opettamiseen ei löydy riittävästi resursseja. Kun luokkatilan vaihdos saa aikaan paniikin, tai vierustoverin housujen kahina tekee hulluksi. Vaan kun näitä ei saa valita, jollet satu istumaan kunnanvaltuustossa.

Olet ihan oikeassa. Ja toistan aiemmin sanomani, nykyinen tapa ei pitemmän päälle ole kestävä ratkaisu.

Meillä on yhä nuorempia ja nuorempia tälläisiä päävaivaisia, jotka kasvattajien pitäisi hoitaa kaiken muun ohella :(

Jokaisen päävaivaisen lapsen kasvattaminen vie aikaa koko muulta ryhmältä.

Voimia kaikille opettajille ja niille, keiden vain on jaksettava. Voimia tietysti niille vanhemmillekin jotka ymmärtävät, että joskus heidän lapsensa ei vain laannu ihan normaaleilla keinoilla.

Jos kaikki vastustelevat lapset jätettäisiin siirtämättä sinne, mihin heidän vain on pakko siirtyä, ollaan kusessa. Lapset oppivat nopeasti käyttämään hyväkseen sitä, että aikuiset vain lepertelevät.