Scooter, Timmy vai pico

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja apua kaipaileva
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

apua kaipaileva

Vieras
Eli kevyempien rattaiden osto edessä yksi vuotiaalle. Nämä kolme vaihotehdoa eniten on nyt alkanut kiinostamaan. Kertokaa kokemuksia. Eniten kiinostaisi tuo scooter, kun olen kuullut paljon huonoja kokemuksia emmaljungista, mutta uuden scooterit ovat kyllä kiinostavat. Miten nuo picon kääntyvät etupyörät? Onko oikeasti tarpeelliset?

Meillä uudet Scooterit (ne 2.0), käyttökokemusta kyllä aika vähän vielä. Tuntuvat hyviltä, renkaat paremmat kuin edellisessä versiossa (siinä oli turhan leveät).

Emmaljungia meillä ollut monet (olisko... nää nyt vidennet?), ja vain hyviä kokemuksia on. Siksi noinkin monet, kun olen vaihtanut kerran värin ja kerran mallin takia, ja on yksöstä ja tuplaa. Timmyista ja Picosta ei kokemusta, joten en voi verrata.

Itselläni timmyt ja olleet tosi hyvät. En missään hinnasta antaisi pois. Tosi kepeät ja menevät myös vauvalle. Auton peräkonttiin jaksaa nostaa ihan helposti ja menee pieneen tilaan. Suosittelen ehdottomasti.

Täällä picot. Ovat kyllä ehdottomat shoppailuhullulle. Ne kääntyvät etupyörät ovat ehdottomat, pienessä tilassa voi kääntyä ympäri. Näissä plussaa se, että selkänoja menee makuuasentoon ja sopii ihan pienelle lapselle. Mitään vikaa ei ole ollut eikä myöskään mitään moitittavaa. Kannataa tutustua. Noista muista merkeistä ei ole kokemusta, kun itse olen i'coon kannalla.

Alkuperäinen kirjoittaja Sssalla:
saas nähdä miten scooterit ( ne uudet ) kulkee lumessa tai hiekassa verraten vanhoihin..

Ootko sitä mieltä että ne vanhat kulki hyvin? Kun mun ystävällä oli ne vanhat, ja manasi aina kuinka raskaat ne oli työntää esim. hiekalla. Mä oletin että nää uudet olis paremmat kun pyörät on samantyyppiset kuin esim. Ceroxeissa (ne mun mielestä hyvät). Meillä käyttökokemus vielä tosi vähäinen näistä uusista Scootereista.

Mulla oli ne vanhat kevään+kesän, mutta en tykännyt nukuttaa 1½v lasta päivittäin kun ei mennyt täysin makuulle. Mun mielestä ne ainakin silloin kulki hyvin, talvesta ei tosin ole kokemusta =)

Alkuperäinen kirjoittaja Onpas vaikeeta:
Meillä uudet Scooterit (ne 2.0), käyttökokemusta kyllä aika vähän vielä. Tuntuvat hyviltä, renkaat paremmat kuin edellisessä versiossa (siinä oli turhan leveät).

Emmaljungia meillä ollut monet (olisko... nää nyt vidennet?), ja vain hyviä kokemuksia on. Siksi noinkin monet, kun olen vaihtanut kerran värin ja kerran mallin takia, ja on yksöstä ja tuplaa. Timmyista ja Picosta ei kokemusta, joten en voi verrata.

No tätähän voisi peesailla melkein sanasta sanaan :) Paitsi, että Timmyistä on kokemusta ja ne oli raskaammat kääntää kuin scooterit. Painopiste jotenkin hankalampi. Olen tykännyt sekä uudenmallisista että vanhanmallisista scootereista (uusista enemmän ) ja Emmaljungan rankkaisin yleensäkin ykköseksi. Monia Emmaljungia ollut yhden ja kahden lapsen rattaina sekä Teutonialta paria mallia ja myös Brioa. Rattaat vaihtuu kuin sukat, kun väriin aina kyllästyy, mutta Emmaljunga pysyy nyt merkkinä ;)

Timmyssä ja picossa menee selkänoja makuuasentoo ja scootterissa ei. Scooter ja timmyt näyttättävät (siis näyttävät, ei ole kokemuksia muuta kuin kaupassa olen työnnellyt) menevät maastossa hyvin. Eli näistä kolmesta valitsisin teutonian. Mutta itsellä oli picon tilalla brio race ja pähkäilin näiden kolmen kanssa kauan. Lopulta päädyin raceen. Ei ole yhtään kaduttanut, että tuli hankittu tämä kärryt. Vaikka selkänoja ei mene täysin makuuasentoon, ei se ole ollut ongelma. Nyt houkuttaa kovasti racesta se muokattu versio, jossa kääntyvät etupyörät. Pitääpi käyä kaupassa kokeleimassa.

Meillä taas emmaljungan laatu huonoa ja brion loistavaa. Kolmet emmaljungat olleet ja kahdet briot. Briot olleet ehdottomasti paremmat. Nyt kiinostaa se spinit malli. Meillä ollut myös muuten scooterit ja ei yhtään tykätty. Tulivat kiertona meille ja vikoja oli vähän jo valmiiksi. Mutta sitten lopulta lähtivät pois, kun miehen (pitkä) oli hankala työntää niitä.

Joo, ne spinit :heart: Kunhan saan toi Emmaljungat takuukorjauksesta läpi, niin taidan ehkä ostaa ne sitten. Mutta lastentarvikkeen tuntien tässä menee varmaan puoli vuotta :headwall: Brion Racet meillä on mummolassa, edelleen toimii vaikka ne on jo 5-6v vanhat!

Alkuperäinen kirjoittaja Onpas vaikeeta:

Sama täällä ;) neljällä ollut emmaljungat ja viidennelle tulisi myös. Myyty eteenpäin vain värin/mallin vaihdon vuoksi. Nyt menossa nuorimmalla toiset scooterit ja en voi valittaa. Koskaan ei olla rattaita korjattavaksi kuskattu vaikka ollut emmaljungan yhdistelmät vauvasta max. 3v asti kun alettu enemmän kävelemään. Ainoat eri mallin rattaat on oran pienet rattaat jotka on autoilurattaina.

Yhteistyössä