Savu nousee korvista, sisältää siis valitusta

  • Viestiketjun aloittaja Taidan pysyä nikittä
  • Ensimmäinen viesti
Taidan pysyä nikittä
Mä en tiedä kehen mä kiukkuni puran, joten teen sen tänne!

Mä alan olemaan niin täynnä miehen exää. Tai ei mulla ole häntä kohtaan mitään, mutta hänen tapaansa "huoltaa" heidän yhteistä lastaan.
Kouluikäinen lapsi kulkee niin polvista kuin pyllystä revenneessä toppahaalrissa, ei ole varaa ostaa uutta. Lapsella vain yhdet talvisaappaat, jos ne ovat märät, niin voi sentään, täytyy vain pärjätä kun ei ole muita. Monesti vaatteet ovat jostain rikki tai sitten esim. sukkahousun sukkaosat aivan pinttyneen likaiset.

Siis on se kumma jos ei ole varaa pitää huolta että lapsi kulkee ehjissä, puhtaissa ja ennen kaikkea lämpöisissä vaatteissa. Ne ainokaisetkin kengät ovat näköjään jonkun vanhat. Paljon kirppareilta löytyy todella hyväkuntoisia vaatteita ja myös alesta. En itse muista millon olisin omille lapsilleni kaupasta mitään ostettu, paljon olen kirppareilta tehnyt löytyjä tai joltain saanut. Mutta siis kyllä lapsilla on aina ehjää ja lämmintä päällään, vaikka meilläkään ylimääräistä rahaa ei ole.

Mä en yksinkertaisesti voi sivusta katsoa, vaan olen nyt ostanut toppapuvun ja talvisaappaat. Kaikki ns. sisävaatteet ollaan "omat" ostettu meille, mutta ajattelin että ulkovaatteet kulkisivat "päällä" niillä kun pelkästään meillä on niin vähän käyttöä. Mutta ottaa päähän, että sinne suuntaan joka kuukausi maksetaan elatusmaksua, mutta jatkuvalla syötöllä on risoja vaatteita. Siellä valitellaan että remontti syö rahaa, eikai sitä lasten kustannuksella tehdä?!?!? Puuh...
 
hei kohtalotoveri
Melkein kuin minun tekstini! :\|
Täällä on siis sama tilanne, eli ainakin on olemassa kaksi yh-exää jotka viis veisaavat lastensa vaatetuksesta; lapset kulkee ryysyissä kuin pultsarit! ja on siis kaksi nyxää, joita tilanne raivostuttaa.

Meillä on vielä niin, että ollaan ostettu ja lapsille äiti-kotiin mukaan laitettu, mutta ei kelpaa ehjät. Loppujen lopuksi sittensitä ehjää onkin, ei vaan ole vaivautunut niitä lapsen käyttöön ottaa aikaisemmin :headwall: tai ainakaan tänne tapaamiselle ei ole antanut.
Äidin ajatus tuntuu olevan, että jos hän laittaa lapselle tapaamiselle kurjat vaatteet, lapsella on kurjaa = isän luona ei ole kiva olla. :LOL:
Eihän lapsi nyt ihan idiootti ole (toivottavasti ei ole) etteikö osaisi nähdä mistä on kyse..
Raivostuttaa että joku äiti voi inhota ja vihata lastaan noin paljon!

Meilläkin on täällä nyt ulkovaatteita myöten , nyt siis kenkiä myöten, vaatteet. Sisävaatteet on hankittu jo aiemmin.
Jotenkin niiden hankkiminen tuntuu vaan aika turhalta, kun käyttöä on niin vähän.
Toisaalta ei viitsi lasta kuljettaa sen näköisena ihmisten ilmoilla, vaikka en itse olisikaan mukana.
 
Oujee
Onko koskaan tullut mieleen että,jospa se äiti laittaa ne risaiset vaatteet tarkoituksella!
Jospa silloin joku muu,esim.tässä tapauksessa te raivostuneet nykyiset,ostatte lapselle ne uudet ja ehjät vaatteet??
 
mulla on periaatteena ollut aina se,että lapsil on ehjät ja ennenkaikkea lämpöset ja puhtaat vaatteet...tietenkin ite haluan kans kulkea ehjissä vaatteissa ettei lasten tarvitse hävetä oman äidin kans kulkemista!mut jokainenhan tekee rahoillaan mitä lystää.se vaan on minusta VÄÄRIN jos se raha tingitään lasten vaatteista!!
 
Uusperheellinen
\
Alkuperäinen kirjoittaja 11.03.2006 klo 20:16 Oujee kirjoitti:
Onko koskaan tullut mieleen että,jospa se äiti laittaa ne risaiset vaatteet tarkoituksella!
Jospa silloin joku muu,esim.tässä tapauksessa te raivostuneet nykyiset,ostatte lapselle ne uudet ja ehjät vaatteet??
Joo tämä tuli mullekin mieleen. Ihan senkin vuoksi että meillä etälapset tulevat usein meille liianpienissä, kimpakoissa risoissa vaatteissa ja mukana pitkä lista vaate ym. hankinnoista jotka äiti on lähteissä teroittanut lasten mieleen. Vai mitä muutakaan johtopäätöstä voi vetää kun lapsi alkaa ensitöikseen hengästyneen oloisena puputtaa litanniaa, et mulle pitää ostaa tätä ja tätä ja sit tätä ja mikäs se yks vielä olikaan voi kun en nyt muista (lähes itku silmässä ja ahdistuneen tuntuisena). Puputus alkaa vaikka ei ole mitään hankinnoista ehditty kysellä, lähes päivää vain keretty sanoa. Vaatteita joita on ostettu ei yleensä nähdä lasten päällä, vaan risaisia vanhoja retkuja. Huippuna pulskalla lapsella niin kimpakat pikkukalsarit että ei lapsi meinannu henkeä saada.

Itseäni hävettäisi laittaa lapsia sen näköisenä ihmisten ilmoille. Lisäski vielä vaikka näin yrittää osoittaa lasten vaatteiden tarpeen niin aki sitä jokainen normaali aikuinen muutenkin ymmärtää lasten kasvavan ja kuluttavan ja näin ollen tarvitsevan jatkuvasti uusia vaatteita vanhojen tilalle.
 
Meillä on taas niin että lasten äiti ostaa lapsille aina uudet vaattet ja käyttää kampaajalla yms.ennen meille tuloa.Ihan ok sinänsä, mutta joskus oikein huvittaa kuinka pitää mainostaa et rahaa on..Soitteli taannoin mm. 6-vuotiaalle kertoakseen millasen auton on laittamassa.(mm.eri lisävarusteista)Naurettiinkin ukon kanssa et sama ois ollu laittaa leuhkimisviesti suoraan ex-ukolle.. :LOL:
Hän ilmeisesti luulee et meitä kiinnostaa tai sit kuvittelee et oltais kateellisia..Uuden ukon rahoillapa hän silti mällää! :D
Toi vaate-homma meillä aina tökkii..Mies pyytää laittaan lapsille mukaan talvivaatteita tai muita "römppä"-vaatteita, mut aina tulee vaan farkkuja ja napapaitoja tms.No ollaan sit ostettu tänne meille omat vaatteet harrastuksiin ja lämpimiä talvivaatteita.
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 11.03.2006 klo 23:28 minna-79 kirjoitti:
mulla on periaatteena ollut aina se,että lapsil on ehjät ja ennenkaikkea lämpöset ja puhtaat vaatteet...tietenkin ite haluan kans kulkea ehjissä vaatteissa ettei lasten tarvitse hävetä oman äidin kans kulkemista!mut jokainenhan tekee rahoillaan mitä lystää.se vaan on minusta VÄÄRIN jos se raha tingitään lasten vaatteista!!
Eikös ne LAPSILISÄT ole just lapsen vaatettamistakin varten :attn:
Eli niillä ei voi tehdä mitä lystää, kun KELA on myöntänyt ne lapsen hoitoa, ruokintaa ja vaatetusta varten.
 

Yhteistyössä