Saunan remontoineet

näppinäppärät
Meillä mies teki itse lauteet toissakesänä...
Vuos sitten käsitteli seinät vielä mustalla saunavahalla...

TYKKÄÄN!

Eikä tullut kalliiksi, lauteet ehkä 200e, saunavaha taidettiin jopa saada ilmatteeks kun siskolta jäi yli =)
 
  • Tykkää
Reactions: TrueBlood
Kiitos vastauksestasi. Minun mieheni on myös kätevä käsisistään. Lähinnä meillä on ajanpuute, sillä mietin suunnittelijaa tms ja sille kustannuksia. Toki pyritään itse tekemään, jos aika antaa myöten :)
 
"joo"
Vanhempani tekivät rintamamiestalonsa saunatiloihin remontin. Uusittiin lähes kaikki, mutta lattiaa ei purettu, vaan vanhat putket vaan jotenkin suljettiin ja tehtiin uus lattia päälle. Moni asia meni pieleen, ja loppuviimeksi rahaa meni noin 18 000€. Osa kyllä varmaan omaa tyhmyyttä, mutta kuitenkin.
 
Tänä vuonna teetätettiin saunaremppa ammattimiehillä. Kaikki uusiksi paitsi lattia. Mustalla vahalla vahatut seinät ja katto, tervaleppä lauteet, uudet valaisimet, lasiovi ja uusi kiuas. Seinän takaa paljastuneet lahonneet koolaukset korjattiin. Semmonen 2600 e teki suunnitteluineen+sähkömiehen asennukset. Lahot meni talon myyjän piikkiin kun oli piilevä vaurio... Suunnittelun teimme yhdessä remppamiesten kanssa :)
 
  • Tykkää
Reactions: TrueBlood
"vieras"
Tarkoitetaanko tässä vain pelkkää saunaa, vai koko pesuhuonekompleksia?

Remontoidut neliömäärät olis hyvä tieto.

Sekin vaikuttaa paljon kokonaiskustannuksiin, kuinka perusteellinen remontti tehdään.
Uusitaanko vain pinnat, vai ihan kaikki?
 
Pelkkä sauna ja pintaremontti, lattiaa ei liene tarvinne uusia, mutta lauteet ja pystypaneelit vaakaan. Uudet lauteet, uusi kiuas. Neliömäärää en osaa vielä sanoa ilman tarkempia mittauksia.
On vielä sellasessa alkumietintävaiheessa.
 

Yhteistyössä