Saunan pesu

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Tolun puupesuaineella tulee ihanan puhdas ja raikas sauna. Ihan vaan harjaan kevyesti ja annan hetken vaikuttaa jonka jälkeen viel jynssään ja huuhtelen pois. Lattiaan käytän kaakelille tarkoitettua pesuainetta.

mä pesen niinharvoin, että pesen kloriitilla. vaalentaa lauteet ja desinfioi, kätevää!
Ensin siis kastelen (suihkutan suoraan suihkusta kun se ylettyy), sitten levitän kloriittia, harjaan lauteet ja seinät, joihin nojaillaan ja kaiteet yms, sitten huuhtelen taas suihkuttamalla. ja lopuksi harjaan ja huuhtelen lattian.

Mä pesen Kiilto (?) saunapesuaineella ja harjalla. Eli kastelu, teen pesuveden ämpäriin ja jynssäys harjalla, huuhtelu lämpimällä ja lopuksi kylmällä. Kiuas auki (meillä ainavalmis) jotta lämpö kuivattaa nopeasti.

Alkuperäinen kirjoittaja kokoko:
Alkuperäinen kirjoittaja Rytkäätys:
Ei kloriittia puupinnoille!

Ohhoh!
Olin aikoinaan töissä yhdessä siivousfirmassa ja siellä taloyhtiöiden saunat pestiin kloriitilla!?

Ei sais. Puu imee kloriitin itseensä eikä lähde huuhtelemalla pois. Ja myöhemmin vapauttaa myrkkyjä kuumassa saunassa. Kuluttaa myös turhaan puun pintaa ja on turhan voimakas aine luonnon materiaalille.

Usko pois, tiedän mistä puhun, oon puuteollisuudessa töissä ja erikoistunut puuhun materiaalina ja sen hoito-ohjeet on tiedossa.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Mä pesen Kiilto (?) saunapesuaineella ja harjalla. Eli kastelu, teen pesuveden ämpäriin ja jynssäys harjalla, huuhtelu lämpimällä ja lopuksi kylmällä. Kiuas auki (meillä ainavalmis) jotta lämpö kuivattaa nopeasti.

Näin minäkin. Seinäpaneelit pesen kanssa ja ikkunan. Kattoa en muuten oo koskaan pessyt, pitäiskö?

Uusimmat

Kuumimmat

Yhteistyössä