lman omaa tahtoani olen ollut jo pidemmän aikaa työttömänä, koska olen jo työnantajien mielestä ""liian vanha"", vaikka ikää onkin vasta 42v.
Mielestäni ei katoa aika, jolloin ehdokas Niinistö valtionvarainministerinä ollessaan puuttui erittäin tarmokkaasti työllisyyden hoitoon. Hänen ""lääkkeensä"" tosin eivät vähentäneet työttömyyttä, vaan pelkästään heikentäneet pienituloisten, ja erityisesti meidän pitkäaikaistyöttömien toimeentuloturvaa. Perusteluina hänellä oli se, että näin työttömät saadaan hakemaan töitä innokkaammin!
Niinistö pitää siis kaikkia pitkäaikaistyöttömiä työtä vieroksuvina 2. luokan kansalaisina. Siksi en äänestä ehdokas Niinistöä.
Vaikka Niinistö on sujuvasanainen, hän myös on tehnyt itsestään toistuvasti epäuskottavan, aina ""Köyhien presidentti"" ja ""Työläisten presidentti"" -sloganeitaan myöten. Näillä hän tietenkin yrittää saada kalastettua myös OIKEIDEN työläisten (siivoojien, tehdastyöläisten, apuhoitajien yms. pienipalkkaisen) ääniä.
Koskaan historiassa äärioikeiston edustaja ei ole ajanut työläisten asiaa, kuinka sitten nytkään?
Siksi en äänestä ehdokas Niinistöä.
Nyt toisella kierroksella ehdokas Niinistö puhuu ""aidosti"" myös maaseudun tulevaisuuden puolesta...
Ehdokas Niinistön sujuvasanaisuutta kuvastaa myöskin se, että toistuvasti hän peruu aiemmin antamiaan lausuntoja (esim. juuri työttömyysturvan heikentämisestä), ja väittää tulleensa väärinymmärretyksi. Itse asiassahänhän oli omien sanojensa mukaan ""parantamassa"" työttömyysturvaa... Siis vastuu onkin aina kuulijalla, ei ehdokas Niinistöllä.
Ehdokas Niinistön keinoja nopeaan talouskasvuun on mm. tukea suurteollisuutta antamalla niille vero- ym. helpotuksia. Tosin hän kyllä myöntää, että tällä keinolla ainoastaan tietty kansanosa tulee rikastumaan entisestään. Pikkuhiljaa sitten tästä sadosta pääsee nauttimaan myös köyhempi kansanosa - siellä jossain kaukoidässä, ei täällä Suomessa.
Ehdokas Niinistö on tasaverotuksen kannalla. Kas - se kun parantaa jälleen kaikkein suurituloisempien asemaa. Koska verotuloja on silti saatava, jää tasaverotuksen kustannukset täysin köyhemmän kansanosan maksettavaksi.
En äänestä sinkkua, en parisuhteessa elävää, en naista, en miestä - äänestän henkilöä, joka on oikeasti Työväen ja köyhien presidentti.
Hän on Tarja Halonen.