Satu Ruotsalainen meni tietämättään omiin häihinsä

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vieras

Vieras
Satu Ruotsalaisesta tuli lauantaina aviovaimo - yllätyksenä itselleenkin!

- Sain viime lauantaina maailman ihanimman yllätyksen! En ole tuntenut mitään niin liikuttavaa, kun mieheni järjesti kaksostemme ristiäisistä meille myös yllätyshäät, tuore rouva Satu Pauri kertoo IS:lle.

Parilla on kolmikuiset kaksostytöt ja entinen seitsenottelija hehkuu äitiyden onnea.

Kaksosten viime lauantaiksi Munkkiniemen kirkkoon valmisteltujen ristiäisten piti olla vain tavallinen ristiäisjuhla lähimpien sukulaisten ja ystävien läsnä ollessa.

- Ristiäiset ovat minusta aina olleet hyvin intiimi juhla, johon kutsutaan vain kaikkein läheisimmät. Ihmettelin siksi mielessäni sitä, miksi mieheni halusi kutsua juhlaan runsaan määrän kavereitaan. En ollut kaikkia heitä koskaan edes tavannut.

Vielä erikoisemmalta Sadusta alkoi tuntua, kun mies halusi pitopalvelun hoitamaan seurakuntasalin ristiäisjuhliin tarjoilua.

- Kun sitten lauantai-aamuna valmistauduimme ristiäisiin, naurahdin miehelleni, että pukeudut kuin olisit menossa naimisiin. Hän oli pukeutunut upeaan tummaan pukuun, liiviin ja kauniiseen kravattiin.

Naimisiinmenosta oli ollut puhetta, mutta ajankohtaa oli suunniteltu myöhemmäksi. Kosintaakaan ei ollut kuulunut.

Itse ristiäistoimitus kirkossa oli kaunis ja lämmin. Isosisko Peppi, 6, luki tilaisuuteen valitut raamatunkohdat. Varsinaisen ristiäistoimituksen jälkeen pappi ilmoitti seurakuntalaisille, että nyt seuraa ylimääräinen numero.

- Siinä hetkessä mieheni polvistui eteeni ja kosi minua. Olin täysin ällikällä lyöty - samoin kuin koko kirkkoväki. Yllätys oli kaikille niin suuri ja odottamaton, että onnen kyyneleet tulvahtivat sekä minun, kummien että varmaan myös suurimman osan vieraittemme kasvoille. Itkin niin paljon, etten ole varma, sainko selvästi vastatuksi kosintaan tahdon.

Vain pappi ja kanttori tiesivät asiasta. Myös se vaihtoehto oli otettu huomioon, että Satu vastaa kosintaan kieltävästi.

- Sitten kanttori toi sekä minulle että Pepille kukkakimput, ja sen jälkeen alkoi vihkitoimitus. Ristiäiset jatkuivat hääjuhlana, onnellinen Satu kertoo.
IS

Eikös esteidentutkinta pidä suorittaa ennen häitä ja tietääkseni molempien allekirjoitukset tarvitaan...???

Alkuperäinen kirjoittaja Pamppelsson:
Kuulutukset? Siis esteiden tutkinnatko?
Voihan se olla et ne on ne hankkinut, kun olivat kuitenkin suunnitelleet menevänsä naimisiin.

Ovat suunniteleet naimisiinmenoa mutta silti kumpikaan ei ole kosinut...??? Hmmm....

Alkuperäinen kirjoittaja juuei:
Alkuperäinen kirjoittaja Tianna:
Voihan se olla et ne on ne hankkinut, kun olivat kuitenkin suunnitelleet menevänsä naimisiin.

Nehän on voimassa vaan tietyn ajan. Muistaakseni.
Oisko ollut 3kk.

Niin?
Onhan ne voinut suunnitella esim maistraattihäitä tässä tulevien kolmen kuukauden sisällä, mutta mies halusikin yllättää.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:

Ovat suunniteleet naimisiinmenoa mutta silti kumpikaan ei ole kosinut...??? Hmmm....

No se nyt ei ole mikään uus ilmiö.

muoks. ei muakaan koskaan ole kosittu, silti olen naimisissa.

Kyllä varmaan jompi kumpi on sanonut että mentäiskö naimisiin? se on kosinta. Ei kosinta tarkoita polvilleen menoa yms. Se voi olla ihan vaikka kauppareissulla ilmaan heitetty ajatus. :)

Lainaus Seiskasta: "Häät tulivat tavallaan myös Sadulle yllätyksenä, vaikka aviopari olikin Seiskan saamien tietojen mukaan hankkinut liitolleen esteettömyystodistuksen jokin aika sitten. -Vaikutti siltä, etteivät he olleet kuitenkaan sopineet varsinaista hääpäivämäärää. Sulhanen oli järjestänyt kaiken ikäänkuin salassa, hävieras kuvailee Seiskalle."

Alkuperäinen kirjoittaja DixieChick:
Lainaus Seiskasta: "Häät tulivat tavallaan myös Sadulle yllätyksenä, vaikka aviopari olikin Seiskan saamien tietojen mukaan hankkinut liitolleen esteettömyystodistuksen jokin aika sitten. -Vaikutti siltä, etteivät he olleet kuitenkaan sopineet varsinaista hääpäivämäärää. Sulhanen oli järjestänyt kaiken ikäänkuin salassa, hävieras kuvailee Seiskalle."

No niin! Kerrankin mun veikkaus osui oikeaan :laugh:

Kyllä varmaan jompi kumpi on sanonut että mentäiskö naimisiin? se on kosinta. Ei kosinta tarkoita polvilleen menoa yms. Se voi olla ihan vaikka kauppareissulla ilmaan heitetty ajatus. :)

Meillä se oli kyllä ihan yhteinen ajatus, yhteinen päätös ja yhteinen prokkiskoko naimisiinmeno.Mutta kosintaa ei ollut.
(ja kyllä, tiedän kyllä mikä kosinta on! )

Alkuperäinen kirjoittaja nintsku76:
Alkuperäinen kirjoittaja LisaMarie:
Alkuperäinen kirjoittaja Ravistettava:
Ottikohan Satu Ruotsalainen tietämättään myös kuulutukset, joita ilman ei naimisiin pääse? :snotty: :D

Siis tätä kans mietin

Ja minä.......

niitähän i ole pakko olla lehdessä,meilläkin mies kävi hakeen kuulutukset,ja kysyivät miehelt' haluaako niistä "julkiset"...

Alkuperäinen kirjoittaja ee:
Alkuperäinen kirjoittaja nintsku76:
Alkuperäinen kirjoittaja LisaMarie:
Alkuperäinen kirjoittaja Ravistettava:
Ottikohan Satu Ruotsalainen tietämättään myös kuulutukset, joita ilman ei naimisiin pääse? :snotty: :D

Siis tätä kans mietin

Ja minä.......

niitähän i ole pakko olla lehdessä,meilläkin mies kävi hakeen kuulutukset,ja kysyivät miehelt' haluaako niistä "julkiset"...

Miten lehti liittyy siihen, että kuulutukset (kansankielinen nimitys avioliiton esteiden tutkinnalle) on oltava tehtynä ennen kun voi mennä naimisiin? :)

Yhteistyössä