Sattuukohan kukaan tietämään lentokentän turvatarkastuksesta vähän tarkemmin

Lapsi osti itselleen tälläisen (messinkisen?) kymmensenttisen turistikrääsä ristin. Risti pakattiin käsimatkatavaroihin lapsen reppuun. Lentokentän turvatarkastuksessa läpivalaisun jälkeen reppu tyhjennettiin kunnes risti saatiin pois sieltä, samoin kävi toisessa turvatarkastuksessa kun vaihdettiin jatkolennolle. Osaakohan joku sanoa mikä ristissä herätti turvatarkastajien mielenkiinnon?

 
Mies sanoi, että näyttää läpivalaisussa epämääräiseltä. Ovat luultavasti halunneet varmistaa, ettei sisällä ole veitsi tai että reunoja ei ole viilattu teräviksi. Jos näin olisi tehty, toimisi aseena.
 
"Noo"
Meillä jäi poika "kiinni" turvatarkastuksessa.

Kolme kertaa reppu valaistiin ja syylliseksi paljastui vielä muoveissa olevan lehden mukana tullut vesipyssyltä näyttävä muoviase.

Käsimatkatavaroissa ei saa olla pyssyltä näyttävää juttua, eikä sellaisella saa koneessa leikkiä.
 
"vieras"
No minä jäin "kiinni" turvatarkastuksessa, kun lompakossa oli liikaa kolikoita :D Helposti kai tutkivat laukun, jos on isoja metallisia esineitä tms., niissä kun voisi olla esim. teräase kätkettynä.
 
[QUOTE="vieras";25744816]No minä jäin "kiinni" turvatarkastuksessa, kun lompakossa oli liikaa kolikoita :D [/QUOTE]

HSL:n bussikortti on varma piippaaja turvatarkastuksessa :D Mä olen jo oppinut että kotiin päin tullessa sitä ei kannata laittaa valmiiksi housujen takataskuun edes tavan vuoksi.
 
1
Mulla oli myös kerran korkeakorkoiset kävelykengät, joilla oli koroista huolimatta hyvä kävellä... ne piippas aina. Ilmeisesti jotain metallia siellä pohjarakenteissa; mutta oli ne kyllä hyvät kävellä.
 
"vieras"
Mulla oli myös kerran korkeakorkoiset kävelykengät, joilla oli koroista huolimatta hyvä kävellä... ne piippas aina. Ilmeisesti jotain metallia siellä pohjarakenteissa; mutta oli ne kyllä hyvät kävellä.
Nykyään joutuu aika usein riisumaan kengät ja laittamaan hihnalle. Tai en muista joutuuko Suomessa, mutta ulkomailla monesti. Mullakin on monet kengät piipanneet, pohjissa on aika usein metallia.
 
1
[QUOTE="vieras";25745049]Nykyään joutuu aika usein riisumaan kengät ja laittamaan hihnalle. Tai en muista joutuuko Suomessa, mutta ulkomailla monesti. Mullakin on monet kengät piipanneet, pohjissa on aika usein metallia.[/QUOTE]

Joo jollain kentillä joutuu aina riisumaan kengät oli ne millaiset tahansa. Mutta useimmilla Euroopan kentillä (missä olen liikkunut, ja siis olen aika monella) ei tarvitse riisua jos eivät piippaa. Ja kun mä mieluiten kentillä kävelen matalakorkoisilla (niiden mukavien jälkeen...) niin ne ei onneksi piippaile.
 
Mä oon joskus etsinyt piippauksen aiheuttajaa oikein olan takaa - käsien pyyhkimiseen tarkoitettu savetti...
Mä olen Münchenin lentokentällä piippaillut enkä vielä tänä päivänäkään tiedä miksi. Sillä käsikäyttöisellä vempeleellä (miksi sitä nyt sanotaankaan) löytynyt mitään eikä käsikopeloinnillakaan. Kai se portti vaan tykkäsi piippailla mun kohdalla
 
"vieras"
Joo jollain kentillä joutuu aina riisumaan kengät oli ne millaiset tahansa. Mutta useimmilla Euroopan kentillä (missä olen liikkunut, ja siis olen aika monella) ei tarvitse riisua jos eivät piippaa. Ja kun mä mieluiten kentillä kävelen matalakorkoisilla (niiden mukavien jälkeen...) niin ne ei onneksi piippaile.
Mulla oli viime kesänä tosi hottikset sandaalit jalassa, eikä tietenkään mitään sukkia. Oli pelkkiä remmejä vain siinä jalan etupuolella, joten näki selvästi että sinne kenkään ei mitään voi piilotella. Turvatarkastuksen naistyöntekijä kävi jo etukäteen jonosta katsastamassa porukan kengät, ja minä olin ainoa joka joutui riisumaan kenkänsä. Muilla oli vaikka mitä jykevää kenkää, joihin olisi piilottanut kaikenlaista, mutta ei.. sain sitten paljain jaloin tassutella siellä. Ehkä se nainen oli vaan kateellinen mun kengistä ;)

Espanjassa ovat usein käskeneet riisua kengät jo ennen läpivalaisua. Kerran niillä taas oli sellainen erillinen kone kengille - siihen piti työntää jalat yksi kerrallaan, eikä tarvinnut riisua kenkiä.
 
"vieras"
Mä olen Münchenin lentokentällä piippaillut enkä vielä tänä päivänäkään tiedä miksi. Sillä käsikäyttöisellä vempeleellä (miksi sitä nyt sanotaankaan) löytynyt mitään eikä käsikopeloinnillakaan. Kai se portti vaan tykkäsi piippailla mun kohdalla
Mullekin on käynyt muutaman kerran noin. Ja laukut pengottu moneen kertaan, kaikenlaista mahdollista tullut vastaan turvatarkastuksessa kun on tarpeeksi reissannut :) Ikinä ei ole mitään tarvinnut jättää pois laukusta kuitenkaan, eli ilmeisesti osaan pakata, mutta tavarat vaan on liian kiinnostavia kai sitten.
 
Noin kymmenen vuotta sitten tuttavan rouvan kaikki tavarat pengottiin Lontoon Heathrown kentällä, kun käsimatkatavaroissa oli pyssyn näköinen hiustenkuivaaja...

Ja muutama vuosi sitten Düsseldorfissa meinasin myöhästyä lennolta, kun virkaintoinen turvatarkastaja luuli ripsentaivuttajaani huippuvaarallisiksi kynsisaksiksi. Hermostui kun kehtasin epäillä hänen erehtyneen (koska tiesin 200% varmuudella että mitään kynsisaksia ei kassissa ole) eikä meinannut päästää minua pois, ennen kuin etsin ne sakset hänelle.... :headwall:

Lopulta joku kollega tuli hakemaan äijän pois ja ehdin kuin ehdinkin koneeseen.
 
Menettekö te bussilla kotia kun tulette reissusta , tirsk :) Viimisellä rahoilla matkalle ja bussilla kotia, kiva päätös, mut jokainen taaplaa tyylillään.
Meidän taplaamiseen kuuluu matkat lentokentiltä bussilla hotelleille ja takaisin lentokentille. Jos bussit ei kulje niin otetaan taksi. Kamalaa taplaamista, mä en oikeastaan tajua miten me selvitään reissuista, pitää varmaan lopettaa reissaaminen :D
 
Mun tytössä on kans varmaan sisäisesti joku piippilaukasin kun piippaa lentokentillä ja
välillä soi varashälyttimissäkin ja ihan sama mitä on päällä. Mut tosi kurjaa tollaselle 6 -vuotiaalle, tai sillon oli kyl nuorempikin. Mitään syytä ei löytyny tutkimisen jälkeen mut eka tutkinta kerta järkytti 5 -vuotiasta neitiä lentokentällä aika paljon, eikä eka hälläri kaupassakaan miellyttävä kokemus ollut. Ei tosiaan ole tiedossa syytä näille..
 

Yhteistyössä