[QUOTE="vieras";23216422]Oon vahingossa raskaana, mietin aborttia, mut jos synnytys ei satu niin haluan lapsen.[/QUOTE]
Vahinkoraskaustilanteessa sulla lienee muitakin perusteita lapsen pitämiselle, kuin että synnytys ei satu? Esim. että haluat kasvattaa jälkeläistä.
Synnytys sattuu, mitä sitä kieltämään, mutta se on vasta alkusoittoa verrattuna siihen, mitä sinulla on edessä lapsen kanssa. Tarkotan, vaikka oma lapsi on aina rakkainta maailmassa, ei se muutamasta tunnista vuorokauteen kestävä synnytys kipuineen lopulta ole "mitään" verrattuna siihen lapsen kasvattamiseen ja lapsesta huolehtimiseen vähintään seuraavat 18 vuotta, mutta usein koko loppuelämän, sillä kukapa sitä omasta lapsestaan lakkaisi huolehtimasta, vaikka tämä olisi aikuinenkin.
Synnytyskivun pelkääminen on aika erikoinen syy abortille, mutta jokainen päättää itse kehostaan. Mä en vähättele synnytyspelkoa, vaan toivon, että jokainen synnytyspelkoinen saisi apua ja tukea pelkoonsa, tai sitten sektion, mutta tehdä abortti synnytyskivun vuoksi...? Eri asia, jos ei muutenkaan kiinnosta jälkikasvun kasvattaminen, silloin lapselle lienee parempi ollakin syntymättä.