Sattuuko synnytys?

  • Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti
sattuu
Supistukset sattuu todella paljon, mutta niiden välissä on tauko, joten saa hetken hengähtää. Ihan lopussa supistukset tulee tosi tiheesti, ja silloin sattuu eniten. Ponnistusvaiheessa kipu helpottaa, mutta syntymä kyllä sattuu, voi tulla pieniä repeämiäkin. Synntyksen aikana on mahdollista saada monenlaista kivunlievitystä, ja jälkikipuihin saa myös lääkettä. Synnytyskipu on sinänsä hyvää kipua, jokainen supistus on kuin aalto, joka tuo vauvaa lähemmäs, ja kivut palkitaan kun saa vauvan syliin :)
 
cc
[QUOTE="vieras";23216444]Ei se synnytys satu. Mut se sattuu kun kaivat lompakkoo vuosi toisensa jälkeen kun pitää olla sopivan kokoset sukset ja luistimet,suosittelen aborttia.[/QUOTE]:LOL:
 
"mamaa"
Sattuu niin helkkaristi, niin ettei sitä voisi koskaan kuvitella! Etenkin kun ei saa kivunlievitystä kuten minä. Ja sen unohtaa heti kun vauva on sylissä, se on niin ihanaa.

Sinulle ehkä suosittelisin aborttia sattumiseen liittymättömistä syistä, ehdit sitten vanhempana ja eri tilanteessa alkaa äidiksi.
 
"minävaa"
Voi herrajumala te jotkut vaa mietitte että sattuuko pikkuse ja siinä on sentää lapsesta kyse eikä vaa ittestäs,ei kannata hankkii itteää raskaaks jos ei uskalla synnyttää piene kivu takii!..:)
 
"vieras"
[QUOTE="vieras";23216422]Oon vahingossa raskaana, mietin aborttia, mut jos synnytys ei satu niin haluan lapsen.[/QUOTE]

luonto on hoitanut sen niin että kun olet synnyttänyt et muista enää sitä kipua.
 
löklk
Sattuu. Sattuu kuule niin helkkaristi, että mun esikoisella ja kuopuksella on sen takia 10-vuotta ikäeroa. Ja siinä tajuttomuuden rajamailla kuopusta synnyttäessäni rukoilin miestäni viemään mut kotiin, ajattelin nimittäin, että sairaalasta lähtemällä loppuisivat kivutkin. No, pahempaa oli vielä luvassa, lopuksi jouduin punnaamaan sisukaluistani vesimelonin, vaikka yritin huutaa, etten halua. Se vasta sattuikin.
 
[QUOTE="vieras";23216422]Oon vahingossa raskaana, mietin aborttia, mut jos synnytys ei satu niin haluan lapsen.[/QUOTE]

Vahinkoraskaustilanteessa sulla lienee muitakin perusteita lapsen pitämiselle, kuin että synnytys ei satu? Esim. että haluat kasvattaa jälkeläistä.

Synnytys sattuu, mitä sitä kieltämään, mutta se on vasta alkusoittoa verrattuna siihen, mitä sinulla on edessä lapsen kanssa. Tarkotan, vaikka oma lapsi on aina rakkainta maailmassa, ei se muutamasta tunnista vuorokauteen kestävä synnytys kipuineen lopulta ole "mitään" verrattuna siihen lapsen kasvattamiseen ja lapsesta huolehtimiseen vähintään seuraavat 18 vuotta, mutta usein koko loppuelämän, sillä kukapa sitä omasta lapsestaan lakkaisi huolehtimasta, vaikka tämä olisi aikuinenkin.

Synnytyskivun pelkääminen on aika erikoinen syy abortille, mutta jokainen päättää itse kehostaan. Mä en vähättele synnytyspelkoa, vaan toivon, että jokainen synnytyspelkoinen saisi apua ja tukea pelkoonsa, tai sitten sektion, mutta tehdä abortti synnytyskivun vuoksi...? Eri asia, jos ei muutenkaan kiinnosta jälkikasvun kasvattaminen, silloin lapselle lienee parempi ollakin syntymättä.
 
Kyllä muhun ainakin sattu ja itketti ne kivut. Tosin itkin ja hymyilin, kun sain tyttäreni rinnalle. Juttelin tyttärelle ja kätilöt jotain vielä huseeras siinä. Poistuivat hetkeks jonnekkin ja tuli ihan hiljasta. Mieheni kanssa vaan tuijotettiin tytärtä ja toisiamme. Mä itkin ja suukottelin tytärtä. Toi hetki, on mun mielestäni yks kauneimmista hetkkistä mun elämässä :heart:. En koskaan unohda sitä, enkä sitä tunnetta, kun sain tyttäreni syliin, oli niin ihmeellisen ihana olotila :).
 
"vieras"
Sattuuhan se, mutta se on jotenkin niin outo olotila. Ainakin mä olin ihan omissa maailmoissani niiden kipujen kanssa, etten oikeastaan loppuviimein enään piitannut kivusta, vaan ajattelin vain lapsen ulos saamista, sattu minkä sattu. Ja se kipu unohtui seuraavaan aamuun mennessä..

Ehdottomasti olen valmis synnyttämään uudestaankin, toisaalta se on aika ainutlaatuinen kokemus :)
 
synnyttäjä
Kyllähän se sattuu... Mutta jos osaa rentoutua niin kyllä se siitä! Se on sen arvoista, mutta mieti kuitenki sitä aborttia... Et sinä siihen kuole jos synnytät!!!
 

Yhteistyössä