Sattuuko muita papa-näytepalan otto?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Tietämätön"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

"Tietämätön"

Vieras
Sattuuko muita aivan helvetisti papa-näytepalan otto? Minulta on otettu se näyte hiljattain toisen kerran, enkä voinut olla kiljumatta ääneen kun sitä näytettä otettiin. Vertakin tuli molemmilla kerroilla aika paljon ja kohdunnipukka kuulemmma punotti? Yleensä mulla on korkea kipukynnys, mistä lääkäritkin joskus maininneet. Siksi mietinkin, miten muilla on näytepalan otto menny? Jos pitäis laittaa seuraavat kivun perusteella numerojärjestykseen 1-10 niin miten laittaisitte?

1. Luun murtuminen 5
2. Papa koe 7
3. Revähdys 2
4. Hampaan poraus 2
5. Paha migreeni 4

Mua sattuu kanssa ihan kauheasti, on aina sattunut.
Sun listasta vain 2 osuu: papa on otettu ja hampaita on porattu. En siis voi tuohon vastata kattavammin. Hammaslääkäri antaa puudutteen jos haluaa, eli helpompaa mun sinne on mennä kuin papaan.

Kyllä se nipistää, mut ei nyt satu. kierukan laitto jo vähän sattui, siinä piti vähän hihkasta kun törkättiin :D

mulla ei oo koskaa luita murtunu, migreeniä ollu tai mikään paikka kunnolla revähtäny, joten sanon vaan että helpompi homma kuin hampaan poraaminen

No luita ei ole murtunu, joten siitä en tiedä. Mutta ehkä enemmän kuin revähdys ja migreeni, vähemmän kuin hampaan poraus ilman puudutetta. Piti sitäkin jossaki mielenhäiriössä kokeilla...

Kipu on kuitenkin niin lyhytaikainen, kyllä sen kestää. Varmaan ottajastakin kiinni, koska vakiogynellä sattuu paljon enemmän kuin sijaisen ottama :o

en ole ikinä tuntenut mitäään??!!ei siis mitään vaikka ihan paniikissa olen ollutkin ettei kohdun nipukkaa ole edes löytynyt n ;D mut siis todellakaan ei satu!!!

Papa-kokeen ottamisen sattuminen riippuu aika lailla näytteen ottajasta. Joskus ei ole tuntunut miltään ja joskus on tehnyt tosi kipeää. Eka kerralla minulla oli tosi hellävarainen näytteenottaja. Toisella kertaa olikin iso yllätys, että se voi tehdä niin kipeää.

En nyt jaksa listata noita muita mutta multa on ottanu papan gynegologi, yleislääkäri ja terveydenhoitaja eikä kertaakaan ole sattunut YHTÄÄN! Siis ei todellakaan. Jotain rapsutusta siellä ehkä tuntuu, mut ei minkäänlaista kipuun viittaavaakaan.

Sattuu, mutta niin lyhyen aikaa että jos niin pientä/lyhytkestoista kipua pelkää niin ei hyvin mene.
Tulee mieleen ettei ihminen ole kauheasti elämää nähnyt tai kokenut.
Empä ole itsekään kuin reilu parikymppinen mutta monenlaista kipua on tullut koettua eikä papa-kokeen otto kyllä ollut yhtään mitään.

Kun asuin pienessä maalaiskunnassa, se sattui ja tuli verta.
Kun muutin isompaan kaupunkiin, en ole jännityksestä ja pelosta huolimatta huomannt mitään.

Ja kokemusta molemmista 2 kertaa.

Yhteistyössä