Sattuuko juurihoito?

• Viestiketjun aloittaja "vieraana"
  • Ensimmäinen viesti
Mul ainakin puudutettiin niin hyvin, ettei juuri sattunu. Pikkusen vihlas sillon tällön, kun poistivat hermoja hampaasta, mutta sit kun hermot oli pois, niin ei sattunu enää yhtään ja seuraavilla kerroilla ei tarvita ees puudutusta.

kokemusta on
Ekalla kerralla voi sattua kun hammas aukaistaan ja siinä on vielä se reikä ja mahdollinen tulehduskin. Mutta puudutus yleensä vie kivun, jos reikä ei ole hirveän iso ja pahasti tulehtunut. Sen käsittelyn jälkeen hammas on kuollut, joten ei satu, inhottavalta se tosin tuntuu.

Kaksi tehty
Leuka oli kyllä niin hyvin puutunut, ettei sattunut. Tietenkin se ronkkiminen tuntui, mutta ei todellakaan kipua tuntunut. Noin tunnin kuluttua operaatiosta alkoi jomottamaan, mutta tähän auttoi ihan ibuprofeeni.

Oli huikea helpotus, kun viikon verran ollut sietämätön särky loppui.

"Monttu"
[QUOTE="aloittaja";25556037]Siis jouduitko käymään useamman kerran? Mies kävi vaan yhden.[/QUOTE]

No mätäneeköhän miehesi leuka tälläkin hetkellä.... Sillä juureen pitää laittaa lääkepaikka joka otetaan seuraavalla ajalla pois ja laitetaan uusi lääkepaikka tilalle ja kolmannella kerralla juuret täytetään ja thats it.

Kaksi tehty
Lisään vielä, että eka juurihoito taisi vaatia kolme tai neljä hoitokertaa, kun oli niin pahasti tulehtunut. Toinen hammas taisi hoitua parilla kerralla enkä saanut/ tarvinnut ab-kuuria. Jomotus taisi tästä hampaasta kestää viikon verran ja meinasinkin soitta hammaslääärille, tarvitsenko ab-kuurin. Parani sitten itsestään.
Kumpikaan hampaista ei ole enää särkenyt, mutta ne reikiintyvät ihan yhtä helposti, kuin muutkin hampaani.

"..."
Ja jos on pahakin tulehdus ollut niin kannattaa kysyä voiko hamppilääkäri kirjottaa sulle reseptin vahvemalle särkylääkkeelle. Näin minulla on ainakin onnistunut ja ei oo paljoa jomottanut puudutuksen lakattua :D

"juu"
[QUOTE="Monttu";25556072]No mätäneeköhän miehesi leuka tälläkin hetkellä.... Sillä juureen pitää laittaa lääkepaikka joka otetaan seuraavalla ajalla pois ja laitetaan uusi lääkepaikka tilalle ja kolmannella kerralla juuret täytetään ja thats it.[/QUOTE]

Voi myös selvitä kahdella käynnillä, lääkepaikkaa ei välttämättä tarvitse vaihtaa.

"vieras"
mulla ei sattunut yhtään koska hammas oli jo kuollut ennen ekaa hoitoa. Tosi vaihtelevia kokemuksia oon kuullut. Jos kipu on ihan kamala niin pyydä vaan lisää puudutetta!

kyllä kestän
[QUOTE="Vieras";25556026]Toisilla sattuu ja toisilla ei. Mulla ei oo sattunut mitenkään erityisesti. Ei ole ollut paikkausta kummempaa.[/QUOTE]

Sama jytty ja puuduttaa en anna, kuin hammasta otettaessa eli 4xvuusaydenhammas.

"vieras"
Mulla ei sattunut. Puudutuksen lisäksi hammaslääkäri ruiskutti sinne hampaan sisään neilikkahappoa?. Itelläni oli siinä hampaassa erittäin paha tulehdus. Parilla seuraavalla kertaa en tarvinnut puudutusta.

Saraldo
Mulle on tehty ainakin kolme juurihoitoa, ellei neljä. Kerran sattui aivan sairaasti, kun hammaslääkäri ei saanut hammasta puutumaan. Se juurihoito ei sitten loppujen lopuksi muutenkaan onnistunut, vaan mut piti lähettää juurihoitoihin erikoistuneelle lääkärille. Ja siellä kun olin, niin nukahdin siihen tuoliin kesken juurien rassauksen :). Eli puudutus toimi täydellisesti. Ne muut kerrat on ollet sellaisia, että puudutus on ollut tosi hyvä, mutta ihan pientä vihlontaa on voinut jossain kohtaa tuntua. Mutta ei todellakaan mitään suunnatonta kipua :).

"hanna"
Jos hammaslääkäri puuduttaa kunnolla, ei sen pitäisi sattua. Vähän nipistää kun ne niillä tikuilla tonkii sitä hermoa, kannnattaa pyytää hammaslääkäriä lisäämään puudutusta, ja etenkin antaa puudutuksen vaikuttaa tarpeeksi kauan. Tänään kävin viimeksi juurihoidossa koska hammasta särki ihan hirveesti. Ei niillä ollu sit sunnuntaina aamulla kauheen kauaa aikaa hoitaa yhtä potilasta niin ei ehtiny puudutus vaikuttaa, vaikka sanoin asiasta niin hammaslääkäri jatkoi sitä hermojen piikittelyä, se oli tuskaa..

Kerran on tehty eikä koskenut ollenkaan. Hammas kyllä taisi olla aikasen kuollut kun hoito alotettiin koska koko homma tehtiin ilman puudutuksia. Taidettiin n. 4 kertaa laittaa lääkepaikka ennen kun pistettiin hammas lopullisesti umpeen.

Yhteistyössä