Sattuuko hampaan repiminen, missä iso reikä ja tulehdus???:(

• Viestiketjun aloittaja kauhusta kankeana
  • Ensimmäinen viesti
kauhusta kankeana
viimeksi kun piti yrittää juurihoitoa ei pystytty kun ytimeen kun päästiin, oli NIIN arka ettei kärsinyt koskea:(((( ei auttanut puudutus kun hammas oli tulehtunut. laittoivat lääkeainetta joka rauhoittikin hampaan muutamaksi päiväksi. siitä jo 2 viikkoa ja nyt taas hammas särkee hulluna:(

ensi ti hammaslääkäri vihdoin ja pelottaa!!! ilmeisesti repivä hampaan,sattuuko se enempi kuin esim viisaudenhampaan repiminen??

Mulla ainakin viisauden hampaan poiston jälkeen oli paljon kipuja toisin kuin "tavallisen" hampaanpoiston jälkeen. Tosin mulla poistettiin pala leukaluuta, että saatiin viisaudenhammas kokonaan pois. Ja parempi niin, että kerran kirpaisee, kuin on kokoajan kiputilassa

Alkuperäinen kirjoittaja minä:
Ei se satu, kunhan tehdään johtopuudutus.

Johtopuudutus voidaan tehdä vain alaleukaan, yläleukaan tehdään infiltraatiopuudutus joka on yhtä tehokas myöskin, vaikkakin erilailla toimiva.

Joskus harvoin käy niin että hammas on niin pahoin tulehtunut ettei puudutus tehoa täysin , mutta siinäkin tapauksessa on konstit olemassa joten dont worry.

toni äärelä
Alkuperäinen kirjoittaja kauhusta kankeana:
viimeksi kun piti yrittää juurihoitoa ei pystytty kun ytimeen kun päästiin, oli NIIN arka ettei kärsinyt koskea:(((( ei auttanut puudutus kun hammas oli tulehtunut. laittoivat lääkeainetta joka rauhoittikin hampaan muutamaksi päiväksi. siitä jo 2 viikkoa ja nyt taas hammas särkee hulluna:(

ensi ti hammaslääkäri vihdoin ja pelottaa!!! ilmeisesti repivä hampaan,sattuuko se enempi kuin esim viisaudenhampaan repiminen??
kusipää

Lissu
mulla poistettiin viisuri alhaalta perjantaina, nyt on tiistai.. heräsin tänään järkyttävään kipuun :( kurkku turvonnu niin ettei pysty nielaiseen ja korvaan sattuu pirusti! jälkitulehdusko? perkele, joutuu puolipäivää venaa et pääsee lääkäriin, 4 panacodia jo syöny eikä auta!!! jos olisin tienny en olis ees menny poistattaan sitä hammasta.. ei se niin kipee ollu (mitään tähän verrattuna) taidan itte olla kyl syyllinen, ham.lääkärilltä poljin pyörällä n.5km ja se tuppo mikä laitetaan siihen reijän päällle mikä ehkäisee sitä verenvuotoa osui mun kurkkuun jotenkin-> josta seuras oksennusrefleksi :D jee, fiksua ja vedin röökiäkin samantien.. et ei näin! saa ny nähä kui paha toi nyt sitten on...

Mää
Alkuperäinen kirjoittaja Lissu:
mulla poistettiin viisuri alhaalta perjantaina, nyt on tiistai.. heräsin tänään järkyttävään kipuun :( kurkku turvonnu niin ettei pysty nielaiseen ja korvaan sattuu pirusti! jälkitulehdusko? perkele, joutuu puolipäivää venaa et pääsee lääkäriin, 4 panacodia jo syöny eikä auta!!! jos olisin tienny en olis ees menny poistattaan sitä hammasta.. ei se niin kipee ollu (mitään tähän verrattuna) taidan itte olla kyl syyllinen, ham.lääkärilltä poljin pyörällä n.5km ja se tuppo mikä laitetaan siihen reijän päällle mikä ehkäisee sitä verenvuotoa osui mun kurkkuun jotenkin-> josta seuras oksennusrefleksi :D jee, fiksua ja vedin röökiäkin samantien.. et ei näin! saa ny nähä kui paha toi nyt sitten on...
No, tuliko edes nielupaise lopputuloksena? Oireet sopisivat. Nimim. 2 kertaa kokenut.

Edams
Alkuperäinen kirjoittaja kauhusta kankeana:

No siis jos se on tulehtunut niin silloin EI tuo puudutus pakolla auta, koska minulla on siitä kokemus aika hyvinkin.. Eilen revittiin hammas ja se oli tulehtunut niin vaikka puudutettiin 5 kertaa nii puudutus ei auttanut ja sattui niin helvetisti minua. :s Mikäli särkyä tai sellaista tulee sinuna menisin heti hammaslääkäriin sillä sen voi vielä sitten korjata vielläpä hyvin, mutta jos on liian myöshäistä nii se pitää repiä!

Viisauden hampaasta en tiedä, koska itselläni ne ovat vielä, mutta jos puudutus ei auta nii se sattuu nii HELVETISTI! Kannattaa pyytää AB-kuuria tulehdukseen!

Anteeksi nyt vaan mutta kyllä se minulla vaan sattu!! Hammas oli 3 kertaan juurihoidettu eikä auttanut vieläkään joten päätin että se otetaan pois,vaan sepä ei puutunut YHTÄÄN!!!!!
No hammas todellakin vedettiin ilman puudutusta ja se meni siinä vielä osiksi,jouduttiin halkaista juuria ja vedellä ne erikseen,voin kertoa että ITKIN mutta periksi en antanut!!! :$

vieras
Mulla on poistettu hammas, jossa oli juuressa tulehdus. Kunnolla puudutettiin, niin ei sattunut yhtään.. Muutaman päivän oli hieman kipeä, mutta särkylääkkeet vei senkin kivun pois. Tsemppiä, ja rohkeesti vaan hammaslääkäriin!

mie
Mulla ei puutunut, koska oli edelleen niin tulehtunut. Kyse siis viisaudenhampaasta. Jouduttiin poistamaan keskussairaalassa suupolilla. Se ei sattunut. Eikä mitään ongelmia jälkikäteen.

susamuru15
Minulta poistettiin tänään pahoin tulehtunut poskihammas, johon oli koskenut jo viikon ajan niin paljon että monesti meinasi taju lähteä. Hampilääkärillä kerroin pelostani ja he osasivat suhtautua siihen erittäin hyvin, ensimmäiseksi he laittoivat kaksi kertaa johtopuudutetta mutta minun tapauksessani tulehdus oli kova ja puudutus ei tehonnut kunnolla, hetken se kesti ja kyyneliä valui. Mutta olo helpotti heti kun hammas saatiin irti, eikä siinä edes kauaa kestänyt! siitä kyllä selviää ja kipuhan on niin yksilöllistä että sitä ei voi muiden perusteella oikein luokitella. Koittaa vaan rentoutua ja ajatella jotain ihan muita asioita niin pian se on ohi ja paraneminen voi alkaa! sitten vaan kotiin lepäilemään ja syömään jätskiä, turhaan sitä jännittää kun siitä selviää :) *halaus*

Yhteistyössä