Sattuu!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Wilma-73
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Wilma-73

Aktiivinen jäsen
14.09.2006
3 570
0
36
Niin maan perkuleesti alavatsaan, ihan kuin menkkakivut mutta kovemmat, kävellessäkin sattuu.

Lääkäri klo 12:00 mutta oisko kenelläkään arviota mikä vois olla. Pissa puhdas ja tulehdusarvot normaalit 8.

Kipuilu jatkunut kolme viikkoa. Alkaa riittää tämä kipu nyt! :headwall:

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Endometrioosi? Kysta?

Voi kääk! Täytyypi googlettaa tuo endometrioosi, en kyllä ole tullut ajatelleeksi, ajattelin vain että jokin tulehdus ois ja nyt aamulla otettiin CRP eikä ollut koholla niin en tiedä enää mikä voi olla.

Mitenkähän sitä sit hoidetaan jos sellainen on....No, kohtahan tuon näkee kun on se lääkäri, tai no, eihän sitä varmasti heti mitään varmuutta saa, tutkitaan ja hutkitaan.

Kysta löytyi, halkaisijaltaan vain noin 3cm. Huomenna vielä verikokeita ja pissanäytettä yms. Mutta syyllinen kivuille taitaa olla tuo kysta. Kipulääkereseptin sain ja käskyn palata takaisin hormonaaliseen ehkäisyyn.... :(

Täällä kohtalontoveri. Kystia vaan oli mulla enemmän kuin yksi, mutta rauhoittuivat hormoonikierukan myötä. Tiedätkö oliko kyseessä nestekysta vai "suklaakysta" joka on täynnä verta?

Täällä kohtalontoveri. Kystia vaan oli mulla enemmän kuin yksi, mutta rauhoittuivat hormoonikierukan myötä. Tiedätkö oliko kyseessä nestekysta vai "suklaakysta" joka on täynnä verta?

No ei kyllä harmainta aavistustakaan....
:whistle:

Tuli hiukan puun takaa tämä, työterveydestä lääkäri passitti sairaalan gynen polille ja siellä sitten tutkittiin.

Pisteet työterveyden lääkärille joka ei jäänyt odottelemaan "josko kivut helpottaa, ota buranaa"-tyylillä.

Minä en uskalla tuota kierukkaa laitattaa, täytyy koittaa noita pillereitä, ehkäisynä ollut NuvaRing jonka heivasin veks kun ajattelin kipujen aiheuttajaksi.

Kipulääkkeeksi sain Litalgin-nimisen lääkkeen, en vielä hakenut apteekista, saas nähdä auttaako kipuihin.

Minulla alkoi joitakin vuosia sitten kipuilu alavatsalla, ja syyksi selvisi kysta. Pari senttiä oli halkaisijaltaan. Se oli sellainen nestekysta, tyhjensivät sen ja sen jälkeen ei ole oireillut mitenkään. Lie minulla sitten ollut jokin ihan täysin harmiton juttu kun ei minulle mitään hormonien käyttöjä silloin suositeltu.

Litalginia määrätään myös esim. sappivaivoihin, sen pitäisi auttaa kramppaaviin vatsakipuihin

litalgin on kyllä ihmelääke! auttaa 20 minuutissa, todellakin. ja on täsmälääke sappivaivoihin. en tiennytkään että vatsakipuihinkin määrätään

:o itselle määrätty vaan sappivaivoihin.

Voi :hug:
Mulla taisi puhjeta uutena vuonna kysta. Kipu oli aivan jumalaton! Täälläkin sitä valittelin. Jengi neuvoi kääntymään lääkärin puoleen, joten soitin sinne ja lääkäri sanoi, että minkäs sille nyt enää tekee ja thats it..

Alkuperäinen kirjoittaja DakotanEmo:
Voi :hug:
Mulla taisi puhjeta uutena vuonna kysta. Kipu oli aivan jumalaton! Täälläkin sitä valittelin. Jengi neuvoi kääntymään lääkärin puoleen, joten soitin sinne ja lääkäri sanoi, että minkäs sille nyt enää tekee ja thats it..

Näin mullekin lääkäri sanoi että jossain vaiheessa puhkeaa, silloin kipu todella kova mutta sen jälkeen helpottaa....En vain ollenkaan tajunnut kysyä että kuinka pian tämä puhkeaminen tapahtuu?

Aamulla niihin kokeisiin ja torstaina soitto, silloin on taas hiukan viisaampi, laitan kyllä kysymykset paperille että muistan. ;)

Alkuperäinen kirjoittaja Mulla:
Pitääkö se kysta poistaa? Toivottavasti ei oo mitää sen vakavampaa. ..Voimahalaus..

Kiitos! Tuskin tuo on mitään vakavaa, inhottavaa vaan jatkuva kipu.

Täytyy huomenna hakea tuo kipulääke, nyt ei enää jaksa raahautua kaupunkiin, inhottavaa oli olla kahden lääkärin ronkittavana.. :x

Alkuperäinen kirjoittaja laiskimus:
Litalginia määrätään myös esim. sappivaivoihin, sen pitäisi auttaa kramppaaviin vatsakipuihin

litalgin on kyllä ihmelääke! auttaa 20 minuutissa, todellakin. ja on täsmälääke sappivaivoihin. en tiennytkään että vatsakipuihinkin määrätään

:o itselle määrätty vaan sappivaivoihin.

Sitä taidetaan määrätä vähän kaikkeen; mulle määrättiin raskausaikana sitä kans. Ja munuaiskivien aiheuttamaan kipuun kans. Mutta mulla se ei kyllä tehonnu, aiheutti vaan kamalan huonon olon. Oxanest oli se mikä mulla tehosi.

mulla oli kerran alavatsalla niin paha kipu, ettei pystynyt edes kunnolla hengittämään ja kirjaimellisesti näki tähtiä. kävin tuolloin hatanpäällä (alkuraskaus menossa rv 5+ tuolloin) ja lääkäri siellä väläytti et on vain maha kovalla.

kipu tai ennemminkin hillitön arkuus jatkui vielä viikon päästä ja kävin uudelleen toisen sairaalan päivystyksessä tuosta ja siellä todettiin munasarjassa 7cm!! kysta ja varoteltiin vaan et toisinaan ne kiertyy munajohtimen ja sarjan kanssa eli jos tulee hillitöntä kipua niin ÄKKIÄ päivystykseen ja se on sitten suoraan leikkuriin. no, rv 11+ tuo kysta oli hävinnyt. kutistunut hiljalleen pois.