Sattuu, sattuu, sattuu...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja rv 35
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
R

rv 35

Vieras
Pakko vähän valittaa, kun meinaa järki lähteä, kun alapää ja selkä tosi kipeinä. Ei voi ees kävellä kunnolla, kun sattuu. Lisäksi maha kovana koko ajan, ei kuitenkaan säännöllisiä suppareita. Menkkakivut ja selkä tulessa joka ikinen yö, välillä päivisinkin. Ja armoton väsy, kun ei kivuilta voi nukkua. Tämäkö se nyt on sitten sitä raskauden ihanuutta? :( Muita yhtä tuskaisia paikalla?

Alkuperäinen kirjoittaja nn:
kyllä kyllä... samaa rataa on menty ja nyt jo viikkoja 41 ja omastakokemuksesta voin sanoa että olo ei ainenkaan helpotu

Kauanko sulla on tämä tuska jatkunut, milloin siis alkoi suurin piirtein? Mulla lähtee järki, jos pitää vielä yliajalla kärvistellä, kun välillä suppareita iskee jopa parin minsan välein, sitten taas rauhoittuu. Raskasta...

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
kyllä kyllä... samaa rataa on menty ja nyt jo viikkoja 41 ja omastakokemuksesta voin sanoa että olo ei ainenkaan helpotu

Kauanko sulla on tämä tuska jatkunut, milloin siis alkoi suurin piirtein? Mulla lähtee järki, jos pitää vielä yliajalla kärvistellä, kun välillä suppareita iskee jopa parin minsan välein, sitten taas rauhoittuu. Raskasta...

Häpyluu on ollu kipee viikolta 17 lähtien. Mutta noita muita vaivoja mitä säkin kuvailit on ollu suunnilleen 34-35 viikolta saakka. En kyllä voi sanoa että mua olis varsinaisesti supistellu, mutta selkään ja alavatsaan sattuu paljon, varsinkin öisin. Lisäksi ainakun vauva liikkuu tai vaihtaa asentoa, mahasta vihlasee kovaa ja tuntuu ihan siltä kun pissat vois mennä housuun... Kyllä mielelläni lähtisin jo synnyttämään.

Mulla oikeestaan ainut mikä on helpottanut oloa on lepo. Mitä enemmän päivisin liikun, siivoan tai touhuilen sitä tuskasempi yö on tiedossa..

nn: Voi kun voisinkin levätä... Mulla on pari lasta tuossa kotosalla, joten aamuisin on noustava 6-7 aikaan ja koko päivä jaksettava, vaikka sitten panadolin voimia. Järki varmaan lähtee ennen kuin tämä vauva on maailmassa;) On muuten ensimmäinen näin kivulias loppuraskaus mulla. ja siis suppareita on käyrilläkin, mutta ei ne mitään tee. Kipua vain ja hankaloittavat oloa.

Alkuperäinen kirjoittaja ap.:
nn: Voi kun voisinkin levätä... Mulla on pari lasta tuossa kotosalla, joten aamuisin on noustava 6-7 aikaan ja koko päivä jaksettava, vaikka sitten panadolin voimia. Järki varmaan lähtee ennen kuin tämä vauva on maailmassa;) On muuten ensimmäinen näin kivulias loppuraskaus mulla. ja siis suppareita on käyrilläkin, mutta ei ne mitään tee. Kipua vain ja hankaloittavat oloa.

Mulla on kans tää kolmas raskaus ja näyttää siltä että aina vaan hankaloituu mitä useampi raskaus on. Makoilen sohvalla ainakun vaan siihen pienikin hetki liukenee, ja ihan hyvällä omallatunnolla jätän kotitöitä vähemmälle... Tämä raskaus on varmaan senkin takia ollut vaikeampi kun mulla edellisessä synnytyksessä löystyi lonkat, joten nekin on nyt vaivannut varsinkin näin loppuajasta.

Tässä jo joka päivä ja yö odottaa että tulis lähtö synnyttämään, mutta näyttää siltä että käynnistys varataan kun ei tää tilanne tästä eteenpäin mene

Alkuperäinen kirjoittaja ap.:

Mulla on kans tää kolmas raskaus ja näyttää siltä että aina vaan hankaloituu mitä useampi raskaus on. Makoilen sohvalla ainakun vaan siihen pienikin hetki liukenee, ja ihan hyvällä omallatunnolla jätän kotitöitä vähemmälle... Tämä raskaus on varmaan senkin takia ollut vaikeampi kun mulla edellisessä synnytyksessä löystyi lonkat, joten nekin on nyt vaivannut varsinkin näin loppuajasta.

Tässä jo joka päivä ja yö odottaa että tulis lähtö synnyttämään, mutta näyttää siltä että käynnistys varataan kun ei tää tilanne tästä eteenpäin mene

Tsemppiä sulle!! Ei sulla onneksi voi enää kauaa mennä missään tapauksessa!! Millä viikoilla sulla on aiemmat lapset syntyneet? Mulla on molemmat ennen la.ta, rv 36+ ja sitten rv 39.

Alkuperäinen kirjoittaja Malviina:
:hug: onneksi se on jo pian ohi, sitten ette enää muista tuollaisia olleenkaan =)

Tuota mietinkin ja ajattelin, että ei ehkä tulisi niin pian uutta vauvakuumetta, jos nyt alkaisi pitää raskauspäiväkirjaa;) Minä kun taidan kärsiä aika kroonisesta vauvakuumeesta...

Kyllä se helpottaa, sen vaan pitää ensin mennä pahemmaks. Meillä järkätään jo ristiäisiä :) Koko raskausaikana en pystynyt kävellä, viimeiset 6vk oksensin kaiken syömäni.

Alkuperäinen kirjoittaja ...:
Kyllä se helpottaa, sen vaan pitää ensin mennä pahemmaks. Meillä järkätään jo ristiäisiä :) Koko raskausaikana en pystynyt kävellä, viimeiset 6vk oksensin kaiken syömäni.

Näin kai se on. Viime raskaudessa mulla ei ollut pahempia vaivoja, nautin loppuun saakka raskaana olemisesta ja synnytyskin oli helppo. Joten kai sitä välillä täytyy mennä hankalemmankin kautta;) onnea teille vauvasta ja mukavia ristiäisiä!!