Sattuu niin pirusti!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja AUUUUU
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

AUUUUU

Vieras
Apua. Mikä kipu tällainen on? Eilen alkoi yhtäkkiä pistämään hartian seudulle toispuoleisesti. Tuntui kuin olisi mennyt lihas ihan kramppiin. Niin kuin joku olisi sukkapuikolla tökkinyt. Kipu ei vaan mene ohi, vaikka olen yrittänyt venytellä ja kaikkea hierontaakin on kokeiltu. Lämpötyyny melkein jatkuvasti olkapäällä.

Kipu on viiltävää ja pistävää. Se tuntuu tuolla olkapään "sisällä" ja kipu säteilee kylkeen. Uloshengitys on välillä vaikeaa kun niin sattuu. Yö oli tuskaa, koska en voinut nukkua kuin toisella kyljellä. Uskaltauduin ottamaan yhden panadolin, vaikka olen raskaana, enkä särkylääkettä haluaisi ottaa. Sen turvin nukuin hyvin muuten. Kun heräsin, lämpötyynyä lämmittämään. Asennon vaihdos sattuu, mieluummin pitäisin kättä ihan paikallani. Saan hirveän kivun aikaan, jos taitan kättä taaksepäin olkapäästä.

Yritin etsiä vaivalle nimeä netin kautta, mutta eihän tästä ota selvää onko lihaskipu, jännekipu, joku tulehdus vai mikä hermokipu! Onko jollain ehdottaa jotain, mikä kuulostaisi todennäköiseltä? Olisi helpompi hoitaa oikein.

Ja siitä särkylääkkeestä... Uskallanko raskaana olevana ottaa sitä parasetamolia.. ihan OIKEASTI?

En tiedä sun kivusta, mut mä ainakin jouduin loppuraskaudessa ottamaan panadolia kamaliin lantion löystymis kipuihin. Ihan tervetyttö tossa lattialla leikkii ja ryömii.

En usko ollenkaan nyt sisäelinkipuun. Se ei ole sellaista säteilyä, vaan kivun tuntemuksen siirtymistä, sellaista kun on kova särky, niin tuntuu koko alue särkevän. Kiitos vastauskesta. :)

Alkuperäinen kirjoittaja AUUUUU:
Apua. Mikä kipu tällainen on? Eilen alkoi yhtäkkiä pistämään hartian seudulle toispuoleisesti. Tuntui kuin olisi mennyt lihas ihan kramppiin. Niin kuin joku olisi sukkapuikolla tökkinyt. Kipu ei vaan mene ohi, vaikka olen yrittänyt venytellä ja kaikkea hierontaakin on kokeiltu. Lämpötyyny melkein jatkuvasti olkapäällä.

Kipu on viiltävää ja pistävää. Se tuntuu tuolla olkapään "sisällä" ja kipu säteilee kylkeen. Uloshengitys on välillä vaikeaa kun niin sattuu. Yö oli tuskaa, koska en voinut nukkua kuin toisella kyljellä. Uskaltauduin ottamaan yhden panadolin, vaikka olen raskaana, enkä särkylääkettä haluaisi ottaa. Sen turvin nukuin hyvin muuten. Kun heräsin, lämpötyynyä lämmittämään. Asennon vaihdos sattuu, mieluummin pitäisin kättä ihan paikallani. Saan hirveän kivun aikaan, jos taitan kättä taaksepäin olkapäästä.

Yritin etsiä vaivalle nimeä netin kautta, mutta eihän tästä ota selvää onko lihaskipu, jännekipu, joku tulehdus vai mikä hermokipu! Onko jollain ehdottaa jotain, mikä kuulostaisi todennäköiseltä? Olisi helpompi hoitaa oikein.

Ja siitä särkylääkkeestä... Uskallanko raskaana olevana ottaa sitä parasetamolia.. ihan OIKEASTI?

Miten pitkällä raskaus on? Kohdunulkoinenraskaus oireilee juuri hartiapistona! menehän nopeasti äitiyspolille jos et ultrassa ole käynyt!

mulla joskus vetää niskat jumiin. usein toinen olka tippuu alas.
ja ei voi hengittää kuin oikein kevyesti kun muuten joka hengitys vihloo lapojen kohdalta.
ja vain joku tietty asento hyvä.

mutta silloin mä en tosiaan pysty venyttelee kun ei voi oikestaan liikkua, melkein hengittää.

hieronta auttanut kun saanut vähän tukosta auki

Alkuperäinen kirjoittaja Vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja AUUUUU:

Miten pitkällä raskaus on? Kohdunulkoinenraskaus oireilee juuri hartiapistona! menehän nopeasti äitiyspolille jos et ultrassa ole käynyt!

Näin juuri, aiheuttaa sen palleaärsytyksen , joka säteilee hartiaan. Kannattaa varmaan soitella ainakin neuvolaan.

Ei hätää kohdunulkoisesta, raskausviikkoja 34. :)
Dietorelle, oireesi kuulostaa aika samanlaisilta kuin minun. Nyt vaan ei ole hieronta auttanut. On joskus aiemminkin ollut tällaisia niskapistoskipuja, mutta niihin se hieronta on auttanut. Ihan itsekin eilen nukkumaan mennessä tätä pelästyin, kuin tosiaan vaikeuttaa hengitystä, eikä tiedä onko kyseessä nyt joku vakavampi kuin lihasjännitys.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Ei hätää kohdunulkoisesta, raskausviikkoja 34. :)
Dietorelle, oireesi kuulostaa aika samanlaisilta kuin minun. Nyt vaan ei ole hieronta auttanut. On joskus aiemminkin ollut tällaisia niskapistoskipuja, mutta niihin se hieronta on auttanut. Ihan itsekin eilen nukkumaan mennessä tätä pelästyin, kuin tosiaan vaikeuttaa hengitystä, eikä tiedä onko kyseessä nyt joku vakavampi kuin lihasjännitys.

siis mulla se naksahataa ihan yhtäkkiä jumiin.
kerrankin venytteelin ja naks. jumitti niin että meinasin luhistua maahan. kun kipu viilsi.
ja tosiaan menee usemapi päivä että helpottaa. kannattaa vaan miehen pyyttää hieromaan jos siellä joku rypäs jumissa jota tarvii veulata että aukeis..mulla itellä on kyllä lihasrentouttajia ja kolmio kipulääkkeitä jos mulla menee vielä jumiin.mutta ne ei taida käydä raskaana olevalle

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
:) Ottaisin kyllä vaikka paketillisen lihasrelaksantteja, jos vain voisin! :D Ehkä tästä ei kannata sen kummemmin huolestua. Vaikka tuskaa tämä on! Kiitos vastauksista.
varmasti
:D
koita vaan lepäillä ja pyytää miehen hieromaan kun jaksaa kai se alkaa aukeamaan

Yhteistyössä