[QUOTE="vieras";26727271]Ja sen kroonistuessa se johtaa herkästi masennukseen. Mä menin vuosi sitten valittamaan lääkärille masennusoireista, tehtiin ensin verikoe, Hb oli alle 100 josta mun olotila johtuikin. Ei tosin parantunut heti Hb:n noustua, mutta pikkuhiljaa koheni.
Muuten olen kyl huomannut että suklaa ja sokeri tosiaan tekee huonoa, joten varmasti masentuneen olisi syytä kokeilla niiden välttämistä.[/QUOTE]
Niin, eli sairautesi ei ollut masennus. Hemoglobiinisi oli matalalla, josta johtuivat oireesi. Kuten joku jo sanoikin, MASENNUS ON SAIRAUS jota ei vitamiinit, sokerit, jne. paranna. Jos olotilasi parani Hb:n noustua, et ollut masentunut. Sinulla oli vain matala Hb johon taas suklaan ja sokerin välttäminen varmasti auttavat.
Älkää puhuko jooko masennuksesta tai poppaskonsteistanne jos ette oikeasti kyseistä sairautta edes ymmärrä. "Mä olin NIIIIN masentunut, mutta sitten olin viikon etelässä ottamassa aurinkoa ja parannuin!"
En tiedä sitten minkälaisten lääkäreitten kanssa olette olleet tekemisissä, mutta kyllä oikeasti masennusta sairastavilta on varmasti moneen otteeseen testattu fysiikka päästä varpaisiin. Jos fyysistä syytä ei ole, ei sitä voi millään suklaan pannaan laittamisella parantaa.