sattu ihan hirveesti..

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vieras

Vieras
tossa vähän aikaa sitte rupes mahaa nipistämää,vähän menkkamaiselta kivulta tuntu,sit yhtäkkiä sattu niin että kaksinkerroin olin,ei pystyny istumaa eikä seisomaa,noin vartin olin pitkällää ja hengittelin,pikku hiljaa kipu hellitti,mut johan sattu,tuntu et sisuskalut kääntyy ylösalaisin,mistähän moinen johtuu...ja toinen ihmetyksen aihe on että menkoista n pari viikkoa ja mulla on ollu nyt viikon verran tissit tosi kipeet,paperii parina päivänä jääny vähän semmosta hailakan punasta tuhrua,ja välillä mahaa nipistelee...en tiiä onko toi äskeinen kipukohtaus jotenki yhteyksissä tohon mut vähän ihmetyttää...
 
Alkuperäinen kirjoittaja pilkku:
Ettet oo raskaana? Kuuluista kiinnittymiskipua?

jaa-a,no suoraan sanottuna en jaksa uskoa ku monta vuotta yritystä takana,sinällään ei oo mitään syytä lapsettomuuteen muuta ku etten ovuloi aina...en tiiä en oikee uskalla toivoa ;)
 
Alkuperäinen kirjoittaja pilkku:
Kohdun ulkoinen ei vielä tossa vaiheessa yleensä "oirehdi" mitenkään.
Mun kaverilla ainakin tuli kiinnittymisen yhteydessä pientä vuotoa.

Mulla just tuossa vaiheessa repes kohdunulkoinen munasarjasta ja päivystyksenä laparotomia =(

 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja pilkku:
Kohdun ulkoinen ei vielä tossa vaiheessa yleensä "oirehdi" mitenkään.
Mun kaverilla ainakin tuli kiinnittymisen yhteydessä pientä vuotoa.

Mulla just tuossa vaiheessa repes kohdunulkoinen munasarjasta ja päivystyksenä laparotomia =(

Sulla taisi kuitenkin olla ihan selvää verenvuotoa? Ja kipu ei loppunut vartissa?
 
ovulaatiokipuja? kiinnittymiskipuja? mulla oli molempia, ovulaatiokivutkin alkoi ihan yhtäkkiä. ja verta tuli ovulaation+hedelmöittymisen aikaan sekä sillon kun menkkojen piti alkaa, eli kiinnittymisvuotoa.
 
Alkuperäinen kirjoittaja pilkku:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja pilkku:
Kohdun ulkoinen ei vielä tossa vaiheessa yleensä "oirehdi" mitenkään.
Mun kaverilla ainakin tuli kiinnittymisen yhteydessä pientä vuotoa.

Mulla just tuossa vaiheessa repes kohdunulkoinen munasarjasta ja päivystyksenä laparotomia =(

Sulla taisi kuitenkin olla ihan selvää verenvuotoa? Ja kipu ei loppunut vartissa?

Ei niin minkäänlaista vuotoa. Sit ku repes, oli valtava äkillinen kipu, menin lattialle kaksinkerroin enkä ollu päästä ylös. Hellitti sit vähän ja aattelin jo ettei tää mitään oo, mut pikkuhiljaa paheni ja oli lähettävä päivystykseen. Ulospäin en vuotanut tippaakaan, kaikki veri vuoti vatsaonteloon. Sitä oli siellä melkein litra, kun leikkasivat =(

 
Mulla oli tän raskauden (toka) kohdalla neljä päivää hedelmöityspäivästä (menkoista laskettu) aivan mielettömät ylävatsa kivut. Aivan kuin supistelua. Neuuvolassa meinasi että ei voisi olla kohdunulkopuolinen, mutta joko kiinnittäytymis kipuja tai kysta joka irtosi. Tämähän ei kyllä koskaan selviä että mikä oli, mutta pirun kipeetä teki!!
 
Alkuperäinen kirjoittaja pelottava pontso:
Tuli mieleen varhainen keskenmeno mutta siinä tapauksessa verta pitäs tulla.

Tosin ovulaatiokivutkin voi toisinaan olla tosi kovia.

joo verta ei tuu yhtään ja mahaan ei oo nyt tän "kohtauksen" jälkeen sattunu enää yhtään...hitsit ku menin lukemaa kohdunulkopuolisesta raskaudesta ja sielä oli hartiakipu mainittu,mulla särkee hartioita mutta mä pistän sen nyt sen piikkiin että mulla on hartiat oikeesti tosi jumissa ja koko yläselän lihakset ihan "jumisssa"...tieto lisää tuskaa tosiaan,maalailen kauhukuvia mielessäni ja toisaalta pelottaa niin että en nyt ainakaa halua mennä lääkärii jos kivut ei jatku,testin teen jos menkkoja ei kuulu..
 

Yhteistyössä