Särky vasemmassa ohimossa?!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Nirtsu
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Nirtsu

Jäsen
18.08.2008
416
0
16
Olisko kenelläkään tietoa tai kokemusta, mistä mahtaa johtua särkyä vasemmalla ohimolla? Ei ole mitenkään kestämättömän kovaa, mutta ihmetyttää jo, kun kolmatta päivää jomottaa.. Välillä tuntuu pieni pistos myös oikealla puolella, mutta enimmäkseen vasemmalla. Onkohan tämä sellaista, että pitäisi ihan lääkärillä käydä?

Minulla oli myös toista viikkoa kovaa särkyä ohimossa. Ja nyt lapseni valittaa jo useampana päivänä, että yhtä kohtaa koskwee ohimolla.
Luulen, että joku flunssaan liittyvä juttu?

Itsellä kans ollut vasemmassa ohimossa nyt särkyä, tän päivän oikeestaan.. Otin särkylääkkeen joka poisti säryn hetkeks.. Mutta se palasi takasin.. Särky tuntuu myös vasemman puolen hampaiden takaosassa lähinnä, korvassa ja poskessa.. Tälläistä ollut ennenkin ja lähtee yleensä itsestään ohi.. Itsellä ei ole mikreeniä.. Ajattelin että olisiko korvatulehdus? Poskiontelontulehdus? Tai viisaudenhampaiden tulo vaivaa?

Mulla ollut tuota kans usein. Ja nimenomaan just vasemmalla puolen. Kipuun liittyy myös huimausta ja joskus näköhäiriöitä.. Mut ei aina. Migreeniksi lääkäri sen tulkitsi ja siihen sain lääkkeet. Toisaalta taas mulla myös selkä jumittaa pahasti joten kipu mahdollisesti liittyy myös siihen..

No nyt kun heräsin niin särkyä on edelleen. Muistaakseni eilen näin ihan hetken aikaa semmosia pieniä pisteen kokoisia neliöitä. Ei ole ainakaan todettua mikreeniä. Kaikenlisäks olen raskaana, enkä voi syödä muuta kun panadol-särkylääkettä. Otin eilen 2 kertaa panadol 500, mutta särky vain jatkuu. Kannattaisiko tästä kuitenkin mennä lääkäriin, jos esimerkiksi vielä huomennakin särkee?

Ja selkä/niska kipuja olen kärsinyt kanssa jo pidemmän aikaa. Nyt ei tosin tuntuisi olevan niin jumissa. Jos seison kauan (esim. shoppailemassa) niin selkä tulee aivan kipeäksi. Niskat jumiutuvat kanssa koneella olosta ja muutenkin kun olen istumatyössä.

Minulla taas oikessa ohimossa särkyä ja jomostusta. Liittyy kai korva ja ontelotulehdukseen, kävin eilen Mehiläisessä ja sain antib, ootteja. kevätterv: Anders

No oho onpas tämä ohimosärky yleistä! Mulla särkenyt jo muutaman viikon, alussa oli tosi hirveetä mutta nyt vähä laantunut. Ja just tossa oikean silmän ympärillä.. Olen käynyt silmälääkärissä, hierojalla ja syönyt dolania yms, mutta tuntuu että mikään ei auta. Niskat vähän ehkä jumissa mutta voiko se muka säteillä silmään? Opiskelija olen, niin aika paljon tulee oltua kirjojen ääressä. Pitäisikö vaan mennä johonkin neurologille tutkittavaksi ja kuvattavaksi?

Mullakin on ollut nyt yli viikon ajan kipua vasemmalla ohimolla. Aluksi se oli aika mitätöntä, ihan satunnaista vihlontaa, mutta nyt viime päivinä se on tuntunut voimistuneen, ei tosin vieläkään millekään sietämättömälle tasolle - pystyn esimerkiksi syömään, liikkumaan ja olemaan muutenkin suhteellisen normaalisti, mitä nyt keskittyminen on tältä jomotukselta vaikeaa.

Sormella painaessa löytyy todella kipeä kohta korvan läheltä, sekä ihan pinnassa sykkivä verisuoni. Kipua tuntuu myös satunnaisesti korvassa, hampaissa, oikealla ohimolla ja takaraivolla. Olen myös ehkä ollut viime päivinä tavallista väsyneempi.

Kaipa tässä pitää piakkoin lääkäriin mennä. Olen epäillyt syyksi lihasjännitystä ja stressiä, mutta vähitellen on alkanut pelottaa, että kyseessä olisi tyyliin joku aivokasvain. Googlettamallakaan ei löydy oikein minkäänlaisia vastauksia. Tämä nyt oli yksi harvoista paikoista, josta löytyi edes vähän omia oireitani vastaavia kokemuksia, ja siksi ajattelin kirjoittaa, vaikka tuskin täältä mitään apua saakaan. Mutta kyllä osaa olla kumma kipu, ikinä ennen ei ole tällaista ollut.