särkänniemen ranneke lapselle

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

"vieras"

Vieras
särkänniemeen ollaan menossa ja mietin tuota ranneketta. mittailin poikaa ja kengät jalassa se on 121cm, mutta ikää on 7v ja ei nyt kovin hurjiin laitteisiin olla menossa. katselin noita laite pituusrajoja ja siellä tais olla vaan se koskiseikkailu ja tyrsky mitkä kiinnostas yli 120cm laitteista. kannattaako niitten takia maksaa enemmän tuosta rannekkeesta, kertokaa ketkä ootte käyneet? vai onko tuo tyrsky liian hurja 7vuotiaalle ja riittääkö tuo pituus siihen oikeasti (=onko turvallinen?)

Oma nelivuotiaani olisi päässyt yli 105-senttisenä joihinkin laitteisiin, jotka olivat mun mielestä hänelle liian hurjia. Joten mun mielestä tuo pituusrajoitus on vähän hämäävä, koska eri-ikäisillä lapsilla voi olla paljonkin pituuseroja. Enemmänkin miettisin lapsen luonnetta, onko villimpi vai herkempi ja sen mukaan sitten laitteisiin menon. Ehkä ottaisin sinuna sen alle 120-senttisen rannekeen, kyllähän poika sitten jo ensi kesänä pääsee niihin hurjempiinkin laitteisiin?

Mä oon kuvitellu et jos on 120 cm niin pitää ottaa yli 120 cm:n ranneke. Siis ettei sitä voi mitenkään valita vaan pituuden mukaan menee, haluaa niihin isompiin laitteisiin tai ei.

Mä oon kuvitellu et jos on 120 cm niin pitää ottaa yli 120 cm:n ranneke. Siis ettei sitä voi mitenkään valita vaan pituuden mukaan menee, haluaa niihin isompiin laitteisiin tai ei.

ai se on pakko ottaa :O no ompas kyllä tyhmää!
pitää heittää tuolta kengät pois jalasta mittauksessa jos se jäis 119cm sitte :@
ihan älytöntä kyllä jos pakko eikä tule käytyä kun lasten laitteissa.

[QUOTE="a p";28666518]ai se on pakko ottaa :O no ompas kyllä tyhmää!
pitää heittää tuolta kengät pois jalasta mittauksessa jos se jäis 119cm sitte :@
ihan älytöntä kyllä jos pakko eikä tule käytyä kun lasten laitteissa.[/QUOTE]

Siis en mä tiedä onko pakko vaan oon aina luullu niin.

Noiden avaimien hintaero on 6euroa, kannattaako tuollaisen summan takia kikkailla ja mitata lasta kyllästymiseen asti.

Samalla logiikalla voisi aikuinen sitten ostaa sen mini avaimen alle 100 senttisille

Poika vain joutuu siellä nolatuksi, kun on pitkä ja kulkee pikkulasten rannekkeessa

[QUOTE="Hmm";28666542]Noiden avaimien hintaero on 6euroa, kannattaako tuollaisen summan takia kikkailla ja mitata lasta kyllästymiseen asti.

Samalla logiikalla voisi aikuinen sitten ostaa sen mini avaimen alle 100 senttisille

Poika vain joutuu siellä nolatuksi, kun on pitkä ja kulkee pikkulasten rannekkeessa[/QUOTE]

Jos hintaero on tosiaan noin pieni, niin suosittelen myös ehdottomasti että otatte sen 120-senttisten rannekkeen.

[QUOTE="delfi";28666497]Oma nelivuotiaani olisi päässyt yli 105-senttisenä joihinkin laitteisiin, jotka olivat mun mielestä hänelle liian hurjia. Joten mun mielestä tuo pituusrajoitus on vähän hämäävä, koska eri-ikäisillä lapsilla voi olla paljonkin pituuseroja. Enemmänkin miettisin lapsen luonnetta, onko villimpi vai herkempi ja sen mukaan sitten laitteisiin menon. Ehkä ottaisin sinuna sen alle 120-senttisen rannekeen, kyllähän poika sitten jo ensi kesänä pääsee niihin hurjempiinkin laitteisiin?[/QUOTE]

Näin. Miun 5v sai tykkimäellä tänvuonna sen isomman rannekkeen muttei se tokikaan uskaltanu kaikkiin mihin ois päässy. Se siinä on että pituus ei tuo automaattisesti uskallusta. Silti ostin isomman koska itsellenikin ja käytiin sitte yhessä muutamassa mihin ei yksin tohtinu.

Mä olen kans aina luullut, että jos on yli pituusrajan niin ei voi ostaa sitä pienempien ranneketta. Turhaan alat kenkiä jättämään pois ja käskemään poikaa olemaan polvet koukussa muutaman euron takia. Anna lapsen mennä niihin laitteisiin joihin uskaltaa, ei niihin kaikkiin ole mikään pakko mennä. En mä itekään (sillon kun vielä esim. Lintsillä kävin) käyny kuin tietyissä laitteissa vaikka ranneke olikin.

Mä olen kanssa luullut aina että ranneke otetaan pituuden mukaan. Eli jos on yli 120cm niin sitten otetaan se yli 120cm ranneke, meni laitteisiin tai ei. Ei aikuisillekaan varmaankaan myydä alle 120cm ranneketta vaikkei niihin isompiin laitteisiin haluaisi. Ja jos on alle 120cm ranneke niin sitten ei pääse mihinkään laitteeseen missä pituusraja on 120cm. Ja eiks jossain niissä "lällyimmissä" laitteissa ole niin että yli 120cm pääsee yksin, mutta 100-120cm tarvitsee mukaan huoltajan? Ehdottomasti isompi ranneke.