Sappivaivat, onko kokemuksia?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Meri"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

"Meri"

Vieras
Poistetaanko myös sappikiviä vai tarkoittaako se aina sappirakon poistoa? Tuskaiset sappikohtaukset takana ja lääkräiin olen menossa, mietin vaan mitä on tehtävissä. Sappirakosta en tahtoisia luopua.

Multakin poistettiin maaliskuussa sappirakko. Et sä tosiaankaan sitä mihinkään tartte :D Mulla tulee edelleen lievää kipua, jos syön kananmunaa sellaisenaan. Kokeilin viime viikolla... Muuten kivut jäivät leikkauspöydälle.

Sappi erittää ruuansulatuksen kannalta täreitä entsyymejä, ei se turha elin ole. Monella on vaivat jatkuneet sapen poiston jälkeenkin eli siksi en haluais siitä luopua. Vaan jatkossa ehkäistä ruokavaliolla niiden kivien syntymistä.

[QUOTE="Meri";23731865]Sappi erittää ruuansulatuksen kannalta täreitä entsyymejä, ei se turha elin ole. Monella on vaivat jatkuneet sapen poiston jälkeenkin eli siksi en haluais siitä luopua. Vaan jatkossa ehkäistä ruokavaliolla niiden kivien syntymistä.[/QUOTE]

Onnea koitokseen :D

[QUOTE="Meri";23731865]Sappi erittää ruuansulatuksen kannalta täreitä entsyymejä, ei se turha elin ole. Monella on vaivat jatkuneet sapen poiston jälkeenkin eli siksi en haluais siitä luopua. Vaan jatkossa ehkäistä ruokavaliolla niiden kivien syntymistä.[/QUOTE]

Tuleehan sitä sappinestettä edelleen, tuo rakko on vaan ylimääräisen sappinesteen väliaikainen säilys "tila". No jos sappikoliikit jatkuu, vaikka kiviä ei oliskaan, niin alun alkaenkin on ollut jo muutakin vaivaa kuin pelkät sappikivet.

[QUOTE="katala";23732007]Tuleehan sitä sappinestettä edelleen, tuo rakko on vaan ylimääräisen sappinesteen väliaikainen säilys "tila". No jos sappikoliikit jatkuu, vaikka kiviä ei oliskaan, niin alun alkaenkin on ollut jo muutakin vaivaa kuin pelkät sappikivet.[/QUOTE]

Kerrotko lisää? Eli mitä muuta vaivaa? Ihan oikeasti haluaisin tietää, kun oon niin pihalla koko jutusta :(.
Ja osaatko sanoa miten hoito yms. etenee siis kun eka lääkäri mulla on keskiviikkona vasta ja kipu melko jatkuvaa, tosin siedettävää, mutta se varsinainen kohatus oli todella tuskainen, pahempi kuin synnytys.

Juu, itselläni jäi tosissaankin ne kivut sinne leikkauspöydälle, mutta näin luin jostain. No joku muu sairaus esim laktoosivaiva tai keliakia... Mulla tuli noin viikon ajan leikkauksen jälkeen ylimääräiset sappinesteet ripulina joka aamu ja pelästyin sitä, että tätäkö tämä nyt sitten on. Mutta nyt kaikki hyvin. Mulla todettiin kivet, kun olin raskaana. Eka hoidettiin raskaus ja imetykset pois alta ja sitten kirurgin konsultaatio ja sitten leikkuriin... Pelkäsin muuten ihan sikana leikkausta, mutta hyvin meni, eikä kaduta yhtään.

Yhteistyössä